• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is de DAP 500 om te bouwen naar rotary?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Liber0

Detailing addict
11 jul 2011
34
52
Heeft of weet iemand of je een Dap500 om kan bouwen naar roary door het swing mechanisme te verwijderen?

Ik zou graag een op een stuk deur of geverfd oppevlak willen proberen en oefenen met rotary werk
 
Dat zal niet gaan lukken aangezien je voor backingplates van een rotary M14 schroefdraad moet hebben, en dat heeft ie niet. Tevens vervalt de garantie van je DAP als je er mee gaat klooien. :|~* En er zijn nog wel meer zaken waarom je de DAP niet kunt ombouwen naar een rotary.
 
Waarom al die moeite doen? Koop voor €99,00 gewoon een rotary erbij.

Mocht je het toch willen doen, vergeet dan niet dat de garantie weg is en als het mislukt, je tevens zonder D/A zit. :-"
 
Akkoord met ^^^^

Een DA en rotary vullen elkaar aan. Zonde om een duurdere DA om te vormen naar een rotary.
 
Okay, maar dat was de vraag niet
Ik weet ook wel waar ik de prijs van een rotary kan vinden
 
stimpy68 zei:
Dat zal niet gaan lukken aangezien je voor backingplates van een rotary M14 schroefdraad moet hebben.
Daarom is het dus niet mogelijk.
 
In principe is niets onmogelijk. De vraag is alleen hoe ver je wilt gaan, met onderdelen aanschaffen om er een Rotory van te maken.
Maar financieel aantrekkelijk is het niet.
 
Zoals Patrick in post#3 al aangeeft: waarom kloten en dan met het risico zitten dat je garantie pleite is ? !
CC staat niet alleen om cadeautjes bekend hoor, ook hun service en garantie is mega goed geregeld maar op deze wijze is het bewust vragen om einde oefening.
Begrijp me niet verkeerd, niks mis met experimenteren e.d. maar om nu eventueel 1 van je basismaterialen op het spel te zetten vind ik niet de meest slimme keuze die je eventueel zou gaan maken.
Knip je een washmitt in 2 om er mee aan de slag te gaan, tja kost je de kop niet maar een apparaat in die prijsklasse ? ( tenzij je een euroboom in de tuin hebt groeien )
 
Ik ben redelijk bekend met de inhoud van de DAP's en PRO's, uiteraard zit er halverwege een roterende draaiende as alleen daar gaat een klein boutje in.
Naar mijn weten bestaat er geen steunplaat die daarin past. Bovendien is het boutje vrij dun. Dat is niet erg bij de contructie van de DAP het deel waar de lager in gaat stevig vast zit.

Als je daar een steunplaat op zou kúnnen zetten en je ben niet volledig vlak bezig (wat altijd wel gebeurt) dan komt er veel druk op de boutje te staan i.c.m. met de roterende werking.
Grote kans dat je boutje afbreekt en de plaat een ongeleid projectiel wordt met alle gevolgen van dien. Oftewel, dit wordt gewoon helemaal niets. :slotje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.