• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Langka Complete Chip Paint Repair Kit

De ontbrekende foto's zijn helaas niet van mij, maar van A6-Red (Marcored, sommigen wel bekend ;) ). Maar geen nood: de vorst heeft de wegen rond Rotterdam geen goed gedaan, waardoor de Langka set weer uit z'n winterslaap gehaald zal worden zodra ik tijd heb en het beter weer is. Ik zal dan geljk weer wat foto's maken. :)
 
Ik volg met argusogen dit topic want heb zelf redelijk grote steenslag schade - is een donkerblauwe metallic met lichte grondlak - de steenslag valt erg op op die donkere motorkap.

ik zal in de lente ook proberen om de schade te herstellen - dus vertel maar veel en in details zodat ik er ook een mooi resultaat kan uithalen !
 
Ik word helemaal gek van die steenslag, nieuwe ruit laten plaatsen 2mnd geleden, inmiddels al 2 keer gerepareerd en nu weer aan vervanging toe.....
Motorkap lak is gatenkaas.....

Ik ga deze kit ook aanschaffen en tevens jouw methode uitproberen....
Bedankt voor de uitleg zover
 
Voordat ik mijn verhaal start moet ik Martin erg oprecht complimenteren voor de uitleg en fotografische ondersteuning!


Dit wordt denk ik echt de volgende must have voor mij.

Ben als de door voor steenslag op me zwarte auto.

Als ik dit zo zie moet opvullen na wat oefening en met het nodige geduld goed lukken.

Als je het daarna goed oppoetst machinaal is het eigenlijk helemaal onzichtbaar, tenzij je er enorm op gaat zoeken / op gaat letten.

Mijn auto is zelf zwart metallic, en heeft erg zachte lak. Is dit laatste nog een nadeel?
 
@Izzy, Dennis, Leon, we wonen allemaal in (de omgeving van) Rotterdam. Ik zit net op buienradar te kijken, mogelijk kunnen we volgende week een Langka minimeet doen? De kit is uiteraard niet voldoende om veel auto's compleet te doen, maar kennis maken met het product en hoe het werkt kan uiteraard wel. Je moet alleen zelf voor een eigen lakstift zorgen. Het makkelijkst is een overdekte ruimte, zodat we geen last van het weer hebben. Dus indien je interesse hebt en mogelijk ook nog kunt beschikken over een goede locatie (bij mij voor de deur is parkeren helaas een drama), laat het even weten ;)
 
Martin, Vriend,


Het idee alleen al vind ik super!

Ik heb nu zelf 1 plekje op de motorkap die echt opvallend is, rest zijn hele kleine puntjes.

Als het doorgaat ( bij voorkeur op de zaterdag) wil ik zeker meedoen! Zal maandag gelijk even een lakstift halen!

Gr. Leon
 
Leon, top! (enne ..... check m'n onderschrift ;) )
Ik zie dat het in m'n vorige post niet duidelijk staat: ik bedoel inderdaad zaterdag. :)
 
Ik ben dit topic ook al een tijdje aan het volgen en nadat ik vandaag de auto weer een keer heb gewassen is het weer pijnlijk duidelijk geworden dat er toch echt iets moet gebeuren.

Ontzettend benieuwd hoe het uitpakt! Wat ik me nog afvraag is of de kleur van de auto veel uitmaakt voor het uiteindelijke resultaat.

p.s.: Zijn er nog plaatsen vrij voor deze "workshop" ? ;)
 
@Ron,
ik heb eerlijk gezegd geen idee of de kleur van de lak verschil maakt. Ik heb het alleen nog maar op m'n eigen, zwarte auto uitgeprobeerd. Het zal er ook van afhangen waar de schade zit.

Het belangrijkste is momenteel een geschikte locatie, dus wie biedt? ;) Er zit wat mij beteft geen limiet aan het aantal 'deelnemers', alleen als iedereen het wil proberen is mijn kit wel heel erg snel leeg. Let wel: dit is een eigen initiatief, zonder ondersteuning van Carclean (al mag dat uiteraard wel ;) )
 
he Martin, op zich top idee...alleen heb ik de komende tijd even geen vrije tijd... :( Ik blijf hier in ieder geval wel meelezen, en hoop dat jullie een minimeet kunnen houden zodat ik in ieder geval ook wat van jullie ervaringen kan leren :D ....Eerst moet ik ook zelfs nog een lakstift aanschaffen... :)
 
Zoals het er nu naar uit ziet, is het morgen droog weer. Eerst de auto maar eens wassen en dan kijken of de lak ook met deze koude temperaturen nog een beetje drogen wil. Met andere woorden: als het meezit morgen weer nieuwe foto's om de ontbrekende foto's te vervangen.;)

Voor wie het in real life wil zien, even pm-en
 
Ik ga binnenkort ook met zo'n setje bezig, vandaag ontvangen. Nog even wachten op de lakstift v/d dealer.
Nu heb ik het geluk dat ik een witte auto heb, daar zie je niet zoveel op.

Maar ik zal veel foto's maken en tekst erbij wat ik gedaan heb...


Wel even een vraagje, hoe droog moet de lak 'ongeveer' zijn? Dat het plakkerig aanvoelt en niet aan je vingers blijft kleven?
 
Klopt, de lak moet bijna geheel droog zijn. In de blob eliminator zitten weekmiddelen, waarmee je dus het overtollige deel weg haalt. Let op: als het een diep plekje is, moet je de werkwijze via dunne laagjes lak een aantal keren herhalen. Anders is de buitenkant wel droog en hard, maar de binnenkant niet en veeg je die ook weg met de blob eliminator ;)

Zet vooral veel foto's in dit topic! Ik ben er vanwege tijdgebrek en het weer nog niet aan toe gekomen. Een paar weken geleden had ik een gaatje in de agenda gevonden, maar toen heb ik ook gelijk ontdekt dat er iemand m'n auto heeft geschampt. De auto staat momenteel bij de spuiter, waar op mijn verzoek ook de motorkap zal worden herspoten. De schade getoond op de eerdere foto's in dit topic is daarmee uiteraard geheel verdwenen. Zodra de auto terug is én ik weer tijd heb, ga ik de laatste, zeer kleine plekjes op de bumper doen met de langka set.
 
Nou, hier mijn bevindingen van de Langka set. Om een kras te verwijderen ben je best lang bezig en gaat niet zo heel makkelijk.
Steenslagpuntjes etc zijn ideaal met dit pakket.

Wat ik gedaan heb is het krasje goed ontvet met zo'n bijgeleverd kwastje en met thinner (alleen IN het krasje) en met het eerste potje de plek voorbewerkt.
Vervolgens diverse malen lak aangebracht en dan met de blob eliminator met plastic card en doekje overtollig weggepoetst.
Ik moest héél snel handelen want in binnen 5 minuten was de lak gewoon droog.
Aan het eind heb ik niet die laatste stap gedaan, ik heb een dag later die plek met de DAP behandeld en in de wax gezet.

Dus erg veel foto's heb ik niet gemaakt maar het resultaat mag er zijn, je ziet het alleen iets als je er erg kort voor gaat staan.
Omdat de lak wit is kon ik het niet meer vastleggen met camera, zie ook de foto's.


De kras:

IMG_5112_copy.jpg

IMG_5114_copy.jpg



Opgevuld eerste keer

IMG_5115_copy.jpg



Eindresultaat:

IMG_5118_copy.jpg

IMG_5119_copy.jpg


IMG_5125_copy.jpg
 
Dank u!
Wel even voor de duidelijkheid, in het echt zie je nog wel héél iets van die kras maar dan moet je het weten te zitten en erg goed kijken.
Trouwens een groot voordeel van een witte auto :-"

Ik heb ook nog 3 steenslagpunten op de motorkap, die ga ik binnenkort ook maar aanpakken.....
Hopelijk dan met meer foto's, want bij zo'n kras had ik weinig tijd omdat die zo snel aandroogde.
 
Wit is inderdaad ideaal! Op een donkere auto zijn dit soort resultaten veel moeilijker te verkrijgen lijkt mij. En een prachtige 106 Rallye, in deze wagens heb je tenminste nog het gevoel dat je bij het rijden word betrokken! Vind je 205 GTI velgen er ook zeer strak onderstaan in het wit! Origineel zitten er toch witte stalen velgen onder?
 
Dat klopt, die zitten er in het vervolg in de winter onder. Die gaan dit zomer naar de coater toe.
Rijervaring is geweldig in zo'n 106 Rallye, vandaar leuk als 2e funauto erbij.
De Alfa heeft inmiddels de zomervelgen er ook weer onder.