• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hulp gevraagd

Porter

Detailing chief
14 feb 2010
107
75
hallo iedereen,

Ik ben van plan om de aanbieding vandaag of morgen te bestellen van de dap900+pro900.
Ik heb al ervaring met de rotary ik kan altijd een flex lenen maar voor dit geld is een extra rotary nooit weg ?
Ik wil hierbij wat pads bestellen, oranje en wit en zwart en 2 uitpoetsfibers.
ook wil ik graag natty's bleu vaste wax proberen op mijn zwarte lak.

gebruik nu vaak resin polish met de autoglym extra gloss protection.
De auto is al gepolijst en met de hand bijna swirlvrij gemaakt met sonax polisher.

ik wil nu met sonax en autoglym finishen en dan een keer met natty waxen ipv extra gloss protection.

wie kan er aanvullingen doen op mijn bestelling
vooral in de pad keuze ban ik geintresserd, o ja passen de pads van de dap op de pro ???
welke kan ik dan het beste nemen ?

alvast bedankt voor jullie reactie.
 
Hey,

Voor zover ik het weet, passen de pads en op de DAP en op de PRO(de 5.5 inch pads). Wel heb ik gehoord dat de PRO moeilijker te hanteren is met de gewone 5.5 pads, die je op de DAP gebruikt. En dat je voor de PRO beter de Kompressor pads kan gebruiken(degene met lamellen). Alleen die zijn er alleen in 6.5 Inch geloof ik.

En nou weet ik niet uit mijn hoofd of je dan eventueel een andere(lees grotere) Backingplate moet aanschaffen, misschien kan iemand dat nog even aangeven.

Voor de rest zou ik sowieso de Oranje, Witte en Zwarte pad nemen... Aangezien je een paste wax wil aanschaffen heb je de rode niet zozeer nodig.

Maar ik zou nog de gele nemen, iets meer cutting.

Groet,
Marijn
 
ik kan dan ook een gele nemen voor de rotary en de andere kleuren voor de DAP?
of moet je ook een oranje hebben voor de pro900 ?
 
De Groene ontbreekt nog volgens mij.

Zou zelf deze 3 nemen:

Monello 6" Kompressor Orange light cutting pad - Voor het aanpakken van swirls en lichte krasjes met Raffini Mezzo
Monello 6" Kompressor White polishing pad - Voor het aanpakken van lichte swirls, of om het polijsten met oranje na te bewerken met Raffini Mezzo
Monello 6" Kompressor Green Light polishing pad - Om de laatste finish te geven aan de lak met bijvoorbeeld Monello Raffini Finale
 
Ik weet niet of je de stappenplannen al door gelezen hebt? hier staat ook veel informatie in welke je nu hier weer vraagt.

de 6" kompressors passen op dezelfde backingplate als de 5.5" pads.

echter, waarom zou je een Pro900 aanschaffen als: 1: je altijd een rotary kunt lenen 2: je lak al swirl vrij is.:weetniet

ik zou zeggen ga lekker voor de DAP 900, hier kun je dan ook alles mee aan en scheelt je toch weer iets.

koop voldoende doeken! echt essentieel! ik vind 4 deluxe mega towels van poorboys tijdens het polijsten een minimum.

daarnaast zijn de monello's polijst middelen uiteraard prima.
mocht je vaak in de zon werken, ga dan voor de poorboys ssr serie, deze kan in de zon verwerkt worden.

Natty's paste wax lekker met het handje verwerken :) (dan wel met een handpad dan wel met de vingers)

Toevoeging op Wilbert, ik vind een light-green pad een prima toevoeging maar de zwarte is wel een vereiste in je pad reeks.
een pad zonder cutting is tijdens het polijsten en bij het aanbrengen van producten ideaal.
ook SRP of EGP zou je prima hiermee aan kunnen brengen.

Hoop dat je nu voldoende informatie hebt?
 
dank je wel, pro 900 heb ik niet echt nodig maar ja ik dacht voor 50 euro ligt hij ook niet in de weg.

dus misschien beter de dap alleen aanschaffen, met de startkit.
dan heb ik ook gelijk monello polijst middel.
dan kan ik de zwarte pad toevoegen aan de kit.
en de natty's blue zou toch een verbetering moeten zijn over de resinpolish heen ? voor de standtijd en de donkere look.
 
zonde geld lijkt het mij zo ,^^

natty's heeft een kleurstof in zich dus die geeft een mooiere look op je lak ja. Zeker op zwart.
een goede glaze als black hole zou het geheel helemaal afmaken.

SRP zit vol met fillers welke krasjes doen verdoezelen. verder is hij ongeveer even duurzaam als natty's.

ExtraGlossProtection (=sealant) is nog duurzamer en zou gebruikt kunnen worden tussen de glaze(black hole en wax(natty's/super resin polish)