• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Karcher hogedruk K2

benyo

Detailing rookie
8 okt 2016
2
2
Ik heb een Karcher K2 hogedrukreiniger. Deze is zojuist gestopt met druk geven. Hij verliest geen water.
Eerst gaf hij geen geluid als je hem opzette, alleen wel als je water spoot, maar
Als je hem nu opzet blijft de motor draaien en geeft geen extra druk als je wil spuiten.
Wat kan er fout zijn.
Motor draait maar geeft geen druk.

alvast bedankt
 
Wat Bikkel zegt is zeer goed mogelijk, maar controleer eerst of je eventuele toevoerfilter en nozzle niet verstopt zijn en je voldoende watertoevoer hebt.
 
Mijn Nilfisk C120 doet dit soms ook. Dan zet ik hem aan en hij begint meteen het geluid te maken die hij zou maken als ik water zou spuiten. Ik zet hem dan weer uit en check of er niet per ongeluk een knik in de tuinslang zit (water komt bijna niet door) of dat er een knik in de spuitlans-kabel zit. Ik leg beide slangen wat ruimer uit, dus niet opgekruld en dergelijke.

Dit werkt veelal.


Greetz
 
Er is watertoevoer genoeg. Geen verstoppingen etc. Ik krijg gewoon de druk door van de waterleiding en geen extra van de hogedrukreiniger zelf.Dus waarschijnlijk de pomp zelf dan?
Zou ik dit zelf kunnen oplossen of naar hersteller brengen?
 
Klinkt alsof er een rubber of afsluiter kapot is in de motor en de druk dus niet opgebouwd en gehouden kan worden. Of je dit zelf kan repareren bij een K2, geen idee..

Je kan het pomphuis eens uit elkaar proberen te halen en kijken of je iets ziet wat kapot is en dit vervangen.

Of een K2 de moeite is om te laten herstellen weet ik niet, grote kans dat door uurloon, onderdelen en verzendkosten je al snel beter een nieuwe kan kopen.. Heb je 'm al lang? Misschien is er onder garantie iets te doen!
 
Klinkt misschien idioot, maar de stekker zit er gewoon in, op een wcd die stroom geeft?
Heb het een keer gehad dat na een tijdje zoeken, ik ontdekte dat zekering eruit lag...

Het water stroomt er immers ongewijzigd door --> geen lekken of verstopping
Druk/compressor--> die zou geluid moeten geven en direct afslaan. Als je geen tik hoort aan het begin (denk aan auto starten met lege accu, die geeft eerst een tik).
Geen geluiden/activiteit --> geen stroom

Zegt de handleiding nog iets?
 
  • Leuk
Reactions: David
Toestel gaat dus waterdruk hebben en zou normaal gezien op druk stilvallen.

Dit gebeurd dus nu niet. Of de bypass zit vast of het start/stop systeem zit vast.
 
Printplaatje dan denk ik? Hoor zoveel negatieve verhalen over de bouwkwaliteit. Ik zou weggaan bij Karcher...

Laat je eventuele foamlance ombouwen naar ander merk.
 
Elke pomp is te repareren, al gaan de kosten waarschijnlijk niet opwegen tegenover het aanschaffen van een nieuw toestel.

De goedkopere reeksen van karcher zijn bijna compleet uit plastieke onderdelen vervaardigd.

Nilfisk, kranzle werken dan weer met aluminium en messing.

Ben ondertussen aan mijn 14de jaar bezig als technieker voor Nilfisk en kranzle. Heb vroeger nog voor Karcher gewerkt, wil Karcher zeker niet afbreken maar ze opteren de laatste jaren vooral op naam.
 
  • Leuk
Reactions: Michal