• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen verwijderen BMW (en VW)

Ultimate Compound heeft toch behoorlijk wat 'bite'. Zeker als je het machinaal gebruikt niet te gek mee doen, maar met het handje is dat niet zo'n punt.
 
Hier lijkt hij niks te doen, misschien te oud? Gaat dat kapot? Een paar jaar terug had ik wel goede resultaten met mijn Suzuki swift ermee, maar die heeft ook wel een zachtere lak dan deze twee wagens.
 
Onze polish is de links, hebben we ook al even in huis.
ceaceb691f1ba717bdf4e2a3112809bb.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Voor de kommen onder de deurgrepen gebruik ik een polijstconus op een accuboormachine. Bewust op een niet te dure accuboor met juiste toerental en genoeg koppel, omdat het gebruik hiervan de lagers van de boormachine in de verkeerde richting belast, waardoor de levensduur van de machine ernstig wordt bekort.

Morgen voor het waxen de auto even afspoelen (als ie buiten geparkeerd staat) zodat er geen zandkorrels op liggen, waarmee je de auto gaat krassen tijdens het waxen.
 
Zitten toch serieus wat krasjes in zeg. En op die foto waar onder staat "na het wassen" is dat steenslag?
Voor de deurgrepen heb ik een oplossing, je man/vriend ze open laten doen....;)
 
Zitten toch serieus wat krasjes in zeg. En op die foto waar onder staat "na het wassen" is dat steenslag?
Voor de deurgrepen heb ik een oplossing, je man/vriend ze open laten doen....;)

We hebben de auto pas dus de krassen/steenslag is niet door mezelf en heb zelf ook korte nagels dus aan mij ligt het niet. De foto's na het wassen is idd steenslag en krassen voor het polijsten. Kwestie dat we erna ff kunnen vergelijken.
 
  • Leuk
Reactions: bros
Voor de kommen onder de deurgrepen gebruik ik een polijstconus op een accuboormachine. Bewust op een niet te dure accuboor met juiste toerental en genoeg koppel, omdat het gebruik hiervan de lagers van de boormachine in de verkeerde richting belast, waardoor de levensduur van de machine ernstig wordt bekort.

Morgen voor het waxen de auto even afspoelen (als ie buiten geparkeerd staat) zodat er geen zandkorrels op liggen, waarmee je de auto gaat krassen tijdens het waxen.

Ah, daar ga ik eens voor kijken, dank je! Dat afspoelen ga ik idd doen voor ik begin, stel je voor dat ik er nog meer krassen in trek.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Krassen rondom de deurgrepen komen ook vaak door ringen met scherpe randjes, of iets wat je in je hand hebt waarmee je de deur opentrekt (bijv. de sleutels). Overigens om de krassen (tijdelijk) minder zichtbaar te maken kun je ook een glaze op de lak zetten (voor je er een wax of een sealant op zet). Zolang je beperkte middelen hebt, een goede en goedkope optie.
 
Krassen rondom de deurgrepen komen ook vaak door ringen met scherpe randjes, of iets wat je in je hand hebt waarmee je de deur opentrekt (bijv. de sleutels). Overigens om de krassen (tijdelijk) minder zichtbaar te maken kun je ook een glaze op de lak zetten (voor je er een wax of een sealant op zet). Zolang je beperkte middelen hebt, een goede en goedkope optie.

Ah, ik zal daar eens voor kijken, dank je!
 
Wat na foto's, toch best wat swirls en krassen weggehaald volgens mij. Andere krassen zijn er nog maar minder zichtbaar.

e709ff381d853ae9b3ade2bfa3c2b6df.jpg


bdc04fad0ffc3a658ba068a245e09258.jpg


98ec0f9165bd8c19cc9e37d19454c2d4.jpg


22419e1ac1a5daa16a205a18f9035f97.jpg


16cf91f64fe6a02e9f7eab6559c2638e.jpg


bcb3de309e18be1a0ccec39c93638a6b.jpg


f6825b47139b3bbacfafa99f40647291.jpg


57d35f758ba59f78cfe0de62229aee2c.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Tommy86
Mooi resultaat! De wat diepere krassen moet je denk ik toch echt met een DA weghalen, anders gaat dit niet lukken.

P.S. check even je wieldop, deze lijkt scheef erop te zitten? Zonde als je deze verliest!
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Mooi resultaat! De wat diepere krassen moet je denk ik toch echt met een DA weghalen, anders gaat dit niet lukken.

P.S. check even je wieldop, deze lijkt scheef erop te zitten? Zonde als je deze verliest!

Oh ja, nu zie ik het ook! Bedankt om het te melden. Ik ga blij zijn als er een mooie velg onder zit, maar zal niet voor meteen zijn.