• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Metropolitan

Snitser

Detailing chief
21 mei 2008
1.311
85
Hoi,

Voor komend detailing seizoen ben ik voornemens mij een metropolitan blazer aan te schaffen.
Maar ik twijvel tussen de 4hp of de 8hp. Het doel is om de hele auto te drogen, en niet alleen de kieren en
naden na te lopen.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en adviezen!

Grt
Marc
 
Vraag Bartr123 of B.K. even... ;)
Zelf heb ik alleen de sidekick...
Voor kieren/randjes en velgen prima, grote vlakken is niet te doen met de sidekick, ook niet als ze goed in de wax staan.
 
Hoi,

Ik ben hier ook naar aan het kijken.
De 8 Hp is natuurlijk geweldig maar de 4Hp heeft weer een muurbeugel (eventueel met verlengslang) als optie.
Tevens ben ik aan het kijken naar de Vac 'n Blo.
Alleen zit ik met deze apparaten met de vraag: krijg je hier geen stofproblemen mee? Het is immers een dual-function apparaat.

Mocht de Vac 'n Blo prima werken dan ben ik hier wel in geintresseerd.

Momenteel heb ik de Side-kick en ben daar wel erg tevreden over. Echter om een hele auto te drogen volstaat deze niet.

Grtz. Rob
 
Ik zal hier even wat duidelijke informatie naar mijn ervaring met jullie delen.

Ik heb de 8hp gekocht met het idee, better safe than sorry.

Je moet het doel voorop stellen in de aankoop.

Wil je sneller een auto drogen voor dat je hem detailed zonder dat de wagen beschermd is zie ik de meerwaarde totaal niet in van de 4-8hp, je krijgt een oppervlak niet droog.

Voor naden is hij perfect, maar daar is de side-kick net zo goed voor.
Dus alvorens polijsten is een side-kick voldoende.

Voor een auto die beschermd is vind ik het wel een meerwaarde en tijdswinst, daar vind ik de 8hp noodzakelijk, 4hp werkt net niet zo prettig.

Persoonlijk, of een side-kick (naden bij polijsten) of een 8hp (naden en droogblazen volledige wagen)
 
Wij werken in Diventa Bella met de 8hp en voor ons werkt hij juist goed. Wij kunnen auto's contactvrij drogen. Het kost alleen relatief veel tijd.
 
Akkoord, maar vanuit het idee dat je voor de detail sneller kan drogen met de 8hp is mijn ervaring negatief.
Doe de naden met een blower en rest met je droogdoek, polijsten ga je dan toch aansluitend doen.

Ik gebruik hem gewoon wekelijks voor mijn eigen wagens die beschermd zijn, I D E A A L!
 
Je bent zeker niet sneller dan een droogdoek :)

Heb zelf de 4pk voor mijn velgen,naden en de honingraat roosters en dat gaat echt geweldig. Gehoorbescherming is een must!
 
Ik heb zelf de Sidekick.

Perfect voor kieren, logootjes enz.

Nadeel is dat je een hele auto niet lekker snel kan drogen, ook al staat ie goed in de wax. Of je moet o:) -geduld hebben.

Nog een nadeel, vindt ik persoonlijk dan, is de giga kier tussen de 2 helften van de machine, hierdoor verliest ie aan blaaskracht. Ik heb de kier met ductape afgeplakt. Je merkt nu dat de blaaskracht een stuk beter is.

En het snoer vindt ik aan de korte kant, ik heb er nu zelf een kabel van 7,5 meter aan gemonteerd.

c9ac6b16.jpg
 
Jawel, maar als er keer problemen mee zijn, dan loop je te k*tten met die kitrand....

Voordeel van de tape is dat deze snel vervangen is. Hetzelfde als de koppelstekkers van Festool. Als er een snoerbreuk is, gooi je de stekker weg, koop je een nieuwe, klik em op de machine en je kunt weer verder i.p.v. de machine open maken, snoer vervangen enz.

Tijd = geld.

;)
 
Down Town zei:
Wil je sneller een auto drogen voor dat je hem detailed zonder dat de wagen beschermd is zie ik de meerwaarde totaal niet in van de 4-8hp, je krijgt een oppervlak niet droog.

Deze zag ik even over het hoofd, inderdaad, auto's die NIET in de bescherming staan, krijg je er niet mee droog.