• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kärcher K7 besteld, maar.....

Het 700ml flesje vullen volgens mengverhouding. Monello is 1:4 of 1:10. Op mijn K5 draai ik de knop helemaal indraaien en dan 3/4 tot een hele slag weer uitdraaien. Dan kan ik met gemak Truus helemaal rond. En het lekken langs de koppeling is redelijk makkelijk op te lossen. Eventjes eraf draaien, teflon tape ertussen en weer vastdraaien.
 
Even dit topic bumpen,

Ik heb hier zelf een Kärcher k7 staan en wou er misschien een monello foam lans bij aanschaffen. Bij de laatste gebruikers ervaring van de monello lans kan ik zien dat bij deze Kärcher, de foam lans de HD laat afslaan? Is dit probleem nu standaard al opgelost met de lans of moet ik bij aanschaf dit best even melden aan carclean dat ze het gaatje van de lans opboren voor ze het naar mij opsturen?

Zie topic: https://forum.carclean.com/threads/monello-lancia-foam-kit-for-karcher.14027/

@Dibbuz : weet jij hoe dit nou zit?

@Marc O. : heb je de k7 op volle power staan als je de monello lans gebruikt of heb je de power wat geminderd door de draaiknop op de Kärcher wat zachter te zetten (blijkbaar kan te veel druk van de HD er voor zorgen dat deze afslaat, de foam lans moet dan opgeboord worden zoals hierboven vemeld.
 
We hebben twee maten sproeiers. De kleine is voor hd's tot ongeveer 140 bar en de grote vanaf 140 bar. Dat is geen exacte wetenschap het kan zijn dat de ene 140 bar ook een kleine aan kan en de andere niet.

Vandaar ook dat je het type of het aantal bar moet opgeven. Geef je niets op dan doen we een kleine omdat het gros van de mensen een kleinere HD koopt.
 
We hebben twee maten sproeiers. De kleine is voor hd's tot ongeveer 140 bar en de grote vanaf 140 bar. Dat is geen exacte wetenschap het kan zijn dat de ene 140 bar ook een kleine aan kan en de andere niet.

Vandaar ook dat je het type of het aantal bar moet opgeven. Geef je niets op dan doen we een kleine omdat het gros van de mensen een kleinere HD koopt.

Ah ok, mijn karcher k7 premium heeft volgende specs:

* Werkdruk: 160 bar
* Wateropbrengst: 600 liter per uur.
* Vermogen: 3000 Watt

Ik veronderstel dus dat ik een grote nodig heb. Kan ik dit eenvoudig melden bij het vakje 'commentaar' als ik de bestelling plaats of waar moet ik dit plaatsen zodat jullie de juiste naar me toesturen? Ik ga dan ook niet het probleem hebben dat de hd afslaat als ik de juiste krijg toegestuurd?

Ik zou dan dus deze moeten bestellen: https://www.carclean.com/nl/product...ico_5000ml_Voordeelbundel_103691?o=pgMTAwNTIx

Ik neem ineens het voordeelpakket van de monello foam erbij...

Aanvullend vraagje: Ik heb op de kärcher K7 ook een draaiknop (zie foto) waar ik de druk mee kan aanpassen (ik denk dat het daarvoor dient, heb er nog nooit op gelet wat het precies doet en kan het ook nergens precies terugvinden op het net?). Ik veronderstel dat er altijd gefoamed word met de volle kracht van de Kärcher of maakt dit niet uit voor de schuimproductie?

20170218_114133.jpg
20170218_114133.jpg
20170218_114157.jpg
 
Inderdaad, opgeven dat je een 160 bar HD hebt dan doen we er een grote in.
 
De draaiknop is voor toevoeging op te laten zuigen en te vermengen met water. Bij mij zaten er 2 tankjes die ik kon vullen met zeep of schuim. Het kan ook zijn dat je een slangetje uit de HD reiniger hebt hangen.
 
De draaiknop is voor toevoeging op te laten zuigen en te vermengen met water. Bij mij zaten er 2 tankjes die ik kon vullen met zeep of schuim. Het kan ook zijn dat je een slangetje uit de HD reiniger hebt hangen.

Inderdaad ik heb de handleiding er even bijgenomen en daar dient de draaiknop idd voor. Wij kunnen de bar druk regelen met de spuitlans met drukregeling die je er moet afdoen om de foam gun van monelle te monteren. Dus als we foamen is dat eigenlijk met de volle 160 bar druk van de hd?
 
Heb de foamlans nog maar 1x gebruikt, maar geen probleem mee gehad. Had bij het bestellen van de foamlans idd aangegeven dat ik een K7 heb.

Hopelijk morgen goed weer, dan ga ik het spul weer eens gebruiken.