• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

LC 5.5 pads voor de dap schoonmaken?

dekilo zei:
Hi,

Hoe kan ik deze pads schoonmaken zonder het gebruik van een padwasher (die mij eigenlijk te duur is)?
In de wasmahine op 40 graden zonder wasverzachter of gaat dan de klittenband stuk?
Ben wel benieuwd hoe de andere dat hier doen!

Gr.

De Wolfgang Polishing Pad Rejuvenator werkt bij mijn pads (en doeken) perfect! :)^
 
Peter A3 TDI zei:
In hoeverre is het schoonmaken tijdens het detailen van de pads nodig? En hoe merk je dat het nodig is?
dat is zeker nodig
ja hoe merk je dat... ondervinden is het makkelijkste denk ik
wat ik een beetje aan hou is 4 keer per wagen
deel voor mezelf de wagen in 4en
voorkant (met zijschermen), achterkant met dak, linker zijkant, rechter zijkant
 
per deel (motorkap, dak, zijkant X 2, voorkant, achterkant) 1 pad, of tussentijds schoonmaken. Per stap (paintcleanen, polijsten, glaze, sealant, etc) gebruik ik dus 6 pads. Ik heb geen tientallen pads, maar ca. 4-6 pads per type en als de volgende stap dezelfde pads nodig heeft dan was ik ze tussendoor grondig met de hand (onder de kraan vol laten lopen, dreft erop, goed inmasseren, pad uitwringen, schoonwater volzuigen, enz, enz, tot ie schoon is).

Wat heb ik aan pads? 1 oranje lightcut, 6 witte, 6 zwarte, 6 rode (allen in 5,5 of 3,5")

Waarom? Een pad kan z'n werk het beste doen als deze niet te veel product bevat. Daarnaast zal je bij bepaalde producten met een volgezogen pad soms last krijgen van dikke lagen/verharding van het product (gummen)/teveel product/etc.

Je zult het vanzelf merken, en daarna doe je het niet meer.
 
tinus zei:
Wat heb ik aan pads? 1 oranje lightcut, 6 witte, 6 zwarte, 6 rode

Daar wil ik ook naartoe. Eerst bepalen welke pads je het meest gebruikt en er net zoveel van kopen dat je ook flink kunt doorwerken zonder steeds hoeven uit te wassen. Of je koopt een padwasher natuurlijk.
De grovere pads, Green heavy polishing en grover, laten zich makkelijker schoonmaken en zijn snel droog. Je zou dan voor deze soorten met minder kunnen volstaan.
 
Super deze tips!! Inmiddels ben ik de RAV-4 van mijn vader aan het doen in mijn Arnhemse detail honk!! :)

Verslag volgt en zie projecten!!

Maar als een pad vies is spuit ik hem nu in met APC en dan goed spoelen in lauw water.... en daarna even onder de kraan en dan droog drukken op een paar handdoeken en dan droogdraaien op de DAP in een emmer!
 
dekilo zei:
In de wasmahine op 40 graden zonder wasverzachter of gaat dan de klittenband stuk?

Al mijn pads was ik in de wasmachine, maar ik heb gemerkt dat de velcro van de oranje pad heel erg lichtjes begint los te komen. Ik denk dat dat komt door de hardheid van de pad, dus daar misschien mee opletten als je je pads machinaal wast.

Heb nog een vraagje ook over pads.
Mogen pads, alvorens ze in de machine te wassen een halve dag in een emmer water liggen? Reden is dat ik als ik bezig ben met polieren, ik geen tijd wil verliezen door pads uit te wassen. Simpelste oplossing voor mij is om een emmer met water en wat dreft klaar te zetten en gebruikte pads daar in te leggen tot ik klaar ben en dan alle pads in de machine kan uitwassen. Zo voorkom ik dat de producten in de pad drogen.

Tot nu toe heb ik nog nooit pads langer dan een uur in een emmer water laten liggen, maar het zou veel handiger zijn moest ik ze er langer in kunnen laten liggen.
Dus... mogen pads lange tijd in een emmer water liggen of toch best niet?