• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mengverhouding Mequiars wheel brigtener en super degreaser

Scooby

Detailing rookie
28 apr 2011
128
0
Nou deed ik mijn motorfiets wielen en omliggende van de vette ketting altijd met gewone motor/velgreiniger en dan de gewone particuliere flessen. Nou heb ik me van die profesione gallons van mequiars aangeschaft en dat is puur en moet verdund worden. Nou heb ik de wheel brightener en de super degreaser 1:4 verdund. Maar ik krijg hier echt helemaal niets mee schoon]-0 . Wat is nou de juiste verduning zodat het weer even sterk is als een normale kant en klare fles. Want puur weg spuiten wordt het wel een dure bedoeling.

Iemand advies? Het gaat dus om vuile remstof en vette kettingspray vlekken. Wat ik normaal alleen met velg/motorreiniger van d2 deed en nooit geen problemen had. Zelfs mn vette ketting maakte ik hiermee schoon:party:
 
Ik volg deze even want heb hetzelfde probleem.

voor mijn vuile achtervelg gebruik ik inmiddels wheelbrightner 1:4 of 1:2 en dat werkt prima. (Puur werkt niet, want het word pas werkzaam in contact met water)
Super degreaser gebruik ik 1:4 voor mijn banden.
voor de ketting heb ik het al opgegeven (niet heel veel geprobeerd om eerlijk te zijn) en gebruik daar nu engine cleaner van autoglym voor.
 
Omdat ik vrij veel mn motor schoonmaak verbruik ik ook veel wheelcleaner daarom had ik juist zo'n gallon gekocht maar ik ben bang dat dit ook weer een teleurstelling gaat worden. Soms zijn de gewone particuliere middeltjes echt zo gek nog niet hoor.

Kijk schoon krijgen is echt geen probleem dan pak ik gewoon mn oude middelen weer maar het valt me gewoon erg vies tegen van die prof. gallons van mequiars.
 
@ Scooby,
probeer verhouding 1:2 eens.
daar krijg ik de achtervelg van mijn kwaakzaki wel iedere keer schoon.
hardnekkige plekjes met wd40 :)
 
Ik zie net op de gallon wheel brigthener ook staan ''Up to 4:1"

Dan is die 4:1 wel voor hele lichte vervuiling. Ik zal idd 2:1 is gaan proberen. Betekent wel dat je dan bijna al een keer zo weinig eindprodukt hebt.
 
Nu heb je voor een achterwiel of ketting van een motorfiets natuurlijk geen liters nodig.... :)_[]

Ikzelf gebruik altijd diesel om de ketting en achterwiel van mijn motor schoon te maken. Werkt perfect, en kost relatief weinig.






meuh
 
Ik dacht dat WB niet perse water nodig heeft om te werken. In dat geval zou je namelijk bijna kunnen denken dat "hoe meer water, des te sterker of hoe beter het werkt" en dat is niet zo denk ik.

Je kunt WB prima tot 1:8 verdunnen voor licht vervuilde velgen, of zelfs puur voor sterke vervuiling.

Motorvelgen hebben vaak een iets ander soort vervuiling dat autovelgen, en zijn meestal wat vetter qua aanslag.
WB in 1:2 tot 1:4 zou moeten volstaan hiervoor, gecombineerd met een velgenborstel waarmee je kan boenen.
 
Voor de ketting gebruik ik kettingreiniger. :roll

Je kunt niet verwachten dat gewone poetsmiddelen, die veilig voor lak moeten zijn, dezelfde reinigingskracht hebben als ketting of remmenreinigers...
 
Kettingvet voor de motor is een aardig stevig goedje, iets wat je niet zo maar kunt verwijderen met een degreaser of velgenreiniger. Je kunt om je ketting te reinigen ook de S100 kettingreiniger gebruiken, werkt perfect! Om de velgen te ontdoen van kettingvet werkt WD40 of lampenolie erg makkelijk. Ik heb ook al de nodige producten geprobeerd, maar WD40 of lampenolie werken het snelst.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
quote van AD zei:
Originally Posted by JorikM zei:
:
Meen ooit al eens gehoord te hebben van Leen dat pure WB niets toevoegd.
1:1 is de minimale mengverhouding omdat er schijnbaar stoffen in de WB zitten die reageren met water/wanneer je het verdunt. iemand die dit kan bevestigen? Leen bijv.?
Volgens mij klopt het wat Leen zegt, bepaalde ingrediënten van WB hebben water als basis nodig om geactiveerd te worden.

Dit haal ik van een andere forum af, gepost door Tim, adrieTinus :confused:
 
Ik doelde op de ontvetter, niet de wheelbrightener.... Het achterwiel van een motor zal eerder onder het kettingvet zitten dan remstof, ook aangezien je de achterrem minder hard gebruikt dan de voorrem. Ik heb in het verleden WB geprobeerd op het achterwiel van mijn CBR600F en het kettingvet ging er niet echt mee weg, even inspuiten met WD40 of een lapje met lampenolie en het was weg. Hierna kun je het wiel nog even nabehandelen met de ontvetter.
 
ik pas ook eerst wb 1:2 of 1:4 toe om het ergste weg te halen.
dan wd40.
en vervolgens nog maals met een milde WB 1:10.

Quote is bedoeld voor tinus :cool:
 
Nou volgens mij gaat er dan een wereld voor jullie open als jullie gewoon is een fles velg/motorreiniger van d2 bij een pompstation kopen. Ik deed het er al jaren mee. En heb mn vorige gsxr600 24000km met de motor gereden en nooit een een wiel gehad die ik niet schoon kreeg. Ook de ketting sprayde ik in en met een oude spons erover en ik had weer een ''nieuwe'' ketting. Ook was er geen spoor van slijtage te bekenen na 24000km aan de ketting en tandwielen.
Nu heb ik een gsxr750 yoshimura en die heeft een gouden ketting en die wil je mooi schoon houden. Nu heb ik hem al 3 jaar en ook deze altijd op de oude manier makkelijk schoon gekregen. Maar nu dus niet meer. Daarom was de vraag dus ook wat de mengverhouding zou moeten zijn zodat je toch dezelfde kracht hebt als gewoon zo'n particulier kant en klaar flesje. Maar ook de gewone All wheelcleaner kant en klaar van mequiars is veel sterker dan de wheel brightener.

En die d2 is gewoon veilig voor een lak hoor en zitten geen zuren in (speciaal nog aan de vertegenwoordiger gevraagd). Ook vreet het allumnium van bv remklauwen en voorvorken niet aan.
 
Heb laatst het achterwiel van de motor met Iron-x behandeld na 2x brand schoon!
Mijn vader was weer tevreden... :grinning: