• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguairs Hybrid Ceramic kit aan te bevelen?

Chicco_Himself

Detailing addict
25 mei 2011
114
65
Ik ben in het bezit van een oranjekleurige Peugeot 2008 uit 2021.
De auto zit nog goed in de lak met lichte swirls van de “krasstraat” door de vorige eigenaar.
Nu ben ik op zoek naar producten van Meguairs welke ik kan gebruiken om de auto nóg meer te laten blinken (dus van shampoo tot het uiteindelijke waxproduct met goede beading en een standtijd van ongeveer 3 maanden) en de lak goed mee te voeden/behandelen.
Helaas ben ik zelf niet in het bezit van een polijstmachine dus dat is op dit moment geen optie.

Nu zag ik een kit met Meguairs producten waarin het volgende zit:
* Meguiars Hybrid Ceramic Pre-Wax Prep
* Meguiars Hybrid Ceramic Wash & Wax
* Meguiar's Hybrid Ceramic Liquid Wax
* Meguiars Hybrid Ceramic Trim Restorer
* Meguiars Hybrid Ceramic Synthetic Clay Kit


Mijn vraag is dus nu, is dit een kit in hetgeen ik wil voor elkaar te krijgen of mis ik nog producten en kan ik beter alles zelf samenstellen (en zo ja wat adviseren jullie mij)

Alvast bedankt voor jullie reacties!!

Gr,
Chicco
 

Bijlagen

  • IMG_4449.jpeg
    IMG_4449.jpeg
    343,1 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
Toen ik ooit eens voor het eerst binnenstapte bij een winkel voor detailingspullen 'moest' ik ook Meguiar's hebben.
Ondanks goedbedoelde adviezen van de verkoper dat er betere spullen waren voor die prijs (of goedkopere voor die kwaliteit; kies maar) ben ik toch met een setje Meguiar's naar buiten gelopen.
Op zich goede herinneringen aan, maar de eerstvolgende bestelling zaten er toch alleen maar andere merken in mijn winkelmandje.
Wat @RedCat aangeeft: Dodo Juice is leuk spul en qua prijs goed te doen. Zelf neig ik ook wel naar de producten van Poorboy's World.
 
Waarom Dat merk, er is beter voor dat geld
Persoonlijk vind ik Dodo Juice leuk om te beginnen
Goede producten en lekkere geuren

Neem je Lime Prime met een handpad om schoon te maken en licht te voeden
En Orange Crush als wax, veel beter ruikende zijn er niet ;)

Voor andere Dodo producten zie de reviews
Om eerlijk te zijn omdat ik door alle merken en firma’s die hun producten de hemel in prijzen geen idee meer heb wat ik zou moeten pakken om van de lichte swirls af te komen, de lak te voeden/ laten schijnen en een fatsoenlijke wax met wat langere standtijd en beading.
Ik had gehoopt dat deze combinatie een “alles in 1” pakket hiervoor zou zijn.
Van Dodo Juice heb ik wel al geruime tijd de paarskleurige shampoo echter ik vind deze niet echt schuimen…
 
Zéér begrijpelijk dat je door de bomen het bos niet meer ziet. ;)

Zoals de eerdere reacties al door laten schijnen; Meguiars is veelal wat duurder en stoppen het liefst zoveel mogelijk effecten in één flesje.

Als ik de kit als voorbeeld neem;

De Pre-Wax Prep is een glaze + fijne korrel + bescherming.
De Wash&Wax is een shampoo met bescherming.
De Liquid Wax is een vloeibare bescherming.

Letterlijk elke stap laat dus iets van bescherming achter en is dus een All-in-One-achtig product op zich. Heel kort door de bocht, zeg ik altijd dat wanneer een product meerdere effecten heeft, dat je per effect inlevert op kwaliteit.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar een glaze om de lak te voeden met olien en zo lichte defecten te verhullen én eventueel meer reflectie (glans) behalen.
Een degelijke wax zou ook dit effect kunnen hebben, maar misschien in wat minder mate. (Kan al wel voldoende zijn)
... Een combi van beide zou een nog groter effect kunnen geven, mits de lak ook verlegen zit om voeding en glans mist.
... Een glaze-laag dien je sowieso af te toppen met een beschermlaag. (Wax)
... Bijv. de Poorboys World - Black Hole, welke ook paint cleaner bevat en bij voorkeur dus ingewerkt dient te worden en niet alleen eventjes smeren.

Een alternatief is de genoemde Lime Prime, welke ook een lichte korrel bevat. Eigenlijk zou mijn advies zijn om deze te proberen, aangezien er een kleine verpakking verkrijgbaar is om het te testen.
... Aanbrengen zou ik zelf doen met een Monello - Doppio Rosso.


Als wax zou ik bijv. een Collinite-wax nemen. Deze waxen hebben zich wel bewezen en hebben goede eigenschappen.
Mijn go-to wax voor warme kleuren is lange tijd de Collinite - 915 geweest. Verwerkt makkelijk, bevat wat meer oliën dan de gemiddelde wax om een wetlook te creëren en prima standtijd.
Momenteel is mijn go-to wax voor elke kleur de Fusso Coat, maar deze is misschien iets minder hufterproof dan de Collinites. Maar de standtijd is dan ook wel erg lang voor een wax en de beading en sheeting zijn enorm goed. (Ook de voedende werking is goed te noemen)
Aanbrengen zou ik zelf doen met een andere Monello - Doppio Rosso.


Als shampoo zou je de ''paarse shampoo van Dodo Juice'' kunnen gebruiken. Ik gok dat dit de Born to be Mild is.
Schuim is niet zo belangrijk. Schuim is immers niks meer dan een luchtbel met wat zeep eromheen.
... Dit is een pure shampoo, zonder poespas.


Als je dan de eerdere stappen hebt gedaan, zou je je werk kunnen ''boosten'' door een boostend product te gebruiken. Van spraywaxen-en-sealants tot wetcoats en beschermende foams. Zo breng je elke keer, meestal om de paar weken of soms zelfs langer, een nieuw/extra beschermlaagje aan.
Als boostend product kies ik al lange tijd voor een shampoo met toevoeging voor in de foamlans. Ik foam hiermee letterlijk alles in, van de lak tot wielkasten en velgen, van ramen tot trims en banden. Vervolgens alles meteen weer afspuiten met de HD en alles heeft een beschermlaag die het makkelijk wekenlang kan uithouden.
... Gyeon - Bathe+. (1:10 ongeveer te verlengen in je foamfles. Ik gebruik zo'n 400-500ml totaal mengsel voor een grote auto)
 
De Dodo Juice shampoo is bij veel favoriet en schuimt hier altijd flink.. heb wel ervaren dat met enkel koud water het zowat dood slaat qua schuim.
Ik vul de 19L emmer 3/4 met heet water, iets van 25ml shampoo erbij en daarna even met straal hogedruk erdoor.
 
  • Leuk
Reactions: Chicco_Himself
Zéér begrijpelijk dat je door de bomen het bos niet meer ziet. ;)

Zoals de eerdere reacties al door laten schijnen; Meguiars is veelal wat duurder en stoppen het liefst zoveel mogelijk effecten in één flesje.

Als ik de kit als voorbeeld neem;

De Pre-Wax Prep is een glaze + fijne korrel + bescherming.
De Wash&Wax is een shampoo met bescherming.
De Liquid Wax is een vloeibare bescherming.

Letterlijk elke stap laat dus iets van bescherming achter en is dus een All-in-One-achtig product op zich. Heel kort door de bocht, zeg ik altijd dat wanneer een product meerdere effecten heeft, dat je per effect inlevert op kwaliteit.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar een glaze om de lak te voeden met olien en zo lichte defecten te verhullen én eventueel meer reflectie (glans) behalen.
Een degelijke wax zou ook dit effect kunnen hebben, maar misschien in wat minder mate. (Kan al wel voldoende zijn)
... Een combi van beide zou een nog groter effect kunnen geven, mits de lak ook verlegen zit om voeding en glans mist.
... Een glaze-laag dien je sowieso af te toppen met een beschermlaag. (Wax)
... Bijv. de Poorboys World - Black Hole, welke ook paint cleaner bevat en bij voorkeur dus ingewerkt dient te worden en niet alleen eventjes smeren.

Een alternatief is de genoemde Lime Prime, welke ook een lichte korrel bevat. Eigenlijk zou mijn advies zijn om deze te proberen, aangezien er een kleine verpakking verkrijgbaar is om het te testen.
... Aanbrengen zou ik zelf doen met een Monello - Doppio Rosso.


Als wax zou ik bijv. een Collinite-wax nemen. Deze waxen hebben zich wel bewezen en hebben goede eigenschappen.
Mijn go-to wax voor warme kleuren is lange tijd de Collinite - 915 geweest. Verwerkt makkelijk, bevat wat meer oliën dan de gemiddelde wax om een wetlook te creëren en prima standtijd.
Momenteel is mijn go-to wax voor elke kleur de Fusso Coat, maar deze is misschien iets minder hufterproof dan de Collinites. Maar de standtijd is dan ook wel erg lang voor een wax en de beading en sheeting zijn enorm goed. (Ook de voedende werking is goed te noemen)
Aanbrengen zou ik zelf doen met een andere Monello - Doppio Rosso.


Als shampoo zou je de ''paarse shampoo van Dodo Juice'' kunnen gebruiken. Ik gok dat dit de Born to be Mild is.
Schuim is niet zo belangrijk. Schuim is immers niks meer dan een luchtbel met wat zeep eromheen.
... Dit is een pure shampoo, zonder poespas.


Als je dan de eerdere stappen hebt gedaan, zou je je werk kunnen ''boosten'' door een boostend product te gebruiken. Van spraywaxen-en-sealants tot wetcoats en beschermende foams. Zo breng je elke keer, meestal om de paar weken of soms zelfs langer, een nieuw/extra beschermlaagje aan.
Als boostend product kies ik al lange tijd voor een shampoo met toevoeging voor in de foamlans. Ik foam hiermee letterlijk alles in, van de lak tot wielkasten en velgen, van ramen tot trims en banden. Vervolgens alles meteen weer afspuiten met de HD en alles heeft een beschermlaag die het makkelijk wekenlang kan uithouden.
... Gyeon - Bathe+. (1:10 ongeveer te verlengen in je foamfles. Ik gebruik zo'n 400-500ml totaal mengsel voor een grote auto)
Bedankt voor je uitgebreide uitleg!!

Dus als ik het goed begrijp zou dit een mogelijke volgorde kunnen zijn:

  1. Auto foamen met Detail Pro Incredible Snow Foam (heb ik nog)
  2. wassen met Dodo Juice Born to be mild (die heb ik nog)
  3. Kleien met Marinello klei samen met Poorboys World Spray and Wipe(beiden heb ik nog)
  4. Auto wederom wassen met Dodo Juice
  5. Na het kleien en voor de glaze nog iets gebruiken??
  6. Lime Prime Fine Cut Prep Polish aanbrengen met Monello Doppio Rosso Foam Grip Applicator
  7. Aanbrengen wax Dodo Juice Orange Crush Soft Wax for Warm Colourd Cars óf Soft99 New Fusso Coat 12 Monti light Wax met Monello Doppio Rosso Foam Grip Applicator
Of mis ik nog iets?
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Stappenplan lijkt mij prima. ;) Maar je zou nog extra reinigings-stappen kunnen toevoegen, aangezien je dingen gaat inwerken in de lak. Denk dan bijv. aan het verwijderen van vliegroest, wat niet alleen bijdraagt aan de reiniging, maar ook eventuele krasjes die je kan maken als er grover vliegroest loskomt.
Monello - Non-Ferro is een prima de-ironizer.

1) Voorwas.
2) Wassen.
... Hier zou je de Non-Ferro kunnen toepassen.*
3) Kleien.
... Ik neem aan dat je de Monello-klei bedoeld (Dolce Verde), aangezien Marinello damesmode is voor alle leeftijden. :p
4) Opnieuw wassen. (Goed afspuiten kan ook voldoende zijn, mits je de boel laat in/opdrogen)
5) Goed drogen.
6) Glazen. (Niet alleen vluchtig smeren, maar paneel voor paneel op je gemakkie inwerken. Zo kan de glaze goede ingewerkt worden, maar benut je ook de fijne korrel beter.
7) Waxen.

* Non-Ferro kan je op een ietwat vochtige auto gebruiken. Terwijl je sprayed, kan je een waaiende beweging maken om het product beter te verdelen., het is namelijk een wat dikkere vloeistof en vernevelt niet heel goed.
Zelf pak ik dan een vochtige washandschoen en verdeel het product over het paneel. Dit laat ik vervolgens inwerken. Als het buiten warm is, dan wil het nog wel eens wat gaan opdrogen, dus dan pak ik de sproeier er bij en benevel de boel een beetje.
Na enkele minuten werktijd, maak ik de washandschoen weer vochtig en verdeel opnieuw het product. (Her-activeren)
Na opnieuw enkele minuten, spuit ik de gehele auto goed af met het liefst een vluchtige wasbeurt.


Wat betreft de glaze en/of wax; Aangezien je een klein flesje kan bestellen en je maar een paar euro kwijt bent, zou ik simpelweg even testen wat de glaze voor je doet. Op een klein paneel o.i.d een stukje behandelen en kijken of het daadwerkelijk meerwaarde heeft.

Ook zou je daarnaast een stukje kunnen behandelen met alleen de Fusso Coat en de kans bestaat dat dit voldoende voedt/verhult. Zo ja, dan zou ik de glaze achterwege laten en de wax op een schone c.q. kale lak aanbrengen zodat de hechting beter is. Zeker bij de Fusso coat, zal je merken dat dit maandenlang een goede werking oplevert.

En doe is gek, smeer na het vergelijken ook nog eens wax over de glaze om te koekeloeren of dít dan nog meerwaarde heeft. :p


Details; Je zal zien dat als de kleur meer opleeft, eventuele doffe banden/rubbers/trims meer gaan opvallen. (In negatieve zin) Dus een dressing om deze donker en verzorgd te laten ogen, is ook nog een optie.
Persoonlijk vind ik altijd dat wanneer deze onderdelen mooi donker zijn, de lak ook meer 'pop' krijgt door het contrast.
 
Wederom bedankt voor je reactie!!
Resumerende:

1) Voorwas
2) Wassen
3) Voor vliegreis heb ik nog een product van Poorboys
4) Non Ferro gebruiken en evt verdelen met een vochtige washandschoen en daarna afspoelen/wassen
5) Moet hier de auto niet even afgespoeld/gewassen worden voordat ik verder ga met 6?
6) kleien (jaja inderdaad, het lijkt me beter de auto te kleien met Minello dan met een dames-bh (vooral voor de evt krassen door de beugels )
7) Opnieuw wassen
8) Goed drogen
9) Glazen (totdat het dof wordt?)
10) Wax (Max 3-5 min laten inwerken per paneel of zodra het dof wordt?) En zéker bij evt de Soft99 Wax heeeeeel dun aanbrengen per paneel en dan gelijk uitwrijven zodra het dof wordt?
11) Behandelingen van de banden en trims (heb ik ook nog een mooie dressing van Meguairs voor).

Zo zou het dan uiteindelijk uit moeten zien als het goed is, of heb ik nog iets gemist?
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Een vliegreis van Poorboys? Nice! :p


1) Voorwassen.
... Laten werken, afspuiten.
2) Handwas.
... Afspoelen/afspuiten.
3) De-ironizen.
... Zie handelingen in vorige bericht. (Sprayen, verdelen, laten werken, her-activeren, laten werken)
... Afspuiten.
4) Kleien
... Gulzig met het glijmiddel.
... Klei niet laten drooglopen, anders hapt deze in de lak. (Doffe plek, ''marring'')

--- Zowel bij het de-irionizer en kleien zou je de hele auto in één keer kunnen doen en nadien goed afspuiten. Maar persoonlijk let ik bij het de-ironizen wel op of het product niet indroogt. Dus dan loop ik de auto rond met de sprayfles, maar let dan bij het eerste paneel weer even op het indrogen en nevel het eventueel wat nat.
Opnieuw wassen is een mogelijkheid, maar goed afspuiten zou voldoende moeten zijn. (Opletten bij wind en eventueel zwakke zon op de auto)

5) Drogen.
6) Glazen

... Test de werking eerst op een stukje lak c.q. klein paneel.
... Werk het lekker in met kleine cirkels en neem het af. (Olien inwerken, maar ook de korrel benutten)
7) Waxen
... Test ook hier de werking van om te kijken of de voeding van alleen de wax voldoende is of niet.
... Dun aanbrengen.
... Na enkele minuten een Swipe-test doen. (Met schone, droge vinger een streepje trekken in de waxlaag. Schone streep = afnemen)
... Mocht het nét niet voldoende zijn qua glans/verhulling, bedenk dan wel dat als je goede en vooral langere werking wilt van je wax, dat een wax op een kale lak beter kan hechten dan over een 'vette' glaze-laag. Het is dus even afwegen tegen elkaar.



Als je dan de eerdere stappen hebt gedaan, zou je je werk kunnen ''boosten'' door een boostend product te gebruiken. Van spraywaxen-en-sealants tot wetcoats en beschermende foams. Zo breng je elke keer, meestal om de paar weken of soms zelfs langer, een nieuw/extra beschermlaagje aan.
Als boostend product kies ik al lange tijd voor een shampoo met toevoeging voor in de foamlans. Ik foam hiermee letterlijk alles in, van de lak tot wielkasten en velgen, van ramen tot trims en banden. Vervolgens alles meteen weer afspuiten met de HD en alles heeft een beschermlaag die het makkelijk wekenlang kan uithouden.
... Gyeon - Bathe+. (1:10 ongeveer te verlengen in je foamfles. Ik gebruik zo'n 400-500ml totaal mengsel voor een grote auto)

Ik zou hier ook nog even naar kijken. ;)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Chicco_Himself