• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Komt tie dan.... ''Keuze APC''

ik heb de mothers Apc net gekocht, en ik heb nog wat Poorboy's Apc staan, dus die kan ik mooi vergelijken
emoji2.png

Dit zou voor mij DE vergelijking zijn! Het liefst zou ik de werking willen zien in een vette motorruimte en bekleding. :p


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Dieter
Heeft iemand ondertussen de mothers apc al getest?
Twijfel nog altijd tussen meguiars, of mothers voor de volgende bestelling.
 
Nog niet geprobeerd helaas, heb zelf geen vieze bekleding en de motorruimte ga ik bij m'n oude auto niet doen, ik zoek nog even wat om het op uit te proberen.
 
Ik heb deze week de pb apc gebruikt op mijn white walls van de motor. Die waren echt zwart van het ketting vet. Je poetst het er zo af met die apc. Zal morgen een foto plaatsen.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
 
Is nog steeds niet wit :p

Nee hoor het is prachtig spul als je het voor het juiste doeleinden gebruikt!

Sommige mensen nemen het "all purpose" iets te letterlijk.
 
@deasha , nog geen directe vergelijking met Poorboy's helaas, maar de eerste indruk is goed. Het ruikt veel beter dan de Poorboy's (al is dat wel persoonlijk natuurlijk, maar ik vind hem wel wat frisser ruiken). Reiniging lijkt ook prima. Morgen ga ik hem (waarschijnlijk) testen op aardig vieze bekleding, dan weet ik of er verschil zit in de reinigingskracht.
 
  • Leuk
Reactions: bros
Ik vind de alsmaar toenemende belangstelling hier op het forum voor Quantoxx z'n adamskostuum schrikbarende vormen aannemen. :eek:
Ik zag dat Jambers weer terug is op de televee. Misschien zien we over een tijdje wel een reportage. :eyes:

Over de APC: de APC van Poorboy's is geconcentreerder dan die van Meg's, maar ik denk toch dat die van Meg's prijstechnisch interessant is.

Zelf heb ik de Mothers APC hier staan. Onaangebroken (de PB gaat eerst op), maar ik heb weleens wat van iemand anders mogen gebruiken.
De reden dat ik de Mothers gekocht heb? Heeft niets met de schoonmaakprestaties van andere APC's te maken, maar die slaan op een of andere manier wat op mijn adem (en ja, ik spray het spul van me af en niet naar me toe :D). Bij de Mothers had ik destijds het idee dat dat een stuk minder was. Ooit weleens een andere APC uit de UK laten komen en die viel ook wel mee, maar het bestellen op dat eiland is nogal een gehannes.

Overigens met Super Degreaser goed uitkijken voor verkleuring van lichte stoffen oppervlakken. SD is nogal rood.


Dat heb ik bij de PB's ook, man ik word er gewoon licht van in mn kop!
 
Ik neig ook naar de mothers of meguiars apc. Interessante prijs, meguiars lijkt het erg goed te doen. Van de mothers vind ik helemaal geen info.

Dus als iemand zo vriendelijk wil zijn een review te maken van de mothers apc, zal vast iemand toch wel eens gekocht hebben. Haha :D.


Spullen van Mothers vallen echt niet tegen, ik heb er best wat van en kan weinig negatieve kanten ontdekken.... de Apc heb ik er dan weer niet van helaas, heb nog een volle fles staan van PB
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Meguiars is al het nodige over geschreven, ik ben ook wel benieuwd naar Mothers (en AF Verso/Wolfs).
 
Vandaag een mini-APC-battle uitgevoerd!

Lijdend voorwerp is de Trespa-bekleding aan mijn garage. Voldoende algen ("groene aanslag"), voor sommige van ons bekend bij een
car-detailing.....
Expres al een tijd niet schoongemaakt, speciaal voor de battle die ik naar aanleiding van dit topic al een tijdje in gedachte had.
Niet in de volle zon, maar wel een lekker temperatuurtje van een graad of 20.
20170331_141026_resized.jpg


Gebruikte APC's: (verpakking zoals ik ze heb staan)
Bio_Degradable_All_Purpose_Cleaner_Degreaser_946ml_100712.jpg
All_Purpose_Cleaner_5000ml_103316.jpg
Professional_All_Purpose_Cleaner_3780ml_102638.jpg

............................ 946 ml ................................................... 5000 ml .................................................... 3780 ml ......................

De Poorboys is zeer makkelijk in een sprayfles over te gieten m.b.v. een trechter. (946ml fles, geen ervaring met de Gallon maar door de taps toelopende opening denk ik dat hier geen problemen mee zijn)
Wolf's is vrij lastig over te gieten i.v.m. gewicht volle jerrycan maar te doen met beleid, is wel vrij "stroperig"; neigt naar een gel.
(een beetje vergelijkbaar met Monello Snow foam).
Mothers is een hel om over te gieten: zo dun als water en, wat ik ook probeerde, klotste uit de (volle) 5L jerrycan met verspilling op de vloer........

De verhoudingen die ik heb aangehouden:
20170331_141345_resized.jpg


- Poorboys World 1:5 zoals aanbevolen bij zware vervuiling (staat verkeerd op de fles)
- Wolf's 1:1 zoals aanbevolen bij zware vervuiling
- Mothers 1:5 zoals aanbevolen bij zware vervuiling

Werkwijze (paneel verdeeld in 3 denkbeeldige secties):
secties rijkelijk ingespoten met Poorboys, vervolgens Wolf's en tenslotte Mothers.
Door de gel-vormige Wolf's bleef deze langer "plakken" in tegenstelling van de andere 2 die zeer snel naar beneden zakken.
Oude afwasborstel en emmer warm water gepakt (heeft max. 5 minuten geduurd: ik dacht kunnen de producten mooi inwerken).
Begonnen met boenen van Poorboys, echter was de APC reeds opgedroogd: nogmaals ingespoten en direct geboend (dambordpatroon), tenslotte nogmaals ingespoten.
Daarna de Wolf's sectie: hier ook al uitdroging dus nogmaals ingespoten en geboend. Ook hierna nogmaals ingespoten.
Ook de Mothers was (uiteraard) reeds opgedroogd, dus hetzelfde riedeltje........
20170331_142857_resized.jpg


20170331_142906_resized.jpg


20170331_142917_resized.jpg


Je ziet hier duidelijk het verschil in verwerkingstijd (droogtijd) tussen de Wolf's en de andere 2.
Daarna afgespoeld met de HD-reiniger: alle 3 zijn simpel af te spuiten.

Eindresultaat:
20170331_161151_resized.jpg


Kosten/verbruik :
stel ik heb 500ml mengsel verbruikt per product, kom ik na berekening uit op
- Poorboys 83,3ml, en dan neem ik de prijs van de gallon-fles (48,99 : 3780 x 83,3)= 1,08 euro
- Wolf's 250ml (35,99 : 5000 X 250) = 1,80 euro
- Mothers 83,3ml (24,99 : 3780 X 83,3) = 0,55 euro

Mijn conclusie:
alle 3 de APC's reinigen prima!
Poorboys heeft als voordeel dat het ook ontvet (dus heeft de voorkeur bij reinigen motorruimte).
Wolf's is vriendelijker qua verwerkingstijd en in sprayen (er verwaaid minder product), maar niet zuinig door zijn verhouding, daardoor duurste van de 3.
Mothers: verspilling van product bij overgieten, goedkoopste van de 3 (verspilling niet mee-berekend).
 
Laatst bewerkt: