• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mengverhoudingen Poorboy's World Biodegradeable APC

Klinkt als een middel wat het ook niet gek gaat doen in het keukenkastje.
Sommige auto's hebben van die lichte zonnekleppen met kunststof overtrokken. Staan dan van die grauwe vingers op.
(heb dit al in 2 auto's gezien). Dit heb ik ook in m'n leasebak en dat laat zich nergens mee verwijderen. Dat soort kunststof is op de 1 of andere manier heel porieus.
Welke mengverhouding zou je dan moeten gebruiken? En naspoelen... jawel toch? Zou dat altijd wel doen anders blijft product inwerken (en verkleuren wellicht icm UVA?)
 
Mijn Meguiar's APC en Safe D-Greaser gebruik ik regelmatig ook in huis. Geweldig spul! :ja En niet duur in de mengverhoudingen die je nodig hebt, zaker als je het vergelijkt met andere schoonmaakmiddelen voor in huis.
 
met welk water vermeng je het best de APC ?

kraanwater ?
ontkalkt water ?
water uit de droogtrommel ?
flessenwater ?
 
Demi-water,
maarrrrr vraag me af of het boeit gezien je het met de APC doet
( IPA zou ander verhaal zijn gezien je bezig bent om zo schoon mogelijk te krijgen )
 
Niet helemaal met je eens Adrie, als je het voor bekleding gaat gebruiken is ontkalkt water volgens mij beter om vlekken te voorkomen.
 
dus voor APC zou ik kraanwater ( heb toch al een ontkalker tussen de hoofdleiding zitten ) gebruiken .

voor Iso propanol alcohol ( is IPA zekers he ) neem je daar dan best demi water voor ?
 
Spray&Wipe .... ramen reinigen .... demi
APC .... Vuile klussen .... kraan

Maar een liter demi kost iets van €0,50 dus je kan altijd zeggen: baad het niet, dan schaad het niet >>> alles met demi
 
Met onthard water kan je met een aanzienlijke hoeveelheid MINDER schoonmaakmiddel toe.
Dus voor een APC is onthard water als aanvulling te prefereren omdat de werking dan sterker blijft.

Onthard water bevat andere zouten dan calciumzouten die normaal kalkaanslag geven.
Demin water bevat bijv. door het verdampen en condenseren zeer weinig zouten e.d.

Gezien de concentraties zijn het geen schokkende verschillen, maar je kan er rekening mee houden

Hans
 
Ik heb de APC van Poorboy's World. Het reinigen van rubbers, sponningen etc. met een kwast vóór het wassen van de auto is nieuw voor mij maar dat wil ik nu wel gaan doen. Welke verhouding is daarvoor het beste?
 
Afgaande op het lijstje:

1:100 - Te gebruiken om je ramen mee schoon te maken of als ruitensproeiervloeistof (handig!)
1:30 - Lichte vervuiling. Bijvoorbeeld onderhoud aan kunststof, het reinigen van leer etc.
1:15 - Normale vervuiling. Vlekjes / strepen op kunststof, lichte vlekken op leer, wielkasten, velgen etc.
1:7 - Stevige vervuiling. Vlekken in bekleding. Ontvetten van motoronderdelen etc.
1:1 - Hardnekkige vlekken in tapijt en andere bekleding. Ontvetten van zwaar vervuilde onderdelen

Zou ik 1:15 nemen anders 1:10
 
De APC van Meguiar's kan zeker niet hetzelfde verdunnen met ongeveer dezelfde resultaten omdat dit geen concentraat is?

Deze verdun ik 1:4 voor de sponningen, rubbers en banden etc....en verder gebruik ik hem nog niet echt ergens voor.
En 1:10 voor wat interieurdelen enzo.
 
Wel een concentraat alleen minder en zal dus er op aangepast dient te worden.
Persoonlijk vind ik meer dan 1:10 niet echt juh-van-het, dan het gevoel dat net zo goed met puur kraanwater aan de slag kan gaan