• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ik schuim, hoe schuim jij?

Istnogferarie

Detailing guru
9 jan 2016
5.526
223
41
Gouda
Misschien een vreemd onderwerp, maar onze huis forumlid Quantoxx bracht mij op een denk momentje.

Ik gebruik zelf de Monello Lancia Foam op een Karcher K2 met ontzetten grote tevredenheid.
Tevens heb ik destijds een lijstje gemaakt met de kosten van Foam shampoo.

Nu het onderwerp: Hoeveel Foam shampoo gebruik jij?

Ik gebruik zelf Dodo Juice - Apple iFoam in een 1:10 mengverhouding.
Op een gemiddelde C of D segmenter spuit ik dan zo'n 350cc weg.

Hier een voorbeeld van 1:10 mengverhouding en ongeveer 300cc gebruikt.
Mitsubishi Colt 2016-04-02-1.JPG
 

Bijlagen

  • Pre-Wash.png
    Pre-Wash.png
    286,1 KB · Weergaven: 874
Ik ga niet lopen frotten en kutten met afgepaste pipetjes en precieze hoeveelheden foam middel. Ik gooi een scheut zo uit de losse pols in de fles en vul deze aan met water...en spuit de hele fles leeg,, niet omdat het moet, maar omdat het kan.

ValetPro Snow Foam Combo2

Super Snow Foam

Poorboy's Slick&Wax shampoo. Niet echt een denderend pak schuim

Meguiars Shampoo Plus. Werkt voor geen meter...
 
Ik gebruik meestal foam van Monello in de verhouding 1:10, wat neer komt op ongeveer 65 ml, en ik spuit altijd de hele fles leeg. Allereerste heb ik vaak de hele fles nodig om de auto goed te bedekken en ten tweede vind ik het super onhandig om nog wat over te houden. Na het foamen spuit ik de foam lance door met water. Als ik dus bij het foamen niet alles opmaakt dan moet ik eerst het overgebleven mengsel ergens in gieten en opbergen voor de volgende keer, en dan nog de fles van de lance vullen met water om de boel door te spuiten.
 
  • Leuk
Reactions: Christopher
Wat heeft dat voor effect dan? Ik wil ook juist het filtertje onderaan het slangetje in de fles doorspoelen, omdat daar de foam ook in hard kan worden.
 
Ik doe ook altijd gewoon op gevoel. De hoeveelheid die ik er dan in kieper komt neer op ongeveer 1cm aan product in de fles.
De rest vul ik aan met warm water tot ongeveer 80% van de fles. Wat meer als zat is voor één auto.
 
Wat heeft dat voor effect dan? Ik wil ook juist het filtertje onderaan het slangetje in de fles doorspoelen, omdat daar de foam ook in hard kan worden.
In het binnenwerk vlakbij de draaiknop van de schuimlans zit ook een filter. Daarin zitten zeer kleine openingen. Daarin blijven shampoo resten zitten.
Daarom na het schuimen doorspoelen en doorspuiten met water zonder shampoo. Dat reinigt het filter. Dus reservoir vullen met schoon water en een minuutje doorspuiten.
Wanneer dit filter verstopt raakt, schuimt het apparaat amper nog.
 
@Aficior Duidelijk. Ik wist dat er ook een filtertje in het binnenwerk zit die je door moet spoelen, maar de nieuwere versie van de foam lance hebben ook een filtertje aan de slang in de fles.

Wat ik probeerde duidelijk te maken was dat je met alleen het helemaal dichtdraaien van de stelknop wel het filter in de lans doorspoelt, maar niet het filter in fles. Dat is de reden waarom ik de fles na het foamen vul met gewoon water, zodat ik allebei de filters doorspoel.
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie