• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Marcel groet Carclean.com

MarcelS

Detailing rookie
20 mrt 2011
4
0
He allemaal, ben Marcel 29 jaar oud en in het bezit van een gele seat leon topsport uit 07/2004. Kom uit de prov. groningen. Ben hier eigenlijk terecht gekomen via Seat-Online waar Carclean uiteraard Sponsor is.

Ben niet zo heel erg een poetsfreak die elke week zn auto staat te poetsen, hij komt iig niet door de wasstraat heen: als ie gewassen word is het met de hand en met meguiars shampoo. (gold class)

Heb hier op het forum als gast al aardig wat zitten spitten in de topics en daar is erg veel handige info weg te halen.
Nu wordt ie af en toe gepoetst met zo,n goedkope 25 Euro poetsmachine van de gamma. in 1 woord waardeloos natuurlijk.

Daarom maar eens gaan verdiepen in een site die alles heeft wat je maar nodig kunt hebben EN met reviews van de producten. natuurlijk helemaal handig om zo miskopen te voorkomen.

Binnenkort hier maar eens een bestelling plaatsen, moest eerst nog ff goed kijken wat ik allemaal nodig ga hebben, en alle advies is daarbij natuurlijk erg welkom.

------------------------------------------------------------------------------------------------------
maak gelijk ff gebruik om mn eerste vraag te stellen (wellicht ook de belangrijkste)

Daarom was mn oog gevallen voor de DAP900 (of 500) om de toch wel aanwezige swirls en lichte krasjes te lijf te gaan.
Nu ben ik alleen wat huiverig om de auto grondig te gaan polijsten. schijnt dat er voor deze kleur gele lak geen blanke lak is gebruikt ? en dat dat de reden is dat de lak verkleurt ? kan ik dan wel machinaal polijsten, omdat je normaal gesproken krasjes in je blanke lak te lijf gaat, en niet in de lak zelf. (toch ?)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Welkom!

Of jouw wagen geen blanke lak heeft dat weet ik niet.:weetniet
Wagens zonder blanke lak kan je ook machinaal polijsten hoor, enige verschil is dat de polijstpads in jouw geval geel zouden kleuren tijdens het polijsten. :ja
 
Welkom op het CC forum.

Een auto uit 2004 zonder blanke lak laag ? Dat lijkt me op zijn zachts gezegd erg onwaarschijnlek.
Het is nu eenmaal zo dat een uni lak veel sneller verkleurd dan een metallic lak.

Gr. Arjan
 
Welkom! Fabriekslak geel van Seat heeft gewoon blanke lak (helaas), soms zie je grote kleurveschillen waar je niks aan kan doen omdat het kleurverschil onder de blanke lak zit.
 
ok dan thnx voor de opheldering. naja eerst proberen met polijsten en poetsen, overspuiten kan altijd nog ,^^
 
Welkom!

En mocht je er zelf niet uitkomen heb je hier misschien iets aan...Waar zit wie