• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lederen interieur + dakhemel BMW 525 (1989)

PeterS

Detailing guru
30 jul 2015
873
108
52
Mechelen, Belgie
Hallo,

deze wou ik jullie niet onthouden: gisteren lederen interieur en dakhemel opgekuist van bmw 525d met bouwjaar 1989.
Deze is voor verkoop.

Leder en plastieken delen opgekuist met APC 1:10, wondersponskes, autoglym rubber care en mf doeken.
Dakhemel met de extractor (Karcher 8/1c voor de kenners) ingeneveld, licht 'geschrobt' en nagespoeld.
Leder nadien weer behandeld met Leather conditioner van Gliptone (heeft echte ledergeur waar niet iedereen fan van is?)
Foto's genomen met iphone dus kwaliteit kan beter
20 euro.jpg

Tussen de zetels nog 20 (belgische) frank gevonden... :)
bms525.jpg

het ging om deze wagen, buitenkant gekleid (was net schuurpapier) en in wax gezet met de DA, hier en daar wat krasjes verwijderd.
dak1.jpg

Schimmeldak...
dak2.jpg

Al beter zo
dak3.jpg

alles clean
deur1.jpg

Deur aan chauffeurs kant...
deur2.jpg

50/50 :)
deur3.jpg

propere deur
hemel1.jpg

de dakhemel :-O
hemel2.jpg


Stukje gedaan: op mijn rug gaan liggen en sprayen, lichtjes schrobben met borstel en nadien spoelen met de extractor. Buikspieren zijn weer getraind geweest :)
hemel3.jpg

propere dakhemel weer.
Nadien toen hij droog was was alles weer egaal.
zetel1.jpg

Lederen zetels

zetel2.jpg

50/50
zetel4.jpg

pasagierskant (bweik)
zetel5.jpg


passagierskant proper (deze moest nog behandeld worden met de gliptone leather conditioner)

In totaal 5u mee bezig geweest ;)
 
Goed gedaan, knapt er flink van op!
Altijd fijne auto's gevonden, zeker fijn met leder en zonnedakje.
Zal zo verkocht zijn nu :)
 
Mooi zo! Vooral bij oudere auto's de kans dat de lijm los laat natuurlijk als je er met een extractor of iets over heen gaat!
 
Zo wat is dat allemaal mooi opgeknapt:eek: er is dus altijd nog hoop als je een vies interieur tegen komt:)
 
Prachtig! die is mooi opgeknapt.

Ik was nog opzoek naar goede leer producten, die gliptone heb ik al vaker voorbij zien komen.
Denk dat die binnenkort in een bestelling meegaan.
 
Erg mooi resultaat ... altijd fijn om een verwaarloosde wagen aan te pakken.

Volgens mij heb je met de extractor op de dakhemel een (berekend?) risico genomen... Ik zou er niet aan durven beginnen. Maar als je het niet gedaan zou hebben, zou je geen voldoening gehaald hebben uit al je werk aan het interieur.

Met vriendelijke groeten, Alex
 
Ik was nog opzoek naar goede leer producten, die gliptone heb ik al vaker voorbij zien komen.
Denk dat die binnenkort in een bestelling meegaan.

Een tip: gebruik Mothers Leather Care i.p.v. Gliptone. (https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/LeatherTech_Foaming_Wash_Cleaner_240ml_102439)

Ik heb Gliptone vroeger gebruikt (omdat het een erg goede reputatie heeft bij bezitters van oldtimers), maar ik vond het verwerken moeilijk en het eindresultaat slechts bevredigend.

Daarna heb ik gelukkig Mothers ontdekt (https://forum.Carclean.com/threads/jaguar-xj-x350-2005-134-000-km.15724/). Een absolute aanrader. :cool:
Mijn Gliptone wordt nu gebruikt om mijn boekentas proper te houden...:confused:
 
  • Leuk
Reactions: PeterS
Erg mooi resultaat ... altijd fijn om een verwaarloosde wagen aan te pakken.

Volgens mij heb je met de extractor op de dakhemel een (berekend?) risico genomen... Ik zou er niet aan durven beginnen. Maar als je het niet gedaan zou hebben, zou je geen voldoening gehaald hebben uit al je werk aan het interieur.

Met vriendelijke groeten, Alex

inderdaad, wanneer je er niets aan doet blijft het zo...

Als ik foto 3 en 5 vergelijk lijkt het toch of de lijm wat los is gelaten.
Die stukken hingen al los, die stof zit daar vast op die naden.
Het is daar inderdaad wat 'uitgerokken' wel...
 

Vergelijkbare onderwerpen