• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Iemand enig idee wat dit is?

Eddie_d

Detailing trainee
20 aug 2013
32
40
Hallo allemaal,

Op het dak van de Opel Astra tourer van m'n ouders zit een rare plek. Ik heb geen idee wat het is. Iemand hier een idee wat het is? Is het roest dat van binnenuit komt? Heb wassen, kleinen al geprobeerd maar dit helpt niet. Voordat ik iets doe dat het erger maak raag wat advies.

IMG_3773.JPG
 
Lijk mij ook vogelschijt, ja. :p Je zou een cleaner kunnen proberen of als de schijt al té ingebrand is, even polijsten. Handmatig moet te doen zijn.

Heb je polijstmiddel in huis, dan kan je dit erop deppen of simpelweg meteen even rustig polijsten. :p
 
Heb ff wat topics van het forum opgezocht. Helaas niet veel aan te doen zo te lezen. Auto heeft nog een paar andere plekjes, dus m'n ouders gaan van het voorjaar naar de schadehersteller. Mijn auto helaas ook een grote kras over twee panelen :-( een of andere onverlaat langsgelopen met wat scherps.
 
Lijk mij ook vogelschijt, ja. :p Je zou een cleaner kunnen proberen of als de schijt al té ingebrand is, even polijsten. Handmatig moet te doen zijn.

Heb je polijstmiddel in huis, dan kan je dit erop deppen of simpelweg meteen even rustig polijsten. :p

Net ff met wat Mezzo op een handpad. Haalt nog niet veel uit. Zal morgen de DAP eens tevoorschijn halen. Wie weet.
 
Polijsten is altijd te proberen,
Naar de schadeherstel kan altijd nog .
Je kunt het een heel stuk verbeteren met een machine
 
  • Leuk
Reactions: Eddie_d
Ooh, je hebt een DAPpie. :p Jah, als Mezzo - Oranje dan nog niet veel uithaalt, dan maar effe opschalen. You know the drills. :p
Ja ik heb een DAP en ook veel spullen, ben alleen maar een 'nieuwe' auto gewend die vanaf het begin goed is bijgehouden. Ervaring met lakdefecten heb ik helaas (of misschien gelukkig) nog niet.
 
Er was laatst ook iemand die zo'n plek voor een heel groot deel weghaalde door verhitting. Kijk bijvoorbeeld naar dit filmpje

 
  • Leuk
Reactions: Blade
Het lijkt me niet dat wat je ziet aan de lak vogelpoep is die er nog zit. De agressieve stoffen in de schijt hebben de lak aangetast en beschadigd. Het lijkt me dat ze hier door verhitting de lak weer iets vloeibaar laten worden waardoor de beschadiging als het ware oplost.
Maar wat dit voor gevolgen heeft voor de hechting van de lak aan het paneel...? o_O
 
Blijf het maar vaag vinden... De lak is beschadigt en met warmte vloeien ze 'm dicht? Misschien kan ik zo ook mijn swirls aanpakken. Zet gewoon mijn auto in een grote pizzaoven en laat de lak lekker "vloeien" :p


Greetz
 
Nog even over de "normale manier" als je het met polijsten niet weg krijgt en toch bereidt bent om naar een schade hersteller te gaan... kan je het altijd nog proberen met wetsanden.
 
Het blijft enorm vaag: de temperatuur die ze laten is zien is maar zo'n 70 graden. Als dat klopt kun je een zwarte auto met birdshitschade gewoon op een warme zomerdag in de zon zetten en dan zou het verdwijnen. Ik heb het in elk geval nog niet gehoord of gelezen, laat staan zelf meegemaakt dat na een warme dag vogelshitschade is verdwenen.

Het zou kunnen dat het specifiek is voor deze lak, en dan denk ik aan componenten van de lak die opnieuw met elkaar reageren waardoor het mogelijk verdwijnt. (chemische metastabiliteit van de lak)

Dan blijft natuurlijk nog de mogelijkheid dat de schade helemaal niet verdwijnt, ook niet voor het oog, maar dat de gebruikte camera wat last heeft van de warmte (Infrarood) die van de lak afkomt, waardoor het beeld niet scherp is ter plekke.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Blade