• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp bij aanbrengen Si3D

De eerste twaalf uur mag het zowiezo niet nat worden. Daarna 3 dagen niet wassen, ik durf niet te zeggen wat het doet als je snel eraf haalt. Ik geef altijd aan er drie dagen vanaf te blijven
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Regelmatig breng ik Si3d aan. Wanneer dit voor een klant is, houd ik de auto nog 24 uur achter en binnen voor de klant. Dan weet je inderdaad of het goed gebeurt.

Advies is om de volgende 6 dagen de auto indien mogelijk droog weg te zetten onder carpoort o.i.d.

@Jansen
Bij het aanbrengen van de Si3D vrijdag heb ik eerst binnen gewerkt. Door te weinig ligtinval heb ik de Si3D waarschijnlijk niet helemaal goed uitgepoetst. Hierna ben ik buiten verder gegaan. Met genoeg lichtinval kan je veel beter zien waar je bent gebleven en of je 'lijnen' achterlaat tussen de vlakken was mijn ervaring. Aankomende week moet ik een andere zwarte auto detailen, ik hoop dat het me dan weer beter afgaat. Het weer beloofd ook iets beter te worden. Misschien maakt dat ook nog verschil?
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Wederom bedankt voor al jullie reacties. De auto staat sowieso droog onder een carport, waarbij alleen de voorkant soms wat dauw ontstaat of als het regent en de wind verkeerd staat. Verder moet het dus wel goedkomen denk ik. Er zal na morgen nog maar heel weinig mee worden gereden de komende 5 weken.

Ik heb wel Cure staan, maar die heb ik 1:1 verdund met demiwater. Kan ik dit ook gebruiken, of beter van niet?

Met genoeg lichtinval kan je veel beter zien waar je bent gebleven en of je 'lijnen' achterlaat tussen de vlakken was mijn ervaring

Dit was ook waar ik gisteren moeite mee had, om die lijnen weg te krijgen. Dat ging vandaag veel beter door het product gewoon langer te verdelen.

Ik ben er wel achter dat ik geen coating meer aan ga brengen als ik niet binnen kan staan, want echt handig is het toch niet.
 
Nu heb ik met auto ook behandeld met SI3D, en heb nog veel over in het flesje...

Nu is men vraag mag ik hiermee men lampen, velgen en ramen ook mee behandelen?