• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

lakdikte meter

dani

Detailing rookie
21 mrt 2010
63
0
Volgens mij gebruikt Paul Dolton (miracle detail) een lakdiktemeter met laptop en software zodat hij de diepte van krassen ook kan meten. Weet iemand of dit zo is en waar ik dit kan verkrijgen?
 
Er zijn speciale en erg dure lakdiktemeters; had een speciale gezien voor 3500 euro.... 8o
 
Weet niet wat je budget is, maar reken op enkele duizende euro's
 
dani zei:
de diepte van krassen ook kan meten.
Kan hij de diepte van krassen meten? Zoiets heb ik nog nooit gezien of van gehoord.

Wel een meter die meerdere lagen kan meten maar die ook diepte van krassen kan meten, nee.
 
Paul Dalton gebruikt een Positector 200 lakdiktemeter. Daar heb je een "goedkope" versie van die alleen de totale dikte meet (2500 euro). En de dure versie die de afzonderdijke laagdiktes en het totaal kan meten (3500 euro).
Daarnaast gebruikt hij ook nog een soort van elektronisch vergrootglas / microscoop waarmee hij op een laptop de staat van de lak kan bekijken.
Maar ook daarmee kan hij niet de diepte van de kras meten.
 
Zo'n USB microscoop staat ook nog op mijn lijstje, erg makkelijk.
 
Linkje:

http://www.coating-laagdiktemeter.nl/niet-metalen_ondergronden/PosiTector%20200