• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Keuze polijstmachine

Bob Rohs

Detailing trainee
11 apr 2016
14
35
30
Sint Joost
Beste,
Ik ben van plan om zelf een polijstmachine aan te schaffen deze week, daarbij is mijn keuze gevallen op de dap 900v3 met monello power pack. Aangezien ik een volkswagen rijd en dus op harde lak werk heb ik uit verschillende forums kunnen afleiden dat dit een goede keuze zou moeten zijn. Hoe denken jullie hier tevens over?
Ook was ik van plan dit weekend eens de zwarte Kia picanto van mijn vriendin eens grondig onder handen te nemen aangezien deze compleet onder de swirls/krasjes etc zit. Ik veronderstel dat ik niet gewoon meteen met een zware combinatie moet beginnen? De oranje pad met de mezzo als ik me niet vergis? Maar gewoon met een lichte combinatie beginnen en als dit niet goed uitpakt en stap zwaarder te doen?
Alvast bedankt voor de reacties!
 
Ik zou als ik jou was de zoekfunctie gebruiken voor antwoorden op deze veel gestelde vraag.
In het kort: Dap, prima ding voor alle lakken, Idd niet te grof beginnen maar van licht naar zwaar opbouwen voor testspot.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Aansluitend op de info die je gaat vinden wanneer je gaat zoeken op het forum --> Een DAP-set is helemaal prima, maar je zal dan al snel constateren dat naast de pads in je DAP-set er ook het advies is om een Spiderpad erbij te nemen voor de harde lalken zoals Volkswagen.


Effe erin verdiepen, is ook goed voor je basiskennis. :)
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Ik
Aansluitend op de info die je gaat vinden wanneer je gaat zoeken op het forum --> Een DAP-set is helemaal prima, maar je zal dan al snel constateren dat naast de pads in je DAP-set er ook het advies is om een Spiderpad erbij te nemen voor de harde lalken zoals Volkswagen.


Effe erin verdiepen, is ook goed voor je basiskennis. :)
Ik heb inderdaad al eens in het verleden ergens terug kunnen vinden dat de spiderpad icm de Scholl s2 als ik me niet vergis, ook een goede combo is voor vag lakken idd. Anyway ik heb al eens een keer mijn Passat 3 staps gepolijst en ik heb toen een apparaat mogen lenen van een kennis van mij (Een DA poetsmachine van krauss) en heb toen 3 stappen gedaan met de v32 v34 en v36 polish van Chemical Guys. Moet zeggen dat dit toen ook een mooi resultaat opleverde! Maar aangezien ik zelf wil investeren in een goeie DAP en dan de flesjes Monello polish erbij zitten is natuurlijk alleen maar meegenomen dan om te kunnen proberen hoe die gaan uitpakken met polijsten. Want je kan natuurlijk nooit genoeg spul in huis hebben
 
Dit zal de bekende "Scholl Sandwich Spiderpad + Scholl S3" combinatie zijn. Een spiderpad is simpelweg hard en heeft een structuur in zijn foam om de cuttingfactor wat hoger te leggen.
Je kan gewoon met je DAP-spullen aan de gang gaan en met wat geduld (eventueel meerdere hits) kom je al een heeeel eind.

Ik heb met mijn DAP-set flink wat harde lakken kunnen aanpakken, het duurde alleen wat langer. :)


Greetz
 
Tnx voor de reacties allen! Was net van plan om de dap900 v3 powerpack te bestellen is die helaas niet meer op voorraad op dit moment dus dan moeten we nog maar even wachten.. zijn er trouwens nog andere dingen wat ik erbij zou kunnen bestellen om mijn verzameling wat completer te kunnen maken? heb reeds de monello klei set, ssr1, black hole, pb sealant en de natty's paste wax.
 
Er zijn genoeg producten die je zou kunnen bestellen. :p (Check de link onderaan mijn handtekening)

Zoals ik het lees in jouw opsomming, heb je veelal producten voor het lakwerk. Er zijn natuurlijk ook producten om kunststof te voeden, glasreinigers en beschermers, etc.


Greetz
 
Goede keus ,het is precies wat quantoxx zegt met een beetje geduld en de juiste pad keuze
Kun je er bijna alles lakken meedoen.
 
Thanks iedereen! Zeer helpvolle tips allemaal hiero. Ik heb nog wel genoeg dingen aan mijn autocwat nog wat aandacht mogen gebruiken dus dat zal zeker goed gaan komen