• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

lederen stuurwiel clio iv plakkerig

vlc4

Detailing addict
30 jun 2015
41
55
hey allemaal.
Heb nu iets meer dan 1 jaar een rode clio iv.
Super tevreden van tot nu toe.
Alleen nu plakt sinds kort mijn stuurwiel heel erg.
heb deze met een wit wondersponsje paar keer licht gepoetst nu is het blinkende weg en is het terug mat leder zoals origineel.
Enkele plakt het stuur nogal dit is enkel te verhelpen door airco aan te zetten dan voelt het stuur normaal aan.
iemand enig idee ?
 

Bijlagen

  • 00069149_1800x1800.jpg
    00069149_1800x1800.jpg
    55,9 KB · Weergaven: 811
Het zou kunnen helpen om tijdens het rijden niet over het stuur te kwijlen. :p

Just kidding.. Heb je geprobeerd het stuur ook te reinigen met een product? (Naast de melaminespons-behandeling)



Greetz
 
neen blijf er liefst met zoveel mogelijk producten af heb altijd de indruk dat men interieur vettiger en vettiger wordt met productjes.
gewoon lauw water en een melaminesponsje
 
zou kunnen maar het rare is dat als de airco opstaat dit onmiddellijk verdwijnt en wordt het weer normaal
 
Misschien heb je door de airco minder last van warme handen en heb je dan minder last van de eventuele vettigheid.

Als je niks in huis hebt, kan je ook misschien een beetje Dreft + water proberen. Dit ontvet ook. Eventueel i.c.m. een melaminespons.
 
Heb zaterdag mijn stuurtje weer een behandeling gegeven. Dat plakkerige is vettigheid van je eigen huid. warmte maakt dit plakkerig daarom is de oplossing reinigen.

Leer reiniger is de oplossing, bv. Dodo Juice Supernatural Leather Cleaner
Leer moet je ook voeden, bv Dodo Juice Supernatural Leather Sealant.
Voordeel van de laatste? Blijft mat en stroef, wat erg handig is bij een stuur.

Greetings from mr. D. Juice
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
kan ik Dodo Juice Supernatural Leather Sealant op mijn stuurwiel gebruiken of gaat dit het nog plakkeriger maken ?
 
Inderdaad goed reinigen met een lederreiniger en daarna Evt.voeden
Precies als istnogferarie zegt en dan mag het niet meer plakken
 
beide producten aangekocht en behandeld zoals dit filmpje:
Stuur ziet er als nieuw uit alleen voelt het nog wel plakkerig stroef aan?.
Verdwijnt dit na enige tijd of is het dit product dat in het stuur is ingedrongen en plakt?
 
met een droge doek of een licht vochtige doek ?
Heb namelijk paar keer met droge doek er over geweest en van uitzicht ziet het er echt een nieuw mat stuurwiel uit.
Alleen voelt het plakkerig en stroever aan als ervoor .
Alsof er nog product opzit
 
Welke 2 producten heb je uiteindelijk aangeschaft?

Ikzelf gebruik de Mothers producten en heb nog nooit plakkerige materialen gehad na gebruik. Bijv. ook niet bij de volledig lederen interieurs van Porsches.

* Nog product aanwezig wat uit de poriën blijft komen?
* Nog steeds vervuiling aanwezig onder de conditioner?
* Combinatie van deze twee?



Greetz
 
dus om dit weg te krijgen kan ik beter een microvezeldoek nat maken en het stuur paar keer nalopen.
En dit dan drogen met een droge microvezel doek of mis ik iets ?