• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kras op zijpaneel.

Karlok

Detailing addict
23 sep 2008
144
62
Ik zit al een tijdje met een kras aan de zijkant van de auto. Is dit een beetje zelf te fixen? Opvullen met een sateprikkertje + lakstift en dan met een DAP eroverheen?


Twingo_kras-1.JPG


Twingo_kras.JPG


Heb ook schade gereden met de auto aan de voorkant, voorbumper moet opnieuw gespoten worden. Zal het beter zijn dat ze het dan meespuiten? Geen idee wat dat extra kost.
 
Je kan het proberen om de kras op te vullen, maar omdat het geen lange rechte kras is denk ik dat je het duidelijk gaat blijven zien. Het gedeelte wat je dan zou opvullen daar komt alleen kleur dus dan zal het altijd een matte plek blijven.
 
Je zou het op kunnen vullen en daarna kunnen polijsten, maar of dat het gewenste resultaat weet ik niet.
Opvullen, wetsanden, blanke lak en dan polijsten zou kunnen werken.
 
Ook met wetsanden blijf je een matte plek zien, blanke lak erover word niks. Met het wetsanden van de kleurlak vlak je het af tot dezelfde hoogte als de rest van lak, als je er dan blanke lak op smeert word dat een bultje en blijft het lelijk.