• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Koplampen Passat 3B wetsanden en polijsten

RohanV6

Detailing addict
11 jan 2015
81
65
25
Hoi leden,

Ik wil graag de koplampen van mijn Passat opknappen.
Wil gaan beginnen met wetsanden, maar weet niet hoeveel gritt schuurpapier ik nodig heb.. (iemand suggesties?)
Daarna wil ik de koplampen gaan polijsten met Monello Veloce, Mezzo en Finale met de DAP900.
Waarmee kan ik dan de koplampen het beste mee beschermen?
Hebben jullie nog tips voor mij voor ik begin met alles?

Gr. Rohan
image1.JPG
image2.JPG
image3.JPG

image2.JPG

image3.JPG
 
Grit 1500 opvolgend naar 2500, 3000 ,Veloce ,Mezzo ,finale.
Goed ontvetten.
Laatste keren heb ik Ddj Iron gloss of Wolfgang Deep gloss Sealent gebruikt (moest alleen door APK) maar Gyeon trim zou de betere optie zijn gok ik.
 
Koplampen wetsanden, polijsten en beschermen

Misschien helpt je het een beetje op weg.

https://forum.Carclean.com/threads/koplampen-wetsanden-polijsten-en-beschermen.17367/
 
Sorry voor de late reactie allemaal!
Bedankt voor de reacties.
Ik heb vandaag 1500, 2000 en 3000 gritt schuurpapier binnen gekregen samen met de DAP900 V3 en polijstpads en pasta.
Als bescherming heb ik gekozen voor de Gyeon Trim kit, die zou goed moeten zijn heb ik gelezen op het forum.

Dus idd eerst beginnen met wetsanden vanaf 1500 naar 3000 gritt.
Dan polijsten met Veloce op geel, dan Mezzo op oranje en als laatste Finale op wit.
En als laatste nog de bescherming aanbrengen met de Gyeon Trim Kit.
Zodra ik alles heb uitgevoerd laat ik het hier weten, uiteraard met wat foto's!
 
Ik kon de koplampen na het wetsanden gewoon met je pads van Monello en de Dap900 polijsten toch? Of moet ik hiervoor speciale andere pads kopen?
 
Dit kan je doen met de Monello foam pads, jep. Idealer zou zijn dat je de kleinere maat gebruikt, maar met de standaard pads zou het ook moeten kunnen. Als de koplamp van de auto af is, dan zou dit zeker moeten lukken.


Greetz
 
Thanks voor je snelle reactie!
Ga ermee aan de slag.
Koplampen zitten helaas al ingebouwd, maar dat zou denk ik geen probleem moeten zijn.
 
Alleen de onderste hoeken (tegen de grille) aan zijn lastig bij een 3B .
Ik heb ze bij mij toendertijd ook gewoon gemonteerd en wel gewetsand.
Kleinere maat pads gebruiken voor die hoekjes, voor de rest gewoon 5,5" pads :)