• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lichte roestplekken herstellen

Alloy

Detailing trainee
8 sep 2016
51
43
34
Onlangs heb ik de auto van mijn zus gepoetst en in de wax gezet, maar er zitten wat roestplekken op die er uiteraard uit moeten. Het ziet ernaar uit dat het alleen door schaafplekken komt, maar ik weet er verder niet veel van hoe roest ontstaat.

Maar ik heb wat gezocht en ik zag 100 en 1 oplossingen en vandaar dus dit draadje, want ik weet niet wat nu het beste is.

27lR70u.jpg

FRDFo9l.jpg


En bij de koplamp een puntje:

fKUqlh6.jpg


Mijn eerste idee was dit met Non-Ferro te behandelen en dan Meg's Compound erover heen te gaan, maar nu ik zoveel voorbij zag komen met zoeken begin ik te twijfelen wat een goede manier is.
 
Lakstift op kleur halen, plekjes licht opschuren, goed ontvetten, aanstippen met de lakstift. Voor net resultaat een klein beetje verf aan de kwast van de lakstift en netjes binnen de plek opvullen. Kleine plekjes zijn eventueel te doen met touch up sticks, of cocktail prikkers.
 
Eerst schoon maken
Dan een glasvezelpen om het blank te schuren
Dan lakstiftje

Bij de deuk zit een barst, dat zal langzaam verder gaan en blaasjes vormen
 
Er zit een deuk inderdaad, hopelijk is de schade nog minimaal te houden met alles wat er van buiten weg kan.

Terwijl mijn zus die lakstift gaat regelen heb ik het volgende bedacht.

Glasvezelpen > verf > lak erover voor het putje bij de koplamp en misschien andere steenslag die ik gemist heb.

Bij de grotere roestplek 2000 of 2500 schuurpapier erover of compound > verf en lak erover en na schuren met compound.

Plekken worden eerst ontvet uiteraard en water met sopje bij het schuren.

Is dit een prima manier van aanpakken?
 
Laatst bewerkt:
Ohja.. ik vond twee tegenstellende antwoorden op de lak bijschuren. Nadat je de verf gedaan hebt en dan de lak erop weet ik niet of je een dag moet wachten voor je bij schuurt of zodra het droog is.
 
Ik zou er ook eerst een roestomvormer op doen, zo voorkom je dat de roest er weer snel doorheen komt. Na de lak kan je dan erAF schuren, bij schuren gaat echt niet lukken.

Ik zelf heb noverox en brunox al eens gebruikt, prima producten.
 
Bedankt voor de tip. De glasvezelpen en novarox worden ook geregeld. Je kan nooit voorzichtig genoeg zijn. Ik heb overigens ook Non Ferro.
 
Ik kwam deze video laatst tegen en zaten wel wat leuke tips en tricks in. Mischien heb je er niets aan, maar is zeker wel even leuk om te bekijken:

 
Ja, zijn naam vond ik inderdaad met het forum afzoeken en ongeveer hoe ik denk ook te werk zal gaan. Die wax stap is wel een goeie