• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krachtige velgenreiniger?

Ik gebruik altijd eerst Iron Out van Auto Finesse, nadien de Imperial Wheel Cleaner van zelfde merk. Erg tevreden van.
Vroeger had ik de All Wheel & Tire Cleaner van Meguiars, die was wel erg krachtig (en bijtend).
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Ik vind de spray and rinse geweldig! Ook voor zwaar vervuilde wielen. Enige nadeel. Het spuitkopje was na 2 keer gebruiken al helemaal opgevreten vanbinnen hahaha
 
Had de spuitmond naar mijn idee ruim voldoende doorgespoten met vers water. Enige wat hij nog doet is pff pff geluiden maken bij het inknijpen maar geen product meer haha. Heb nu zo`n spuit die je op druk pompt van de action. Werkt ook prima :)
 
Even dit topic gebruiken voor mijn vraag: Hoe krijg ik deze bruine rand weer schoon? Monello Non-Ferro blijft reageren, maar als ik de velg daarna afspoel is het niet veel schoner.
 

Bijlagen

  • Velgenreiniger.jpg
    Velgenreiniger.jpg
    253,2 KB · Weergaven: 267
Sowieso eerst een normale velgenreiniger meermaals toepassen en daarna pas non ferro pakken. Werkt dat niet dan staalwol o.i.d.
 
Brrrrr staalwol.... dat zou ik echt nooit gebruiken.

Haha! Gebruik ik ook niet regelmatig, hoor. :) De meest ernstige velgen die ik gedaan heb kostte mijn enorm veel ijzerverwijderaar, staalwol, klei en zelfs een stalen plaatje om ijzerpitjes weg te tikken. :p

En dan was de boel niet eens naar de kl*te, haha!
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
En Valet Pro dragons breath? Schijnt ook enorm goed te reinigen!
Alleen weet ik niet langs welke kanalen je deze in Nederland of België kan bestellen...
 
Dan vind dat ferrous dueller van hetzelfde niveau als non ferro
Vind dat de ferrous dueller wel beter reinigen
 
Dan vind dat ferrous dueller van hetzelfde niveau als non ferro
Vind dat de ferrous dueller wel beter reinigen

Ik heb beide eens vergeleken middels een test. (Forum) Ook de Wolfs erbij gehad. De Non-Ferro en Ferrous Dueller zijn inderdaad vergelijkbaar, de Wolfs was vrij ruk, maar ook een stuk goedkoper. :)
 
Cartech zuurvrije velgenreiniger. beste velgen reinigr die ik ken ! en heb al van alles geprobeert inclusief wheel brightener,spray&rinse....
 
  • Leuk
Reactions: Blade