• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Machinaal lak reinigen met PB professional polish.

Ferdy

Detailing guru
Tester of Bling
24 jan 2016
2.079
178
Bocholtz
Goedemorgen allemaal,

Aangezien er een flesje onderweg is en het tijd is voor een nieuwe waxlaag op mijn mini ben ik van plan de lak chemisch te reinigen met dit spul.

Heb geprobeerd het e.e.a. op te zoeken, maar dan kom ik uit op zeer oude topics die niet de info geven die ik zoek.

Kan ik deze polish machinaal gebruiken zoals een finishing polish?
3 stipjes product op een pad?
Standje 4, 1-2 hits?

Ik heb begrepen dat het belangrijk is om niet te lang door te werken met dit product.

Alvast bedankt voor het reageren.
 
Ben van plan de red finishing pad te gebruiken, ik heb geen zwarte pad.

Misschien kan ik nog wat kleine krasjes weg krijgen op de zwarte hoogglans gelakte delen, daar is de lak erg zacht.
 
Je hebt een bepaalde 'basis' nodig waarmee je werkt (de pad dus). Wanneer deze te soft is, werkt dat gewoonweg niet. Het middel heeft iets nodig om door 'ingewerkt' te worden. Schijnbaar werkt dat dus niet altijd met een zachte pad (mijn ervaring, kan het niet zo 1-2-3 onderbouwen)
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Ik gebruik eigenlijk ook altijd een witte pad voor PB-PP. Voor de duidelijkheid een zwarte en een rode pad zijn identiek, alleen de kleur is verschillend, dus het is makkelijk als je beide hebt, om de pads uit elkaar te houden (voor verschillende middelen, bijv. een sealant en een wax, of een glaze).
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
@Cordoba Dat dacht ik ook altijd, maar de beschrijving in de webshop vermeldt dat de zwarte een 'zachte pad zonder cutting factor' is en de rode is een 'extra zachte pad zonder cutting factor'. Ook de naam is iets anders 'Finessing' tegenover 'Finishing'. Zou er dan toch een verschil tussen de rode en zwarte zijn?
 
Ik gok dat het naamverschil komt door een typefout, daarnaast in de praktijk geen verschil kunnen merken (buiten de kleur) en op de verpakking staat bij beiden "Finishing pad". (van beide kleuren heb ik zowel 4" als 5,5" pads, en in de beschrijving op de verpakking is het verschil alleen de maat resp. de kleur)

Misschien dat @Dibbuz of @Tim dit kunnen bevestigen?
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Mij is door CC verteld dat ik een cleaner met de witte pad moest aanbrengen. Deze heeft een lichte cutting en waarschijnlijk wil je dan inderdaad wat meer body hebben in je pad. Maja, aan de andere kant zal het middel zelf de reiniging doen, niet de druk waarmee je dan bezig bent of tóch is die body/druk nodig om het product erin te douwen ofso? :p

Uiteindelijk kies ik voor een glaze, in mijn geval de Lime Prime Lite, sowieso voor een lichte cutting omdat deze cleaner-glaze een kleine korrel heeft.
 
Het product is vrij dun, 3 puntjes op de pad is genoeg.
zelf ook wit gepakt en stand 1-2 uitsmeren, stand 3-4 uitpoetsen.

lak word spiegelglad:D
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Ferdy,

Swirls heb ik wel zien minderen, natuurlijk niet zo snel als met een gele/oranje pad.
 
@Jestar yep, dat begrijp ik. Vroeg me het af, omdat ik topics lees waar mensen claimen dat ze lichte swirls verwijderd kregen. Lijkt me niet dat deze opgevuld worden, want PP heeft geen fillers volgens mij.