• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

met welke doek/merk poets je je wax e.d uit?

Polish ---> Cobra all purpose MF
Glaze ---> PBW Deluxe Mega Towel
Wax ---> Dodo Fantastic Fur (wat is die zacht!!)
Spray & Wipe ---> Fantastic Fur (wat is die zacht!!)

Had ik al gezegd dat de Dodo FF zo zacht was :ja
 
Polish ---> Cobra Edgeless Microfiber Polishing Cloth - Indigo
Glaze ---> Cobra Supreme Buff 530 Microfiber Towel - 40x40cm
Wax ---> Cobra Supreme Buff 530 Microfiber Towel - 40x40cm
Spray & Wipe ---> Fantastic Fur

De Cobra Supreme Buff is verreweg het zachtst en "kleeft" ultiem. De beste doek voor glaze, sealants en waxen. De Fantastic Fur is ook een keurige doek en gebruik ik voor de vochtige spullen zoals Spray & Wipe en QD+.
 
Sven S8 zei:
Heb een stapeltje Heb een stapeltje Protech Microvezeldoeken gekocht, en daar poets ik alle lakproducten mee uit. Neemt goed op, ben er erg tevreden over! En voor deze prijs kun je er meteen flink wat bestellen, grijp je nooit mis. ;)

Voor andere (vuile) klusjes gebruik ik de microvezeldoeken van de Action...

FF je ervaring op de site zetten dan...https://www.Carclean.com/product/Protech/Protech_katoenen_poetsdoek_40x40cm_5009_100116 dan heeft de rest er ook iets aan...
 
@Roger, Sven is al lange tijd niet meer gesignaleerd op het forum, dus ik denk dat je lang kan wachten op de ervaringen ;) Jammer, want Sven had altijd goede tips en reviews!

Wat ik gebruik:
Kleien => Cobra Yellow all purpose mf towel
Polish => Poorboys Mega Plush
Glaze => Poorboys Mega Plush / Poorboys DMT
Sealant => Poorboys DMT
Wax => Poorboys DMT /DMMT
Quick Detailer => Poorboys DMT / DMMT
Trim restorer => badstof doek (handdoek / washandje
Ramen => katoenen theedoek (vind ik fijner werken dat mv doek)
Interieur => mf pad
 
DKBM zei:
@Roger, Sven is al lange tijd niet meer gesignaleerd op het forum, dus ik denk dat je lang kan wachten op de ervaringen ;) Jammer, want Sven had altijd goede tips en reviews!

Klopt, die mis ik ook al een hele tijd. Net zoals Ladybug met die blinkende Z3:weetniet
 
polish-------> megs microfiber
glaze--------> megs microfiber
sealant------->megs microfiber / poorboys DMT
wax----------> megs microfiber / poorboys DMT

Gebruik dus voornamelijk de megs microfibers en ben er dik tevreden over.
De megs ultimate wipes gebruik ik trouwens voor velgen en interieur.
 
Ik gebruik voornamelijk de dikkie dicks en de poorboys doeken.
Heb een enkele andere maar die gebruik ik niet veel.
Meestal voor proef stukken.
 
Erg interessant topic.
Heb nog wel een vraagje.

Heb van het CC-team bij m'n bestelling wat schitterende doeken gekregen. Nogmaals bedankt daarvoor.
Maar nu zou ik graag willen weten waarvoor ik ze het allerbeste zou kunnen gebruiken om ze zo goed mogelijk tot hun recht te laten komen.
Het gaat om een Cobra Super Plush Deluxe 600 en een PB DMT.
Heb nog wel meer doeken maar niet zo'n mooie en luxe als deze vandaar mijn vraag.

Mocht je je afvragen wat ik in m'n collectie heb waarop ik deze doeken zou kunnen gebruiken --> klik dan hier
 
@Jagr,

check even de beschrijving in de shop. Ik zou de Cobra doek gebruiken voor het uitpoetsen van wax of bij een quick detailer. Ook de DMT kan je daarvoor gebruiken, alleen is die wat kleiner.
 
Ik gebruik de Meguiars doeken voor het grove werk (kleien, paintcleanen, polish) en de Poorboys DMMT doeken voor het fijnere werk (glaze, sealant, wax), ook de dikkie dick doeken vind ik heerlijke doeken voor het fijne werk. Ik heb inmiddels twee keer als :kado de Cobra Edgeless Microfiber Polishing Cloth - Indigo doeken gekregen maar durf deze niet te gebruiken voor het lakwerk, vind die doeken niet zacht genoeg :weetniet .
 
Kom op ,be a man ;)

Neen serieus ,die doeken zijn echt goed ,zeker voor hardnekkige producten. Bij mij hebben ze nog niet gekrast. Was ook eerst wat onzeker ,maar nu gebruik ik ze vaak.
 
Ik vind die Cobra Edgeless echt super, zeker nu ze er ook in het wit zijn (kan je beter zien of je toch stiekum wat vuil hebt opgepikt) net als hun Meguiar's Ultimate Wipe broertjes. Ideaal voor het verwijderen van polish en wax!:)^

Voor QD en final buffs gebruik ik de poorboys DMTs, ook super doeken, voor alles geschikt eigenlijk.

Tenslotte heb ik voor QD nog wat Eurow "Super Shag Towels", buffen niet zo makkelijk, maar zijn wel super dik waardoor vuil (hopelijk) uit de buurt van de lak blijft. Bovendien nemen ze heel veel water op.

- Rick
 
Interessante discussie! Ik heb van Dennis met name Poor Boys World doeken meegekregen. Werkt erg fijn en een wereld van verschil met de Albert Heijn microvezeldoejes :)

Ik heb overigens als mijn flessen gemarkeerd met een watervaste merkstift. Stap 1, 2, etc. Heb dit ook gedaan op de doeken. Zo kan ik nooit in de war raken. Misschien een idee?