• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mengverhouding Chem. Guys APC

Remitu

Detailing rookie
15 nov 2009
28
0
Ik heb hier nog een fles APC staan van Chem Guys ook wel Kiss Off genaamd:
https://www.Carclean.com/product/Chemical_Guys/Kiss_Off_All_Purpose_Cleaner_473ml_CLD_101_16_100922

Alleen wat is de ideale mengverhouding voor het reinigen van velgen, banden raamrubbers ect?

Alvast bedankt! :party:
 
1:10 voor raam rubbers / binnenkant deur enzo

banden kunnen ook 1:10 gezien het ontvet

op velgen kan je 1:10 gebruiken, maar ook kijken voor een iets aggresievere menging..

al zou ik voor de velgen wel een velgenreiniger aanschaffen (bilberry:heart_eyes: )
 
1:10 kan maar je kan ook nog feller verdunnen deze is sterker geconcentreerd dan bijvoorbeeld de poorboy's apc. Let ook op als het in contact komt met de huid, dit product kan irritatie veroorzaken.
 
aron147 zei:
1:10 voor raam rubbers / binnenkant deur enzo

banden kunnen ook 1:10 gezien het ontvet

op velgen kan je 1:10 gebruiken, maar ook kijken voor een iets aggresievere menging..

al zou ik voor de velgen wel een velgenreiniger aanschaffen (bilberry:heart_eyes: )
Heb de velgenreiniger van Meg nog staan dus die maak ik eerst even op ;)

Bedankt voor de info!

rodders zei:
1:10 kan maar je kan ook nog feller verdunnen deze is sterker geconcentreerd dan bijvoorbeeld de poorboy's apc. Let ook op als het in contact komt met de huid, dit product kan irritatie veroorzaken.
Daar was ik ook al bang voor. Ik dacht eerst ik doe het gewoon 1:4 maar dat is dan veel te sterk :roll

Denk dat ik na het lezen van dit een fles maak met 1:15 en kijken of dat voldoet.
Anders kan ik er altijd nog 1:10 van maken.

Bedankt!
 
het is indd gewoon ff proberen..
het is ook net waarvoor je het wilt gebruiken..

voor trims e.d. denk ik dat 1:15 ook goed genoeg zal zijn, maar voor de velgen weer te mak..

daar zou je 1:10 kunnen gebruiken
 
Je bent hier niet met zuur bezig he...

1:10 verdunning, kan je beter gewoon water gebruiken want veel gaat je 1:10 verdunning niet helpen hoor.
Zelfs een detailer spray heeft meer reinigende kracht in huis dan een 1:10/1:8 verdunning.
 
jim zei:
Je bent hier niet met zuur bezig he...

1:10 verdunning, kan je beter gewoon water gebruiken want veel gaat je 1:10 verdunning niet helpen hoor.
Zelfs een detailer spray heeft meer reinigende kracht in huis dan een 1:10/1:8 verdunning.

Maar als deze APC sterker is als die van Poorboys en daar wordt 1:15 aangehouden voor velgen ect. dan zou 1:10 van deze waarschijnlijk zelfs te sterk zijn?

Of heb ik misschien iets verkeerd begrepen? :schaam
 
jim zei:
Je bent hier niet met zuur bezig he...

1:10 verdunning, kan je beter gewoon water gebruiken want veel gaat je 1:10 verdunning niet helpen hoor.
Zelfs een detailer spray heeft meer reinigende kracht in huis dan een 1:10/1:8 verdunning.
Nu zijn de producten van Chemical guy's wel vaak sterk geconcentreerd, dus best wat te veel aanlengen dan te weinig.
Als je trims met een te sterke apc verhouding gaat behandelen heb je de kans dat ze wit gaan uitslaan door uitdroging en dat wil je ook niet hebben.
Als je bijvoorbeeld de fabric clean van chemical guys wilt gebruiken is 1:20 al genoeg, anders trekt het zo de kleur uit je stof.
 
om dit topic even omhoog te halen, zou ik de kiss off APC ook kunnen gebruiken om mijn stoffen interieur te reinigen..?
:weetniet
 
Mag normaal geen problemen geven.

Maar zoals altijd, test even een klein niet opvallend plekje eerst.