• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kwazar Blue Venus Hand Foamer

m@rio

Detailing guru
18 jun 2015
715
190
Hallo,

Vanmiddag zag ik op de website van Carclean, onder de rubriek "nieuwe producten", de Kwazar Blue Venus Hand Foamer, plus nog wat sprayflessen van dit merk.

De Hand Foamer lijkt mij wel interessant, al ben ik wel sceptisch over het schuim wat uit deze drukspuit zal komen. Op Youtube staan een paar filmpjes heb ik gezien, maar daar word ik ook niet echt veel wijzer van.

De Gloria FM10, zowel verguisd als geprezen, vond ik eerlijk gezegd tegenvallen. Misschien gebruikte ik niet de juiste mengverhouding of hield ik de druk te laag, maar zoals gezegd, het was niet wat ik er van verwachtte. Op Youtube staan plenty filmpjes van de FM10, met wisselende resultaten.


Ik neem aan dat deze Hand Foamer uitvoerig getest is door de Carclean medewerkers?
Zo ja, welke foam met welke mengverhouding zorgt voor het gewenste resultaat?

Vast bedankt voor de reacties.
 
Ik ben ook zeer benieuwd! Die sprayflessen zijn ook niet goedkoop maar als ze echt goed zijn, dan heb ik het ervoor over. Iemand ervaring met Kwazar?
 
Het grote nadeel van zowel de Gloria FM 10 als de Kwazar Venus Hand Foamer lijkt mij dat ze steeds opgepompt moeten worden tijdens het foamen, denk niks voor mij, doorsparen voor goede HD en foamlans.

Echter ik denk er dus sterk over 1-2 spuitflessen aan te schaffen. Deze week eens kijken
 
Ik heb eens wst filmpjes zitten kijken over die handfoamers, maar zelfs de beste die ik kon vinden, kwam niet in de buurt van de foam en gemak van een goede HD + Foamlance.

Echter, als je niet anders kan, is het een prima oplossing.

M@rio, kan niet een aansluiting naar de begane grond leggen ofso?


Greetz
 
VVE..?

Wat voor een type woning heb jij?

Ik woon in een bovenwoning. Mijn onderburen hebben 1 woonlaag en ik 2. Zij hebben een voor-en-achtertuin en ik alleen een balkon.
Bovenaan de trap naar mijn voordeur zit mijn meterkast. Hier heb ik na de watermeter een T-stuk (messing 3x15mm knelkoppeling) geplaatst en zelf een stukkie 15mm koperpijp gebogen met daarop een muurplaat + kraan. Hier sluit ik mijn tuinslang weer op aan, leg deze de trap af naar de straat.

Misschien dat ik ooit eens een koperpijp de kast uit laat lopen, langs de voordeur de trap af en daar een muurplaat op de muur monteer. Echter woon ik in een huurhuis, dus moet het zó maken dat ik niks in de buitenmuren boor.


Greetz
 
Een handfoamer zal nooit zo'n dikke foam geven als een Lancia foamlans. Ook de tuinslangfoamer geeft dun schuim en is erg duur.

Dat gezegd hebbende. De functie zal niet of nauwelijks verbeteren met dik schuim, het ziet er alleen leuker uit.
De handfoamer is leuk voor iemand die in een wasbox moet wassen, geen hogedrukreiniger heeft of geen zin heeft om dat ding te pakken.
Je kan er naast normale foams ook pre-washes in doen.

Als je denkt dat je net zo dik schuim krijgt als een foamlans dan ga je van een koude kermis thuis komen.

De kwaliteit van deze flessen zijn echt heel goed. Er komen nog een paar kleuren aan en dan komen er ook voordeelbundels met 4 kleuren dus daar zou je op kunnen wachten.
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Ik heb deze review gevonden over de Kwazar handsprayers!
[mod]geen commerciële links[/mod]

Conclusie van de review:

Voordelen:
-zeer robuust materiaal, industriekwaliteit.
-sprayer werkt 2 kanten op, dus twee sprays per knijp.
-Sprayer werkt ook op de kop.
-lekt NIET, ook niet bij inknijpen of bij omvallen.
-zeer stabiele fles (valt niet snel om) omdat de bodem breder is dan de top.

Nadelen:
-hogere prijs.

@Dibbuz , zijn die packs iets van de zeer korte termijn, kun je daar iets over zeggen? Leuk dat Carclean altijd blijft innoveren, de handsprayers waren nou net een van de weinige dingen waar ik het aanbod niet aan mijn eisen vond voldoen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Komt er ook een grotere versie zoals de gloria fm50, ben tevreden van mijn fm10 in die zin dat het toch wat voorwas geeft maar het pompen is idd niet zo aangenaam en bij een grotere zou je meer druk produceren (dus minder pompen) van wat ik te horen kreeg.

Denk er ook aan om mijn fm10 in te ruilen voor een fm50 of evt nilfisk hogedruk maar tot nu toe nooit hogedruk willen gebruiken op auto en zie ook wat op tegen alles aansluiten ed maar als ik verander is het misschien interessant om de hogedrukpiste ook te bekijken.