• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

IJskrabben krassen?

De Autoglym De-Icer krijgt ook mijn voorkeur.
Werkt heel doeltreffend en je vermijdt hier mee toch de krassen die je kan krijgen door eventueel zandkorrels die onder de schraper blijven zitten.
Maar beste is nog altijd auto binnen zetten.
Of een standverwarming laten inbouwen maar dat is natuurlijk een andere investering...
 
Ik heb zo´n glimmend kleed/doek wat ik op mijn ramen leg. Bij vertrek haal ik 'm eraf en klaar.

Mocht ik dit vergeten, giet ik een grote fles koud-lauw water over de ruiten en da's ook voldoende.
Ik zorg er dan wel voor dat dit water niet voorbij het lauwe is.

(Buurman was te laat en kwam met een dampende waterkoker naar buiten lopen toen ik mijn doeken weghaalde. Toen ik klaar was me keihard ''NEE!?'' schreeuwen hoorde ik de plof al van zijn vooruit. Mijn dag begon stiekem redelijk hilarisch!)


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407
Even inhaken, voor mijn bedrijfsauto heb ik een flesje ruit ontdooier van de shell. Is dit schadelijk(er) voor de lak in vergelijking met een ontdooier van bijvoorbeeld Autoglym?
 
@nick91

Ik hecht meer waarde aan ijsvrije ramen en een veilig uitzicht dan dat ik me zorgen moet maken om de waxlaag....dat is dan wel het laatste waar ik aan denk en me druk om maak.

;)

Ik gebruik zelf ook de Autoglym De-Icer en heb nog nooit is gezien of gemerkt aan de lak zelf.
De meeste producten zijn getest en veilig voor de lak zelf. Tenzij je je auto onderdompelt voor een langere tijd.... :p
 
@Gixxer - Nee hoor, gaat prima. Zolang het maar niet knetterhard vriest, haha!

Maar, inmiddels heb ik van iemand een de-icer gekregen en dat werkt ook prima. Wel een vettige bende, maar goed...


Greetz
 
De de-icer van autoglym is alles behalve een vettige bende gekukkig. Werkt echt supergoed, nooit meer krabben!
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Ik heb nu de de-icer van het Kruidvat, omdat ik hem toevallig zag staan. Kan iemand iets zeggen over de prestaties van die van Autoglym en andere el cheapo merken?
 
Ik heb nu de de-icer van het Kruidvat, omdat ik hem toevallig zag staan. Kan iemand iets zeggen over de prestaties van die van Autoglym en andere el cheapo merken?

Ik had de de-icer van HG, maar ik was niet onder de indruk van de prestaties, werd ook een aardige 'olievlek' op de voorruit.
Aantal weken terug de de-icer besteld van Autoglym, kunnen uit proberen naast de HG, wat een verschil!
Boven aan ruit opspuiten en zwaartekracht het werk laten doen... Werkt als een tierelier! Weinig product nodig...
 
Dankje! Ik heb het zelf nog niet gebruikt (carport :D), maar af en toe staat 'ie ergens anders en dan wil ik niet hoeven krabben. Vriend van me heeft wel die van Kruidvat al een keer gebruikt, maar die moest afgelopen week bijna een halve fles leegknijpen om z'n ruiten vrij te maken.
 
Woon jij op de Noordpool?

Neen maar tegen dat ik instap ligt er toch alweer een dun laagje op.
Denk dat uw water meer dan lauw is en dan kan je wel eens iets anders voorhebben.

Als het maar net onder nul is heb ik weinig last van aan vriezen door de plaats waar de auto staat.
Hg vond ik ook niks, de autoglym vind ik goed.
 
Ik weet dat dit een oud topic is maar.....

Onlangs heb ik voor het eerst mijn nieuwe wagen (occasie) geijskrabd 2 avonden op rij, en de dag erna viel me op dat mn hele (getinte) achteruit nu onder de krassen zit (vermoedelijk dus van ruitenwisser en ijskrabber icm zand).
Heb de wagen pas net aangeschaft, maar deze krassen waren me ervoor nog niet opgevallen.. Als ik ze gezien had, had ik de wagen niet gekocht, dus vermoed dat het dus door mezelf komt.

Heb al contact gehad met Autotaal, maar die zeggen vervangen.
Ruitrepair vertelde me dat vervangen goedkoper wordt dan polijsten (?), terwijl GlasGarage Appeldoorn zei dat de ruit voor 220 vervangen kan worden.
Online bij autoglas Concurrent zag ik dat een achteruit voor mijn 206SW 520 euro zou kosten (EXL MONTAGE!!), hoe kan Glasgarage deze dan voor 220 vervangen? :dizzy:

Heeft iemand een idee waar ik de krassen weg kan laten halen? Voor een relatief normaal bedrag? Ik wil er ook niet teveel kosten aan doen, en heb quasi geen last van de krassen... alleen als je er met je neus opstaat ziet het er niet echt uit.
De hele achterruit zit er een beetje onder, en er is ook een golf van de achterruitenwisser te zien (ze zijn niet heel diep, maar sommige voel je net met je nagel, andere dan weer niet), ze zijn zowel verticaal als horizontaal. Aangezien ik een leek ben op autogebied ga ik er liever niet zelf mee aan de slag..

Groeten
L
 
@Lauji6991 - Welkom op het forum...

Je hebt al geinformeerd bij verschillende bedrijven. Die kunnen je meer vertellen dan een detailing-forum. :) Je kan dus beter blijven Googlen en rondbellen/vragen.

Je kan concluderen dat de ruit vervangen goedkoper is als slijpen/polijsten. Het polijsten wat wij hier doen is op lakwerk, niet op bikkelhard glas, en je kan je voorstellen dat dít soort werk hoge kosten met zich mee zal brengen en vervangen vaak goedkoper is.
 
Gewoon laten vervangen. Wil je niet erg ontmoedigen, maar bij de 206sw van mijn vrouw hebben we de achterruit bij de dealer laten vervangen (385 euro) maar die heeft ook alweer krassen. Overigens is hier ook je glasverzekering voor als je ervoor verzekerd bent.
 
Heb al contact gehad met Autotaal, maar die zeggen vervangen.
Ruitrepair vertelde me dat vervangen goedkoper wordt dan polijsten (?), terwijl GlasGarage Appeldoorn zei dat de ruit voor 220 vervangen kan worden.
Online bij autoglas Concurrent zag ik dat een achteruit voor mijn 206SW 520 euro zou kosten (EXL MONTAGE!!), hoe kan Glasgarage deze dan voor 220 vervangen?

Hier heb je je antwoord al gehad lijkt mij. Glas is zo hard dat het zwaar hard werken is om deze te vervangen met het juiste gereedschap. Met simpele basis gereedschappen is dit niet te doen.
 
Omdat je voor sommige auto's simpelweg geen ruit meer kunt krijgen of een ruit zo achterlijk duur is dat polijsten toch goedkoper is. Daarnaast heb je bij vervangen altijd een kleine kans dat je ruit het niet overleeft, als je dan weer een tweede ruit moet aanschaffen... En je hebt natuurlijk ook mensen die een auto 100% origineel willen houden, als er bijvoorbeeld een kenteken in de ruit gegraveerd staat.

Er zijn zoveel redenen.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx