• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

kunststof interieur herstellen

collin

Detailing addict
8 nov 2015
60
50
Is het mogelijk deze krassen te herstellen en waarmee

IMG_1309.JPG
IMG_1310.JPG
 
De strepen bestaan deels uit vuil dus ik zou deze delen schoonmaken met APC en met een dressing weer het plastic voeden. De kleur trekt dan een beetje bij en de krassen zullen veel minder zichtbaar zijn.
In dit geval zou Auto finesse Revive wel een oplossing zijn.
 
DJ Glaze (Trim & Hide) is ook een mooi middeltje voor hard plastic.

Zoals Ric al aangeeft, eerst goed reinigen met All Purpose Cleaner. Mocht de dressing slecht hechten zou je de boel kunnen reinigen met een Melamine Sponsje en APC. Daarna lekker dressen
 
De krassen kun je niet polijsten want dan haal je ook de oppervlaktestructuur uit het kunststof en krijg je gladde plekken. Je kunt met een borsteltje, sponsje of microvezeldoek het vuil en de scherpe randjes van de krassen wel wegpoetsen. De lichtere kleur van de krassen is wel redelijk goed te maskeren met een middel voor plastic. Ik heb zelf goede ervaring met Natural Shine van Meguiars.
 
nog geen tijd gehad om het e.e.a. te doen. Ik heb nu Meguiars Supreme Shine protectant besteld.
Zodra ik hem binnen heb en het plastic heb behandeld zal ik mijn ervaring delen.