• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

LIDL nat/droogzuiger

markprinsen

Detailing rookie
23 nov 2008
355
0
Mag ik een dergelijke machine qua zuigkracht vergelijken met een extractor of is het 'a hole different ball park'? Lijkt mij niet te duur (6 tientjes) voor 1400 watt.
 
een extractor heeft een extra tank om detergent in te doen om dit onder druk in te spuiten op het te reinigen materiaal.
Hij kan dus zuigen en injecteren tegelijkertijd.
Eeen droog/nat-zuiger kan enkel zuigen. Qua zuigkracht zullen ze perfect te vergelijken zijn. Bij de extractor zitten ook speciale mondstukken bij om te reinigen.
 
Ik werk toch meestal met het insprayen van het te behandelen oppervlakte en gebruik de extactor (die ik bij boels huur) voor de verwijdering APC en water. Ik heb namelijk het gevoel dat hij daardoor schoon wordt (de stoel bijvoorbeeld) --> het goed inwerken van apc en in mindere mate van het injecteren van vloeistof (dat werkt bijvoorbeeld bij die van boels niet goed). Correct me if i'm wrong ;)
 
die van Boels heb ik nooit getest....maar als dat is wat je wilt dan voldoet een goede nat/droogzuiger inderdaad voor jou.
 
Ik heb er ene van de Lidl en ben er wel tevreden over, ik heb er in samenwerking met apc aardig wat vlekken mee weggekregen. Al zal een extractor het nog wel beter doen :)