leverproblemen, beschadigde of slecht functioneerende producten ????

Discussie in 'Suggesties en -tips' gestart door LeonDriver, 27 mei 2008.

1. LeonDriver

LeonDriver Detailing rookie

Leuk bevonden:
    0
    Is een topic waar je leverproblemen, beschadigde of slecht functioneerende producten kan plaatsen iets?

Zoals Tim weet had ik laatst een Meguiars Step 3 wax fles die stuk was na 2x gebruiken.
    Hij vertelde mij dat dat probleem ingedient kon worden bij Meguiars.

Waarschijnlijk zijn er wel vaker problemen misschien heb jij er ook last van of heb je wat anders???

2. SkyBuMp

SkyBuMp Detailing chief
    Tester of Bling

Leuk bevonden:
    7
    Is het de bedoeling dat je als klant met de producent van het product contact op neemt of met de retailer... volgens mij is dat normaliter het laatste het geval.

3. Dibbuz

Dibbuz Bastard of Bling
    Medewerker

Leuk bevonden:
    251
    Uit ervaring weet ik dat je beter direct met Meg's op kan nemen, je hebt dan sneller een nieuw product dan viavia, kan ook maar duurt langer. Ze hebben weinig op voorraad, zijn duur maar de service is uit de grote kunst.

4. stimpy68

stimpy68 Detailing guru

Leuk bevonden:
    5
    Inderdaad, de service van Meguiar's zelf is uit de kunst! Van de meeste Meguiar's dealers natuurlijk ook! :cool:

5. SkyBuMp

SkyBuMp Detailing chief
    Tester of Bling

Leuk bevonden:
    7
    Nou nog de voorraden en de nieuwe producten range...

6. LeonDriver

Leuk bevonden:
    0
    Tim die neemt voor mij contact op met Meguiars.
    Had eventueel zelf ook wel gekunt maar d8 hij heeft vast meer connecties ;)

7. Ectholian

Ectholian Detailing rookie

Leuk bevonden:
    0
    Het is garantie van de fabrikant, en niet direct van de verkoper. Wat je in de meeste gevallen ziet met garantie is dat je direct contact opneemt met de fabrikant (of de verkoper verwijst je door). Daardoor is de afhandeling een stuk sneller en hoeft de verkoper geen werk te doen wat eigenlijk dubbel is. Als je harde schijf kapot is en er zit garantie op, stuur je hem ook direct naar de fabrikant; echter er zijn soms verkopers die je eerst een nieuwe geven en dan de kapotte zelf opsturen, maar bovenstaande afhandeling is eigenlijk heel standaard in 'koop op afstand'.

8. MrSandman

MrSandman Detailing rookie

Leuk bevonden:
    0
    Ik heb 't gehad met flessen tire spray. De 1ste ging na 2x gebruiken kapot. Kocht er een paar weken later nog 1. Precies 't zelfde verhaal. Maar ik smeer het er nu met een kwast op. Dus probleem ook opgelost.

9. bambam

bambam Detailing rookie

Leuk bevonden:
    0
    Juridisch gezien dien je bij reclameren altijd de verkopende partij "aan te spreken". Je doet nl. zaken met de winkel en niet met de fabrikant/importeur etc. De winkelier is verantwoordelijk voor een correcte afhandeling.

Ik had laatst een garantieprobleem. De winkelier dacht er vanaf te komen door mij door te verwijzen naar de importeur. Zo werkte dat dus niet. Met een aangetekend schrijven de winkelier (juridisch) gewezen op zijn/haar verantwoordelijkheid. Probleem opgelost.

Bovenstaande ter bevestiging van datgene dat Skybump terecht opmerkt.

10. LeonDriver

Leuk bevonden:
    0
    Ik stuur de hardware toch echt altijd RMA weer terug naar de leverancier.

11. Marko

Marko Detailing rookie

Leuk bevonden:
    0
    ik dacht dat ik altijd geleerd had dat de fabrikant altijd verantwoordelijk blijft. Dus de winkel mag je doorverwijzen. Misschien toch maar eens in mijn bundel zoeken

12. bambam

bambam Detailing rookie

Leuk bevonden:
    0
    @ Marko: De fabrikant is de eindverantwoordelijke, de leverancier/winkelier dient het geschil op te lossen en mag niet zondermeer doorverwijzen naar de fabrikant. Je hebt immers het produkt niet bij de fabrikant gekocht, maar bij de leverancier/winkelier...