• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail kia sportage V6

patrick@166

Detailing trainee
17 mei 2016
161
43
49
hilversum
Vandaag deze Kia Sportage V6 onder handen genomen.

Deze auto was een maand geleden voor een volledige poetsbeurt aangeboden bij een poetsbedrijf in Hilversum waarvan ik uit beleefdheid de naam maar niet zal noemen.
de auto was gewoon MISHANDELD en zat van voor tot achter onder de banen van een rotary machine.

ik heb de Kia gewassen.
gekleid met dodo.
gepolijst met drie stappen monello
daarna black hole
afgetopt met colinite 845.
de motor schoongemaakt met apc en daarna weer mooi zwart gemaak met autoglym bumper care.
trims ook met autoglym bumper care.
banden met autoglym tire dressing.
velgen met sonax velgen reiniger.

deze man zal nooit meer naar dit poetsbedrijf gaan.
nu gelukkig wel blij:)
 

Bijlagen

  • IMG_6578.JPG
    IMG_6578.JPG
    361,6 KB · Weergaven: 360
  • IMG_6579.JPG
    IMG_6579.JPG
    337,3 KB · Weergaven: 301
  • IMG_6580.JPG
    IMG_6580.JPG
    308,2 KB · Weergaven: 328
  • IMG_6581.JPG
    IMG_6581.JPG
    354,4 KB · Weergaven: 298
  • IMG_6582.JPG
    IMG_6582.JPG
    319,1 KB · Weergaven: 340
  • IMG_6583.JPG
    IMG_6583.JPG
    324,2 KB · Weergaven: 319
  • IMG_6584.JPG
    IMG_6584.JPG
    320,6 KB · Weergaven: 336
  • IMG_6585.JPG
    IMG_6585.JPG
    352,2 KB · Weergaven: 332
  • IMG_6586.JPG
    IMG_6586.JPG
    368,8 KB · Weergaven: 332
  • IMG_6587.JPG
    IMG_6587.JPG
    299,9 KB · Weergaven: 324
  • IMG_6588.JPG
    IMG_6588.JPG
    243,8 KB · Weergaven: 337
  • IMG_6589.JPG
    IMG_6589.JPG
    360,3 KB · Weergaven: 326
  • IMG_6590.JPG
    IMG_6590.JPG
    361,3 KB · Weergaven: 311
  • IMG_6592.JPG
    IMG_6592.JPG
    205,2 KB · Weergaven: 330
  • IMG_6593.JPG
    IMG_6593.JPG
    360,5 KB · Weergaven: 292
Laatst bewerkt:
Ziet er weer prachtig uit. Helaas hoor je de laatste tijd heel vaak dat de auto's mishandeld worden bij dit soort ''poetsbedrijven''.
 
Ziet er weer prachtig uit. Helaas hoor je de laatste tijd heel vaak dat de auto's mishandeld worden bij dit soort ''poetsbedrijven''.
nou idd, ik krijg steeds meer klanten waarvan de auto gewoon is mishandeld. ik begrijp ook niet dat zulke bedrijven kunnen blijven bestaan.
 
Hier in de buurt zie je vaak ook dat veel van dit soort bedrijven maar relatief kort bestaan. Vaak eenmanszaken die slechte recensies krijgen....
 
Hier in de buurt zie je vaak ook dat veel van dit soort bedrijven maar relatief kort bestaan. Vaak eenmanszaken die slechte recensies krijgen....
het bedrijf in Hilversum is best een grote maar ze leveren k...t werk ff wassen meteen de flex er op en van klei hebben ze daar nog nooit gehoord.
 
Ziet er weer top uit.
Als je er van uit gaat dat wij detaillers meer dan een werkdag aan een auto bezig zijn.
Dan kun je het al raden wat er gebeurt als je bij een autopoets bedrijf voor ongeveer 75 euro je auto laat poetsen.
En als wij dan gevraagd worden om dit op te lossen,voor een schappelijke prijs dan worden wij vaak
Voor te duur aangezien.
Mensen zien niet wat voor een tijd er in zit.
 
Ziet er weer top uit.
Als je er van uit gaat dat wij detaillers meer dan een werkdag aan een auto bezig zijn.
Dan kun je het al raden wat er gebeurt als je bij een autopoets bedrijf voor ongeveer 75 euro je auto laat poetsen.
En als wij dan gevraagd worden om dit op te lossen,voor een schappelijke prijs dan worden wij vaak
Voor te duur aangezien.
Mensen zien niet wat voor een tijd er in zit.
dat is zo
 
Mooi werk geleverd hoor, verschrikkelijk als een auto er zo uitziet, vind ik nog erger dan een berg swirls erin.

Als tip voor je verslag misschien, leest op mijn ipad en telefoon erg onhandig als ik elke foto apart moet openen en weer sluiten om bv voor en na te vergelijken. Is makkelijker als ze in de tekst staan opgenomen!
 
  • Leuk
Reactions: patrick@166
Dan gewoon door bladeren of op een desktop kijken ;) ieder zijn voorkeur natuurlijk :)
Maar Patrick druk bezig geweest zeg! Puik werk deze twee auto's!
 
Ziet er weer netjes uit!

Gewoon even om te sparren:
Je zegt hij is een maand geleden slecht gepoetst, vol polijstbanen. Ik neem aan dat ze minstens wel de (diepere) krassen eruit gehaald hebben?

Want ik vraag me af of na het kleien alleen laatste stap polijsten met een finish op DA niet al voldoende geweest was voor lichte swirls en de hologrammen om de auto strak te krijgen? Jij kan t weten.
 
d
Ziet er weer netjes uit!

Gewoon even om te sparren:
Je zegt hij is een maand geleden slecht gepoetst, vol polijstbanen. Ik neem aan dat ze minstens wel de (diepere) krassen eruit gehaald hebben?

Want ik vraag me af of na het kleien alleen laatste stap polijsten met een finish op DA niet al voldoende geweest was voor lichte swirls en de hologrammen om de auto strak te krijgen? Jij kan t weten.
de grote vlakken waren bijna geen swirls meer te vinden. op de kleinere vlakjes en bovenaan de motorkap nog wel. ik heb toen besloten om de gehele wagen te doen met drie stappen monello.