• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Iemand ervaring met waxoyl?

dani

Detailing rookie
21 mrt 2010
63
0
Ik denk dat een glaze, sealant en een waxlaag niet te overtreffen is maar wie weet heb ik het mis. Iemand ervaring met waxoyl en wat daar de voordelen en nadelen van zijn? Kan ik de volgende uitleggen waarom ik het niet gebruik en voor een glaze, sealant en waxlaag ga.
 
product is op zich niet verkeerd maar de negatieve uitingen komen vaak als tengevolge van een niet juiste voorbereiding qua lakpreparatie en/of niet correcte applicatie
 
Soepergrover zei:
Over het algemeen is men hier niet bepaald laaiend enthousiast over Waxoyl.
Wat is eigenlijk precies de reden van je vraag?

Het was een vriend die zij dat dat net zo mooi is en een stuk sneller. Ik heb er geen ervaring mee. Dus ik kan niet zeggen het is niets en glaze, sealant en wax is stukken beter. Misschien heeft iemand er ervraring mee en kan die mij vertellen wat de nadelen zijn dat als ik die vraag nog eens krijg een onderbouwd antwoord kan geven waarom ik niet voor waxoyl kies.
 
Gebruik de zoekfunctie op termen als bijvoorbeeld waxoyl (duh!), lakpantser, teflon, etc.. Het is al vaak voorbijgekomen.
 
Dit soort lagen/behandelingen zijn meer bedoeld voor de luie mens, de mens die eigenlijk zo min mogelijk aan het onderhoud wil doen.
Kies je waxoyl o.i.d. dan kun je eigenlijk niets meer doen, behalve een pure wax gebruiken, krasje in de lak? Jammer, ga je dit polijsten, laag weg. Wil je dus lekker met je auto bezig kunnen zijn (kleien, cleanen e.d.) dan kies je niet voor zo'n laag. Heb je daar helemaal niets mee, dan kies je wel voor zo'n laag. Al vind ik dit soort lagen "overrated" vaak wordt de beloofde bescherming van x jaar niet gehaald en ben je verplicht je aan bepaalde condities te houden bij garantieclaims, lees de kleine lettertjes goed.
 
Even verder inhakend op het waxoyl gebeuren... er is in de post hierboven al aangegeven dat je na polijsten deze laag kwijt zou zijn.

Nu heb ik het verzoek gehad om een 1 week oude Clio swirl vrij te maken, echter heeft de garage de auto eerst door de wasstraat gehaald en vervolgens de waxoyl behandeling uitgevoerd / laten uitvoeren.
Deze waxoyl "laag" zit er dus pas een week en ten tijde van de behandeling 3 weken op. In hoeverre ben ik deze waxoyl laag na het wassen, clayen en polijsten met finale helemaal kwijt ?

Overigens komt er na het polijsten een mooie laag C-Quartz op ;)
 
WaxOyl (100+ pakketje) is niets anders dan een sealant, na kleien en Finale is deze echt weg.