• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ladybug stelt zich voor

@Patrick: jaja, wordt aan gewerkt. Je moet effe in gedachten houden dat mijn vrouw er dagelijks mee rijdt en het ding gebruikt als asbak op 4 wielen, geholpen door mijn 4-jarige spruit die crackers, cracootes en croissantjes eet in zijn kinderstoel... ;) heb het simpelweg opgegeven er een hobby of obsessie van te maken... Maar een bezoekje aan Carclean ligt in het verschiet binnenkort, evenals een schoonmaakbeurt, gevolgd door een soort van detailing-actie... ;)

@Tjibbe gelukkig maar, want ik heb een hekel aan geweld... :D
Effe knokken dan maar? ;)
 
Het is toch ook bijna allemaal hetzelfde?
De Toledo loopt bijna uit z'n contract dus zijn wezen kijken voor een Golf Variant of een Skoda Octavia.

Maar zitten dezelfde onderdelen in hoor.
De Toledo ziet er exact hetzelfde uit als mijn voormalige A4 van binnen.
 
Nou, ik ga niet over mannen heen hoor :rules :D
Maar er zit wel degelijk verschil in. Optisch misschien niet altijd. Ken een Audi monteur en die heeft mij al eens verteld dat er zeker wel verschillen zijn. ;)
Maar goed, nu ga ik te ver offtopic denk ik...

Gr. Rudi
 
Er wordt veel gestandaardiseerd natuurlijk, vanwege efficiency, maar verschillen zijn er wel. Dat zit soms in een wat luxere afwerking, maar het kunnen óók verschillen in kwaliteit zijn, de soort staal, al dan niet gegalvaniseerd, etc.

Neemt niet weg dat een minder 'prestigieus' merk altijd de slechtere keuze zou zijn... Zeker voor een leaseauto kan een goedkoper merk met méér opties of sterkere motorisering best óók interessant zijn...

Kwestie van kijken en vergelijken, en prioriteiten stellen. ;)
 
Ja inderdaad. Ik moet zeggen, de Golf Variant ademt wat meer duurzaamheid uit dan bijv. de Skoda Octavia.
Het is toch net wat meer. Betaal je dan ook wel. Maar de Skoda was ook best een hele mooie auto. Wellicht kunnen we nog een jaar wachten want er schijnt een nieuwe Toledo uit te komen over een jaar. En ben wel lyrisch met m'n Tollie.

Vandaag trouwens de Peug gewassen en gedetailed. Geen foto's gemaakt, moet ik morgen even doen. Hij is weer fonkelend mooi.
Met pure liefde :ja twee lagen Color X erop uitgewreven.
Moet nog even aan Tim vragen of hij iets heeft voor de krassen maar als het schikt rij ik even langs dan bij Carclean.
M'n Poorboys wheelclean is ook op. Twee velgen helemaal schoon, de andere 2 half. Geen porem :-"
 
ladybug zei:
Vandaag trouwens de Peug gewassen en gedetailed. Geen foto's gemaakt, moet ik morgen even doen. Hij is weer fonkelend mooi.
Met pure liefde :ja twee lagen Color X erop uitgewreven.
Moet nog even aan Tim vragen of hij iets heeft voor de krassen maar als het schikt rij ik even langs dan bij Carclean.
M'n Poorboys wheelclean is ook op. Twee velgen helemaal schoon, de andere 2 half. Geen porem :-"

Ik kijk wel ff naar de krassen hoor, geen probleem. Wanneer wil je langskomen?

Euh, nu al je wheelcleaner op? Heb je het opgedronken?? 8-())
 
ladybug zei:
Moet nog even aan Tim vragen of hij iets heeft voor de krassen maar als het schikt rij ik even langs dan bij Carclean.
M'n Poorboys wheelclean is ook op. Twee velgen helemaal schoon, de andere 2 half. Geen porem :-"

Met iets als ScratchX en een excenter kun je een end komen... Maar met een rotary - in vakkundige handen - is er meer mogelijk. Ik weet niet hoe ernstig ze zijn? Vuistregel: als je vingernagel blijft haken is het werk voor een pro.

Re velgen: ik kan je aanraden de WheelWax ook eens te proberen, topspul!
 
Zijn eigenlijk een heleboel krassen en putjes :-" De Color X doet daar niet veel mee.
Eh tja.... De Wheel & Rinsecleaner op... 3 auto's gelukkig mee gemaakt ;) En die hadden echt vieze velgen (1 auto doppen).
Straalt weer als nieuw, al die velgen/doppen :party:
Mag langskomen morgenochtend? Wil even met Peugie komen, moet smiddags voor zn APKtje. (hij word deze dagen aan ALLE kanten gepamperd hahaha)

Sven S8 zei:
ladybug zei:
Moet nog even aan Tim vragen of hij iets heeft voor de krassen maar als het schikt rij ik even langs dan bij Carclean.
M'n Poorboys wheelclean is ook op. Twee velgen helemaal schoon, de andere 2 half. Geen porem :-"

Met iets als ScratchX en een excenter kun je een end komen... Maar met een rotary - in vakkundige handen - is er meer mogelijk. Ik weet niet hoe ernstig ze zijn? Vuistregel: als je vingernagel blijft haken is het werk voor een pro.

Re velgen: ik kan je aanraden de WheelWax ook eens te proberen, topspul!
Alle krassen/putten krijg je er niet meer uit. Ga er ook niets meer aan doen bij een spuiter ofzo want hij moet verkocht. Maar wilde hem wel voor die tijd goed gepoetst houden en waar het kan de krasjes wegpoetsen.
Het is wel grotendeels normale schade voor een auto van 9 jaar oud. Qua verkoop zit ik daar niet eens zo mee.
Maar voor mezelf wil ik em gewoon goed verzorgd overgeven. Hoop dat de nieuwe eigenaar er dan ook weer zuiniger op is. (dit is vrouwenlogica, ik weet het, maar het gaat me wel aan m'n hart om em weg te doen :sob:)
 
ladybug zei:
Maar voor mezelf wil ik em gewoon goed verzorgd overgeven. Hoop dat de nieuwe eigenaar er dan ook weer zuiniger op is. (dit is vrouwenlogica, ik weet het, maar het gaat me wel aan m'n hart om em weg te doen :sob:)

Nou nee hoor, zo zit ik ook in elkaar! Ik lever m'n auto's ook netjes af, en als iemand me niet aanstaat krijgt hij 'm niet eens. (Is me ook wel eens gebeurd, die gast heb ik zo weggestuurd). En ik heb toch altijd een beetje dubbel gevoel als ik er een achterlaat na een tijd trouwe dienst... :weetniet
 
Ik dacht dat ik de enige was. Tja *snif* hij was altijd goed voor me, nog nooit mee langs de weggestaan.
Kan echt moeilijk afstand van dingen doen. :confused:
Patrick zei:
Als je hem bij de dealer in leverd weet je natuurlijk niet wat er mee gebeurt
Ik denk niet dat ze em naar een poetsbedrijf brengen hahaha.
Maar dat is waar. Verkocht is wel verkocht. Het is een echte liefhebberauto dus hij zal best goed terecht komen.
 
Vandaag bij Tim geweest. Hij heeft de aluminium tankdop gepoetst, echt zoooo mooi geworden!
En de stripjes met spul behandeld. Vind ik echt leuk, dat hij niet zegt... dat ben je vergeten. Hij laat het even zien wat daar mee mogelijk is en ik heb er weer een aandachtspunt bij :party:

Heb inmiddels anti-scratch en nwe velgenreiniger. Bij de APK vandaag zijn er 2 nieuwe banden op gegaan, en er zitten baggervette vingers op dus ga morgen krassen verwijderen, en dan deels maar weer flink opnieuw poetsen. Smiddags komt er namelijk iemand kijken! (Tim, je brengt geluk). Denk dat ik hem zonder dop verkoop hahaha. (Sorry die dop krijgt u er niet bij hoor, die vind ik zelf te mooi).

Nouja auto was te laat terug om nog te gaan poetsen. Heb vanmiddag wel m'n Toledo helemaal gecleand van binnen. Daar kan weer in geopereerd worden, dies ontsmet en stofvrij nu. Moet alleen de ramen nog doen aan de binnenkant. Maar had em ook ingesprayt met interieurspray en smoke-ex. Nevel moet dan even goed neerslaan.