• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lichte vlekjes op zwarte lak Mazda 6

Hanzie

Detailing rookie
28 okt 2016
1
2
55
image.jpeg
image.jpeg
Ik heb op mijn hele auto lichte vlekjes in de zwarte mica lak zitten die me opvallen als mijn auto net gewassen heb. Het lijken wel kleine spetters van circa 1-2 mm die lichter zijn dan de lak zelf. Ik krijg ze niet weggewreven. Het ligt er ook niet op maar zit in de lak. Sommigen hebben een piepkleine kern die wat bruin lijkt alsof het een beginnende roestvlek is. Ik heb ook al gedacht aan iets warms dat in de lak is ingebrand maar dat kan ook mijn verbeelding zijn. Het zit over de hele auto; motorkap, dak, stijlen, kofferdeksel et cetera. Ik rijd voornamelijk op de snelweg en de auto is ruim 1,5 jaar oud. De eerste foto is van de motorkap en de tweede foto van de achterstijl bij de kofferbak.
Wie weet wat het is en nog belangrijker wat er aan te doen is?
 
Het zouden wel eens van die bruine harsdruppeltjes kunnen zijn.
Valma harsverwijderaar zou dan een optie kunnen zijn.
Vervolgens kleien/polijsten/waxen en je bent er weer een tijdje vanaf
 
  • Leuk
Reactions: Hanzie