• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is Bilberry Wheel cleaner veilig voor je lak?

Tunerke007

Detailing rookie
21 okt 2011
4
0
Een goeie morgen aan alle forumleden :)

Ik zou eventjes willen weten of de Valet Pro Bilberry Safe Wheel Cleaner ook veilig is voor de lak. Ik heb deze nu een paar keer op men lak gespoten en het vuil/vliegroest vloeit er zo vanaf... Tot nogtoe Niets te zien aan de lak...
MAAR , tast dit dingen aan die je niet kan zien?

Conclusie => Zou ik verder doen met deze Valet Pro Bilberry Safe Wheel Cleaner of kan ik beter een potje iron x aanschaffen?

Alvast bedankt..
 
Op je velgen zit ook lak, het lijkt mij weinig kwaad kunnen al zou ik het niet te lang op de lak laten zitten.
 
ja ik spuit de wagen eerst in met dit product. Dan als ik rond ben dadelijk afspuiten met de hoge druk. en dan gewoon na wassen met zeep.. maar ik doe dit om de twee weken (mss wat veel) ik weet het niet ...

Greetz
 
Op velgen zit ook lak, dus in principe zou het ook op je lak gebruikt kunnen worden. Echter Iron-X zal doeltreffender werken op vliegroest. Het is vrij normaal dat Billberry vuil zal verwijderen, maar vliegroest? Weet je zeker dat het vliegroest is/was?
Je waxlaag ben je natuurlijk wel kwijt....
 
Eventjes hierop inpikken: in hoeverre gaat de Billberry je wheelwax of sealant aantasten? Het is zuurvrij. Dus kan ik het bij elke wasbuurt 1:10 gebruiken zonder meteen de hele wax te strippen?
 
Bilberry is inderdaad niet zuur. Sterker nog: het is behoorlijk basisch/alkalisch.
Ik denk dat Bilberry net zo weinig van je waxlaag over zal laten als een zure reiniger.
 
Jaja ik ben zeker dat het vliegroest is. Ik werk in een metaal bedrijf en als ik men auto 1 keer kort bij het gebouw moet zetten heb ik prijs. (slechte filtering of eender wat het ook mag zijn)

Ze hebben nu zelfs paaltjes gezet op de eerste twee rijen naast het gebouw omdat het een gekend probleem is daar.

Dus zowiso terug waxen na het gebruik van dit spul ?

Alvast bedankt voor de antwoorden..
 
Ja het beste is om altijd je auto weer in de wax te zetten, na het gebruik van een reiniger op je lak.

Ps. Hoe heet het metaalbedrijf waar je werkt?
 
Heb het zo gedaan en moet zeggen dat het product een zalige werking heeft.

Ik werk bij EVAPCO in tongeren