• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen op ABS spoiler

Juffer1

Detailing guru
Tester of Bling
27 okt 2008
3.020
193
45
Na de winterdetaildag gisteren zijn we met de organisatie bij ons thuis nog even wat gaan drinken.
Bij het achteruit rijden raakte de Astra G echter met zijn spoiler het stenen muurtje 8o

Resultaat :

Foto0145.jpg


Foto0144.jpg


Foto0143.jpg


Plekken zijn te voelen met de nagel.
We willen dat deze week gaan aanpakken zodat het minimaal zichtbaar is, alleen wat zou de beste manier zijn ?
Delen van de auto worden in het voorjaar bijgespoten, opzet is om deze plek dan ook mee te laten nemen.


Zelf zitten we te denken aan :
- Spoiler wassen + ontdoen van wax
- Ontvetten van de plek + omgeving
- Bijstippen van de plek met orginele lakstift
- Plek gedurende paar dagen x keer bijstippen

En dan :
- Afwerken met Langka blob kit, bij-polijsten
- Wetsanden en bij- polijsten

Wat gaan we trouwens aan wax hieroverheen doen ?
Ik kan daar toch een natuurlijke carnauba wax voor gaan gebruiken ?
 
Is de spoiler makkelijk te demonteren?
Zo ja is het misschien het makkelijkst om de hele spoiler even over te spuiten met een spuitbus, zou het niet netjes genoeg worden dan kan je het door de spuiter overnieuw laten doen als de rest ook aan de beurt is.
 
Spoiler is niet te demonteren. Deze zit en gekit en met boutjes aan de achterklep vast.

Heb zelf ook al zitten denken om het met een spuitbus te doen, alleen zou ik dan het deel eromheen ook moeten gaan schuren, primeren ed en zal ik ook moeten overlappen op het deel waar nog wel lak opzit ?
Zou bijstippen geen strakker resultaat gaan geven ?
 
Zou niet met spuitbusjes aan de haal gaan, bijstippen met lakstift, evt. blobjes met de Langka-dinges weghalen als je er zin in hebt en terugpolijsten.

Volgend jaar lekker door de spuiter laten doen.