Vandaag deze Mini Cooper S uit 2003 gepolijst en voorzien van Collinite 845
Aantal weken geleden kocht een vriend van me deze Mini Cooper S uit 2003, bij aankoop zag deze er redelijk uit naar eigen zeggen.
Echter na een aantal keer wassen kwamen de krassen tevoorschijn. Zat waarschijnlijk een glaze oid opgesmeerd door de verkopende partij.
Hierbij kwam de vraag naar boven, kan dit er nog uit? Na een aantal foto's doorgestuurd dacht ik, je kan het altijd proberen.
Hierbij wat foto's van de krassen, die zaten over de hele auto.
Vanmorgen rond 9 uur hadden we afgesproken en zijn we eerst begonnen met de auto wassen, hij had hem zelf gisteravond al gewassen dus vanmorgen was het alleen even snel het vuil van gisteravond tot vanmorgen eraf halen.
Heb als eerste een testspot gedaan op de motorkap, ben begonnen met Monello Mezzo op een oranje Monello pad. Dat gaf al wel veel verbetering maar nog niet het gewenste resultaat dus een stapje zwaarder. Dit was Monello Veloce op een gele Monello pad. Deze gaf wel het gewenste resultaat dus daarmee hebben we de 1e stap gedaan. Heb zelf een DAP 500 en op mijn werk, waar we gebruik konden maken van de ruimte, heb ik een Flex DA machine gebruikt. Je voelt en ziet wel degelijk het verschil tussen een DAP 500 en een dure Flex machine. Op de DAP 500 deed mijn vriend de Monello Veloce op de gele Monello pad, ik volgde hem met de Flex en Monello Mezzo op een Rupes gele foam pad. Die finishte mooi dus hebben geen derde stap gedaan. Voor de kleine hoekjes en plekken heb ik de chinese variant van de Rupes nano polisher gepakt met de 50mm flexipads icm Monello Mezzo. Dit is de SPTA mini polisher, overigens een aanrader voor wie geen 700 euro overheeft voor de Rupes variant.
De kunstof delen hebben we behandeld met Gyeon Trim alvorens die te ontvetten met Gyeon Prep.
Al het glaswerk hebben we in de TurtleWax Rain Clearvue gezet.
Na al het polijstwerk de lak ontvet met Gyeon Prep en Collinite 845 aangebracht met behulp van een zwarte pad op de DAP 500. Zo kan je de Collinite mooi dun in een egale laag aanbrengen.
Dit was de motorkap voor:
En dit was de motorkap na:
Dit was het achterpaneel voor:
En het achterpaneel na:
En zo ziet hij er dan nu uit:
Ben nog niet heel ervaren in het schrijven van mijn ervaringen en het polijsten/detailen van een auto, maar ik ben er toch trots op dat hij zo verbetert is.
Mochten jullie tips/tricks hebben voor een volgende keer laat het dan zeker weten
Aantal weken geleden kocht een vriend van me deze Mini Cooper S uit 2003, bij aankoop zag deze er redelijk uit naar eigen zeggen.
Echter na een aantal keer wassen kwamen de krassen tevoorschijn. Zat waarschijnlijk een glaze oid opgesmeerd door de verkopende partij.
Hierbij kwam de vraag naar boven, kan dit er nog uit? Na een aantal foto's doorgestuurd dacht ik, je kan het altijd proberen.
Hierbij wat foto's van de krassen, die zaten over de hele auto.
Vanmorgen rond 9 uur hadden we afgesproken en zijn we eerst begonnen met de auto wassen, hij had hem zelf gisteravond al gewassen dus vanmorgen was het alleen even snel het vuil van gisteravond tot vanmorgen eraf halen.
Heb als eerste een testspot gedaan op de motorkap, ben begonnen met Monello Mezzo op een oranje Monello pad. Dat gaf al wel veel verbetering maar nog niet het gewenste resultaat dus een stapje zwaarder. Dit was Monello Veloce op een gele Monello pad. Deze gaf wel het gewenste resultaat dus daarmee hebben we de 1e stap gedaan. Heb zelf een DAP 500 en op mijn werk, waar we gebruik konden maken van de ruimte, heb ik een Flex DA machine gebruikt. Je voelt en ziet wel degelijk het verschil tussen een DAP 500 en een dure Flex machine. Op de DAP 500 deed mijn vriend de Monello Veloce op de gele Monello pad, ik volgde hem met de Flex en Monello Mezzo op een Rupes gele foam pad. Die finishte mooi dus hebben geen derde stap gedaan. Voor de kleine hoekjes en plekken heb ik de chinese variant van de Rupes nano polisher gepakt met de 50mm flexipads icm Monello Mezzo. Dit is de SPTA mini polisher, overigens een aanrader voor wie geen 700 euro overheeft voor de Rupes variant.
De kunstof delen hebben we behandeld met Gyeon Trim alvorens die te ontvetten met Gyeon Prep.
Al het glaswerk hebben we in de TurtleWax Rain Clearvue gezet.
Na al het polijstwerk de lak ontvet met Gyeon Prep en Collinite 845 aangebracht met behulp van een zwarte pad op de DAP 500. Zo kan je de Collinite mooi dun in een egale laag aanbrengen.
Dit was de motorkap voor:
En dit was de motorkap na:
Dit was het achterpaneel voor:
En het achterpaneel na:
En zo ziet hij er dan nu uit:
Ben nog niet heel ervaren in het schrijven van mijn ervaringen en het polijsten/detailen van een auto, maar ik ben er toch trots op dat hij zo verbetert is.
Mochten jullie tips/tricks hebben voor een volgende keer laat het dan zeker weten
Bijlagen
Laatst bewerkt: