leverproblemen, beschadigde of slecht functioneerende producten ????

Discussie in 'Suggesties en -tips' gestart door LeonDriver, 27 mei 2008.

  1. LeonDriver

    LeonDriver Detailing rookie

    Lid sinds:
    16 mei 2008
    Berichten:
    316
    Leuk bevonden:
    0
    Is een topic waar je leverproblemen, beschadigde of slecht functioneerende producten kan plaatsen iets?

    Zoals Tim weet had ik laatst een Meguiars Step 3 wax fles die stuk was na 2x gebruiken.
    Hij vertelde mij dat dat probleem ingedient kon worden bij Meguiars.

    Waarschijnlijk zijn er wel vaker problemen misschien heb jij er ook last van of heb je wat anders???
     
  2. SkyBuMp

    SkyBuMp Detailing chief
    Tester of Bling

    Lid sinds:
    19 mei 2008
    Berichten:
    1.566
    Leuk bevonden:
    7
    Is het de bedoeling dat je als klant met de producent van het product contact op neemt of met de retailer... volgens mij is dat normaliter het laatste het geval.
     
  3. Dibbuz

    Dibbuz Bastard of Bling
    Medewerker

    Lid sinds:
    6 apr 2008
    Berichten:
    5.965
    Leuk bevonden:
    251
    Uit ervaring weet ik dat je beter direct met Meg's op kan nemen, je hebt dan sneller een nieuw product dan viavia, kan ook maar duurt langer. Ze hebben weinig op voorraad, zijn duur maar de service is uit de grote kunst.
     
  4. stimpy68

    stimpy68 Detailing guru

    Lid sinds:
    5 mei 2008
    Berichten:
    4.517
    Leuk bevonden:
    5
    Inderdaad, de service van Meguiar's zelf is uit de kunst! Van de meeste Meguiar's dealers natuurlijk ook! :cool:
     
  5. SkyBuMp

    SkyBuMp Detailing chief
    Tester of Bling

    Lid sinds:
    19 mei 2008
    Berichten:
    1.566
    Leuk bevonden:
    7
    Nou nog de voorraden en de nieuwe producten range...
     
  6. LeonDriver

    LeonDriver Detailing rookie

    Lid sinds:
    16 mei 2008
    Berichten:
    316
    Leuk bevonden:
    0
    Tim die neemt voor mij contact op met Meguiars.
    Had eventueel zelf ook wel gekunt maar d8 hij heeft vast meer connecties ;)
     
  7. Ectholian

    Ectholian Detailing rookie

    Lid sinds:
    1 jun 2008
    Berichten:
    1
    Leuk bevonden:
    0
    Het is garantie van de fabrikant, en niet direct van de verkoper. Wat je in de meeste gevallen ziet met garantie is dat je direct contact opneemt met de fabrikant (of de verkoper verwijst je door). Daardoor is de afhandeling een stuk sneller en hoeft de verkoper geen werk te doen wat eigenlijk dubbel is. Als je harde schijf kapot is en er zit garantie op, stuur je hem ook direct naar de fabrikant; echter er zijn soms verkopers die je eerst een nieuwe geven en dan de kapotte zelf opsturen, maar bovenstaande afhandeling is eigenlijk heel standaard in 'koop op afstand'.
     
  8. MrSandman

    MrSandman Detailing rookie

    Lid sinds:
    24 mei 2008
    Berichten:
    617
    Leuk bevonden:
    0
    Ik heb 't gehad met flessen tire spray. De 1ste ging na 2x gebruiken kapot. Kocht er een paar weken later nog 1. Precies 't zelfde verhaal. Maar ik smeer het er nu met een kwast op. Dus probleem ook opgelost.
     
  9. bambam

    bambam Detailing rookie

    Lid sinds:
    29 mei 2008
    Berichten:
    60
    Leuk bevonden:
    0
    Juridisch gezien dien je bij reclameren altijd de verkopende partij "aan te spreken". Je doet nl. zaken met de winkel en niet met de fabrikant/importeur etc. De winkelier is verantwoordelijk voor een correcte afhandeling.

    Ik had laatst een garantieprobleem. De winkelier dacht er vanaf te komen door mij door te verwijzen naar de importeur. Zo werkte dat dus niet. Met een aangetekend schrijven de winkelier (juridisch) gewezen op zijn/haar verantwoordelijkheid. Probleem opgelost.

    Bovenstaande ter bevestiging van datgene dat Skybump terecht opmerkt.
     
  10. LeonDriver

    LeonDriver Detailing rookie

    Lid sinds:
    16 mei 2008
    Berichten:
    316
    Leuk bevonden:
    0
    Ik stuur de hardware toch echt altijd RMA weer terug naar de leverancier.
     
  11. Marko

    Marko Detailing rookie

    Lid sinds:
    29 mei 2008
    Berichten:
    12
    Leuk bevonden:
    0
    ik dacht dat ik altijd geleerd had dat de fabrikant altijd verantwoordelijk blijft. Dus de winkel mag je doorverwijzen. Misschien toch maar eens in mijn bundel zoeken
     
  12. bambam

    bambam Detailing rookie

    Lid sinds:
    29 mei 2008
    Berichten:
    60
    Leuk bevonden:
    0
    @ Marko: De fabrikant is de eindverantwoordelijke, de leverancier/winkelier dient het geschil op te lossen en mag niet zondermeer doorverwijzen naar de fabrikant. Je hebt immers het produkt niet bij de fabrikant gekocht, maar bij de leverancier/winkelier...