• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

krassen verwjderen en oppoetsen van renault.

Qbek

Detailing rookie
11 jun 2010
3
0
Graag meer info over welke produkten en in welke volgorde ik ze moet gebruiken om een renault scenic van 2006 proper te maken.De wagen is zwart mett. van kleur en zit redelijk onder de krassen.
Wat ik zelf heb is :

Een elektr. polijsmachine (merk:Einhell bt-po 1100E instelbaar van 1000 tot 3000 tpm)
Commandant 4 cleaner,commandant 7 super wax,commandant 5 scratch remover.
3M Gele tube pasta extra fijn 3M Pad (gele en zwarte)
klei kit van Mequire + doek.
Ik heb al een paar keer gewerkt met een rotary polijstmachine met goeie resultaten,alhoewel de krassen blijven een probleem.Ik denk dat ik niet de juiste produkten gebruik.
Kan er me iemand raad geven aub!!
 
Niet de commandant gebruiken...
De 3m is bruikbaar, maar niet erg aggresief.

Bestel eens de monello polishes, en een paar lakecountry pads.

Werken veel beter.
Pas wel op, lang niet alle krassen zijn weg te polijsten
 
Sorry dat ik het je moet zeggen, maar die machine is niet veel waard. Geen constant toerental en vooral onhandig (spreek uit ervaring).

Die Commandant spullen kan je bewaren voor de uitlaat te doen, niet op de lak gebruiken. Maakt het alleen maar slechter dan het al is.

De 3M spullen zijn normaal wel van goede kwaliteit, dus als je deze op correcte wijze zou gebruiken moet er toch resultaat komen. Was je de polijstpad ook tussendoor even uit, eens deze verzadigd is ga je niet veel meer kunnen polijsten.
Hoe groot zijn de oppervlakken die je polijst per keer ?
Welk toerental op de machine ?
...?

Een beetje meer uitleg geven bij je werkproces kan geen kwaad, advies geven kan veel makkelijker met meer uitleg. :cool:

Heb je ook al eens gekeken in de 'How-to' sectie van het forum ?
 
B.K: er is nog geen werkproces,da's datgene wat ik wil weten.Ik heb in het verleden in een garage een paar auto's "gedaan" met een flex machine zonder veel vragen te stellen....Nu wil ik me er meer in verdiepen.
Ik heb deze machine gekocht omdat ik dit maar uitzondelijk gebruik.Ik heb in de "how to" sectie gekeken,maar ik kom er niet echt uit.Ik ga er vanuit dat die 3M polisch meer voor de afwerking is,de laatste stap voor de wax en dat ik een ander middel nodig heb (grover) om de krassen er uit
te halen....of heb ik het mis?
 
Probeer dit eens, tape een oppervlak af 40 x 40 cm, dit is om te voorkomen dat je 'te' veel wil ineens. Als het de 3M met de gele dop is heb je een medium polish, waar je toch al wat verder mee kan.
Gebruik de gele pad en doe een 5-6 tal drupjes (ongeveer een erwt groot) op de pad. Druk met de pad (die nu al op de machine zit) een paar keer in je getapte oppervlak (voorkomen dat het spettert). Zet de machine aan ,ongeveer 1000/min. Verdeel de polish over het oppervlak. Nu kan je de snelheid wat omhoog brengen, ongeveer 1200-1300/min. En beweeg redelijk vlotjes in horizontale en verticale banen. Eens dat je merkt dat de polish wat doorzichtig wordt kan je stoppen. Daarna afnemen met een microvezel doek.

-> Dit is eens om te proberen, er zijn normaal nog een aantal stappen die hiervooraf gaan en erna komen.
-> Ik zeg 1000/min om te verspreiden omdat ik weet dat dit het laagste toerental is van de machine.
 
Dit heb ik op de moterkap gedaan,en je ziet wel degelijk een verschil.Je sprak van een onstabiel toestel,en jawel,dit zorgt voor heel wat warmte(Ik beoefen bijna geen druk op het toestel).Moet dus wel opletten wa ik doe om geen schade te hebben.
De krassen (zichtbaar,niet voelbaar)krijg ik niet weg.Ze zijn alleen zichtbaar op een kleine afstand en ze "verminderen" wel,maar ze gaan niet weg.
 
Omdat dit toestel roterend werkt is de warmte ontwikkeling normaal, dat is dus ook de reden waarom je moet blijven bewegen met de machine en NIET te lang stil blijven staan op 1 plek, let ook heel goed op bij randen en onderdelen die van plastiek zijn.
Roterende machine's zijn geen speelgoed en kunnen veel schade aanrichten in de handen van niet ervaren personen.

Wel goed om te horen dat er verschil zichtbaar is, maar ik zou dus aanraden als je je echt wil verdiepen en bezig houden met lak correctie en het opfrissen van je eigen wagen. De aankoop van een DAP500 of DAP900 te doen. Deze machine's zijn veel makkelijker te hanteren + voor 99% veilig (als je natuurlijk niet gaat stunten).
Een Dual-action machine gaat zeker de gewenste resultaten geven, en dan zou ik eens kijken voor een Monello polijstmiddel pakket, hier zit alles in wat je nodig gaat hebben.
 

Vergelijkbare onderwerpen