• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Interieur reinigen

Oguz

Detailing trainee
17 apr 2023
30
20
26
Rotterdam
Beste CC leden,

Onlangs heb ik een Bissel pet pro extractor aangeschaft. Deze was in de aanbieding en is praktisch hetzelfde als de normale Bissel pro.

Ik wil mijn interieur goed reinigen, maar welke middelen kan ik i.c.m. extractor goed gebruiken?
Zelf dacht ik aan de Valet pro interieur cleaner of de Valet pro carpet cleaner met een zachte borstel.
 
Wat voor middelen heb je bv al in huis?
Apc kan vaak ook vroeger had meguiars een niet schuimende variant speciaal voor extractors.
Volgens mij staat er bij het verkooptopic van @MeganeRS een fles Poorboys carpet&upholstery (ik heb em ook) en dat is ook echt fijn spul. Zelfs zonder extractor krijg je vlekjes al heel goed weg.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Oguz
De Valet pro carpet cleaner is prima product. Voordeel is dat je zelf de gewenste verhouding kan mixen.
In sprayen, borstelen en dan met de machine na spoelen.
Ben ook enthousiast over Fabric Cleaner van Gyeon.
 
  • Leuk
Reactions: Oguz en RoyR
Wat voor middelen heb je bv al in huis?
Apc kan vaak ook vroeger had meguiars een niet schuimende variant speciaal voor extractors.
Volgens mij staat er bij het verkooptopic van @MeganeRS een fles Poorboys carpet&upholstery (ik heb em ook) en dat is ook echt fijn spul. Zelfs zonder extractor krijg je vlekjes al heel goed weg.
Op dit moment nog helemaal niks.
Ben nu bezig om een verlanglijstje te maken van de producten die ik ga bestellen voor mijn auto.
 
@GeBas , ik zal die ook even bekijken. Als mijn lijstje compleet is zal ik deze met jullie delen en hoor dan graag tips wat wel en niet goed is om te bestellen. Bedankt voor jullie tip!
 
Ik heb zelf alleen ervaring met enkele APC's en de Valet Pro - Carpet Cleaner. (i.c.m. een extractor)

Je kan bij het kiezen van een product eigenlijk niet snel fout gaan. Het ligt voornamelijk aan de methode waarop je reinigt.
Ik spray het oppervlak in met product, laat dit even zijn werk doen en gebruik dan een goede borstel (zoals bijv. de Carclean - Paardenhaarborstel) of een borstel voor op de schroeftol om te boenen.

In de extractor zit dan schoon (warm) water om te spoelen.
 
  • Leuk
Reactions: Oguz en RoCo
In mijn ogen is de meerwaarde van een extractor inderdaad ook zoals @Quantoxx aangeeft dat je de boel daarna goed kunt spoelen en zo goed als droog kunt zuigen. De extractor als "applicatiemiddel" gebruiken vond ik nooit zo effectief ten opzichte van handmatig aanbrengen en agiteren met borstel (of de accutol bij vloermatten e.d.).

Kies dus lekker het middel waarmee je normaal ook aan de gang was gegaan. Dit kun je nu rijkelijker toepassen en dus dieper inbrengen omdat je het daarna uit kunt spoelen/zuigen (extracten).
 
  • Leuk
Reactions: Oguz