• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Met de hand polijsten

dimitrivdw

Detailing rookie
7 apr 2009
12
0
Hey,

Ik sta op het punt een DAP500 starterspakket aan te kopen (monello).

Nu zie ik dat je bij bvb klinken e.d. de machine niet kunt gebruiken en dan wordt er gesproken van met de hand verder te doen onder de klink.

Wat gebruiken jullie daarvoor dan? De Lake country handpads of lukt dit ook met de pads voor op de machine die je dan in je handen neemt?

Alvast bedankt!

mvg

Dimitri
 
Uniball is niet zo makkelijk, doe het zelf altijd met handpads.
 
Een orange light cutting heeft wat meer...effect dan een doek ;) Uiteraard gaat het wel.
 
Goedendag,

Ik ben nieuw met het detailen van auto's.
Ik heb mezelf al een mooi setje producten gekocht en ik heb de auto al een keer helemaal klaar gemaakt.
Toch zie ik na deze grondige schoonmaak nog steeds swirls en krasjes in de lak.
Is het mogelijk om met de 'Lake Country Orange Light Cutting CCS Euro Foam Hand Applicator' + 'Poorboys World SSR1 Light Abrasive Swirl Remover' de gehele auto te polijsten?
Of zijn die hand pads alleen maar voor kleinere oppervlakten?


Alvast bedankt voor jullie hulp! :)^
mvg, Henk de Wit
 
Hoi Henk. Met de handpads kun je best heel je auto doen, MAAR vaak wordt hier aangeraden om dan machinaal
aan de gang te gaan. Heb je wat meer effect van en bovendien scheelt het veel spierpijn.

Als je toch met het handje aan de slag gaat; voor machinaal detailen 'past' op de oranje pads een zwaarder polijstmiddel
dan SSR1 wat beter. Denk aan SSR2, SSR2.5 of Monello Mezzo. En dan met een lichtere combinatie nabewerken.
Ik heb wel het gevoel dat dit handmatig een minder dramatisch verschil oplevert.

Ook niet onbelangrijk: wat voor auto/lak heb je? Met sommige keiharde lakken ga je handmatig sowieso niet veel resultaat halen.
 
Op zich zou ik ook wel machinaal willen gaan, maar ik heb het geld er nu even niet voor.
Heb laatst in een keer heel wat poets spul gekocht voor meer dan 100,- en dan is een DAP starterpakket van 180,- toch iets te veel van het goede!

Ik wil graag de lak van mijn groene Citroen xsara picasso oppoetsen. volgens mij is dit best wel een harde lak.
Zal dit met de hand te doen zijn?

alvast bedankt!
 
Het is helaas niet te voorspellen hoe hard je lak is, dat krijg je alleen te weten als je ermee aan de slag gaat. Als de lak hard is, dan moet je je vast erop voorbereiden dat je met de hand helaas geen swirls weg gaat halen. Als de lak wel te doen is, bereid je dan vast voor op een hele hoop boenen.

Ik zou een zwaar/medium polijstmiddel gebruiken op oranje, hierna afwerken met iets lichter op wit. Je zou kunnen kijken naar Ultimate Compound, gevolgd door ScratchX2.0 of SwirlX (alledrie van Meguiars). Werk in vlakken van 40x40cm en houdt continu druk op je pad om het polijstmiddel goed in te werken.

Ik zou rekenen op ongeveer een uur per paneel continue boenen. Een hoop elleboog werk, maar het is dus niet altijd onmogelijk. Succes nog.