• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen op metalen deurdrempel verwijderen

Vlerk

Detailing guru
14 dec 2009
422
153
59
Herent (België - op 5km van Leuven)
Het interieur van mijn Mazda MX5 (2011) is goed opgefrist met Poorboys's Natural Look, maar ik heb nog een aantal vervelende krassen op de metalen deurdrempels.

151229%20Mazda%2023%20krassen%20dorpel_zps9u6jnltk.jpg


151229%20Mazda%2024%20krassen%20dorpel_zpsngr6n0zl.jpg


Zijn er volgens jullie mogelijkheden om deze krassen te verwijderen (of alleszins te verminderen)?

Bedankt voor jullie feedback!
 
Poeh, als ik dit zelf zou hebben, zou ik het gewoon met m'n DAP en een polijstmiddel zoals Finale proberen. Maar dat ben ik, haha!
De krasjes zal je weg moeten polijsten en misschien moet dat met een hoge korrel schuurpapier + water moet/kan.

Greetz
 
Ik heb het zelfde probleem gehad op een mx-5 die ik heb gedetailed. Was helaas niet heel veel meer aan te doen. Door middel van een alu polish heb ik ze wel iets glimmender gekregen, maar de krassen gingen er niet uit.
 
Ik ben hier ook heel benieuwd naar ja. Heb wat YouTube gekeken, volgens mij wordt het idd schuren tot krassen weg zijn en polijsten. Als ik weer eens tijd heb een keer ga ik een proefje doen, maar alleen polijsten gaat em niet worden geloof me.
 
Hey Vlerk,

Als er over de metalen strippen géén blanke lak ligt, kan je deze ook niet rondom de krasjes verwijderen om zo op het zelfde diepte van de krassen te komen. Wil je dit wél doen, zal je het metaal moeten schuren.

Wil je het metaal opschuren en daarna weer de glans terug, zal je met schuurpapier in verschillende gradaties (nat) aan de gang moeten en niet met staalwol.

Een cleaner zal je metaal reinigen, niet slijpen.


Ik heb vroeger wel eens de uitlaatbocht van mijn schakelbrommer gepolijst tot het bijna chroom leek. Dit was een kwestie van doodschuren en daarna met waterproof schuurpapier, steeds fijner, tot hoogglans schuren. Dit alles met de hand, haha!

Zal vast wel met een geschikte machine kunnen.


Greetz
 
Dit is inderdaad ook een optie. Heb dit vroeger ook met de carter kap van mijn aerox gedaan. Was toen begonnen met korrel 800 en zo afgeschaald naar korrel 4000. Toen gepolijst met een lappenschijf. Heeft me toen een dag gekost in totaal denk ik. Ik denk dan ook dat je beter kan kijken naar nieuwe instaplijsten.

Edit: Ik zie net op internet dat ze 90 euro nieuw zijn.... Ik zou dan ook niet gaan prutsen en lekker nieuwe bestellen.
 
@Tomas - Jah, zoiets deed ik ook. Na het afschalen een klosje met lappen stof op de schroeftol zetten en één-of-andere pasta erop.

Ik zie net op internet dat ze 90 euro nieuw zijn.... Ik zou dan ook niet gaan prutsen en lekker nieuwe bestellen.
Zow, voor dat geld zou ik zeker niet allemaal spullen in huis halen om te schuren/polijsten en de hele dag bikkelen.

Nieuw halen lijkt me dan beter.


Of, als je het leuk vind om wél te doen op een rustige zondag ofso, dan zou ik de huidige strips lekker doodschuren en in de primer zetten, daarna in een leuk kleurtje spuiten + blanke lak. Haha! Silver spuiten, of pimpelpaars met een goud randje.. ofso...


Greetz
 
Nieuw is het vangnet ...

Ik zou in geen geval met staalwol aan de slag gaan
Lappenschijfje met wat polijstpasta lijkt mij beter
Moet je wel de omgeving afplakken
 
  • Leuk
Reactions: tembaco