• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mini Review * Tuf Shine Tire Cleaner + Gyeon Tire

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
14.868
193
34
Leersum (Utrecht)
Heya GlimKezen & GlansPopjes,

Bij deze een Mini-Review van de;

- Tuf Shine Tire Cleaner
- Gyeon Tire


Zoals ik in een eerder topic heb besproken wilde ik mijn banden goed schoonmaken en vervolgens een dressing aanbrengen.
Het schoonmaken had ik toen al gedaan met behulp van Poorboys APC+D en een harde borstel.
Er kwam na zo'n 5-7x borstelen geen vuil meer af.

Dit goed schoonmaken is essentieel om de dressing een goede standtijd te geven.

Na menig advies heb ik besloten om de banden met bovenstaande producten te reinigen en dresseren.


BEFORE -->

01%20Before%20Cleansing_zps3dguaukd.jpg


Product en hulpmiddel --> (Tuf Shine Tire Cleaner + HoerenDoekje Action + Borstel Bouwmarkt)

Product%20Overview%20Tuf%20Shine_zpsdsx8intg.jpg




EERSTE APPLICATIE -->
Ondanks er eerder meerdere malen met APC+D was geschrobt, kwam er bij ALLEEN OPSPUITEN al meteen een berg vuil los.

02%20First%20Spray_zpsxjoprdqv.jpg


03%20First%20Spray%20close-up_zpsk8jga1av.jpg


04%20First%20Spray%20rollback_zpsqj2ritkb.jpg


05%20First%20Spray%20WipeOff_zpsvjplpgu3.jpg



TWEEDE APPLICATIE --> (Schuim werd al duidelijk witter, doekje bleef schoner)

06%20Second%20Spray%20Close-up_zpszmjion3i.jpg


07%20Second%20Spray%20WipeOff_zpslmors820.jpg



DERDE APPLICATIE --> (Schuim bleef wit, doekje bleef schoon)

08%20Third%20Spray_zpsl8szu2bm.jpg


09%20Third%20Spray%20Close-up_zps6kwajx6h.jpg


10%20Third%20Spray%20WipeOff_zpsplrxti87.jpg


11%20Third%20Spray%20WipeOff%20Close-up_zps8sqtaici.jpg



NA OPDROGEN --> (Band zag er net zo droog uit als bij de start. Echter nu egaal en zonder vlekken)

12%20After%20Cleansing_zpsraqfohgn.jpg



Product en hulpmiddel --> Gyeon Tire + Pro Foam blokje + Peluche Verde

Product%20Overview%20Gyeon_zpsvwttdxek.jpg



Ik spoot zo'n 2-3 keer op het Pro Foam Blokje en deed 1 swipe. Dekking was meteen goed en ik was verbaasd. 8o -- > :)^
Ik denk zelfs dat ik de hele band ermee had kunnen doen, maar ik smeerde een stuk het lekker in.

13%20Before%20Dressing_zpsy7yq3dah.jpg


14%202%20Spray%20Application_zps1c1fdxeb.jpg


15%20After_zpsdirxk6xz.jpg


16%20After%20Overview_zpszhlvszhf.jpg



NA EEN KORTE RIT --> (Je kan de Tire na 15 minuten uitwrijven voor een mat finish, niet voor gekozen)

17%20After%20First%20Drive_zpszeugzkcd.jpg




BEFORE & AFTER -->

Before%20and%20After_zpse0bg9s4f.jpg



Zoals je kon zien was de grond écht heel ranzig geworden. En zo ook mijn zwarte emmer met water.
Ik heb de borstel niet eens gespoeld in de emmer, alleen erin gegooid toen het product in moest trekken. -->

Dirty%20Water_zpsk1ofl06i.jpg



Ik ben erg te spreken over beide producten!

Van de Tuf Shine Tire Cleaner verwachte ik een grondige reiniging.

Dit kreeg ik dan ook zeker.

Van de Gyeon Tire verwachte ik 'GOED'.
Ik kreeg een product dat zuinig is met aanbrengen en ik verwacht ook een uitstekende standtijd.

Ook leek het behoorlijk wat vuil van de velgen af te halen. Deze stonden in een laagje Collinite 845,
dus ik verwacht dat het vuil hier op lag en er toen af liep. Ik weet eigenlijk niet zeker of het de wax
in zijn geheel heeft verwijderd.


Morgen check ik de staat opnieuw. Ik heb het idee dat er misschien nog wel een laagje overheen
kan om een nog betere dekking te krijgen. Maar dit kan ook mierenneukerij zijn van mijnerzijds.
Ik hoop dat jullie de mini-review nuttig vinden. En anders maar lekker niet, doe het lekker toch. Lekkah Puh! :D


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Die Tire Cleaner lijkt me echt top!

Ik probeer al tijden een manier te vinden om Meguiar's Endurance Tire Gel volledig van mijn banden te halen, maar tot nog toe zonder resultaat. Ook de stand van Meguiar's had gisteren geen beter advies dan 'gewoon met velgenreiniger' de boel schoon te maken.

Anyway, ik ga die Cleaner van Tuf Shine proberen!
 
Hey Jansen!

Ik vond die opmerking van Meguiars inderdaad een beetje makkelijk. Ik kan ook de oxidatie van een lak verwijderen met zoutzuur, net zo makkelijk om dat te antwoorden.

Als je wilt, kom je de Tire Cleaner hier maar is proberen. Maar zo'n flesje kost €12,- ofso, en je ziet dat het goed werkt, dus effe snel bestellen zal geen pijn doen.


Greetz
 
Ik heb die hele kit van Tuf Shine al thuis staan, maar ik ben er nog niet aan toegekomen om m te testen :-"
 
Update - The Morning After


Heya Peeps, kweenie hoe het weer bij jullie vannacht was, maar hier ging het er stevig aan toe. (Gelukkig niet zoals in andere delen van het land)
Ik heb zojuist even wat foto's gemaakt van de auto. Hierbij heb ik gekeken naar de band die ik gister behandeld heb, maar ook naar de Purple Haze die ik voor het eerst op mijn auto heb.

Ondanks ik mij lichtelijk zorgen maakte over de regen en WhatNot tijdens de nacht en het 'drogen' van de Gyeon Tire, viel het de volgende ochtend allemaal mee.

-->

18%20Next%20Day%20Overview_zps10nvjlx5.jpg


19%20Next%20day%20Close-up_zps1uxa0nkx.jpg

Ik zie niet héél duidelijk dat er vervagingen zijn. De plekken waar het misschien iets vager is, zal ik gisteren niet goed geraakt of gedekt hebben. (Zoals ik in de eerste post aangaf)

Vandaag is er weer slecht weer voorspeld, dus weet nog niet zeker of ik de andere banden vandaag ga doen.

Conclusie; Het zit er nog prima op!


Ook heb ik gekeken naar de Purple Haze.

-->

19%20Purple%20Haze%20Beading%20Overview_zps5hvuab3c.jpg


20%20Purple%20Haze%20Beading%20Close-up_zpso0sltmr7.jpg

Wat mij opviel in tegenstelling tot mijn standaard wax (Collinite 845) is dat de Beading hetzelfde was, maar de sheeting heel minimaal.
Ik deed mijn kofferbakdeksel omhoog en toen liep er uiteraard een vracht water af, maar bij dichtdoen lagen er nog vele druppels op dezelfde plek.
Zelfs wanneer ik effe schudde met de klep er erop blies.

Ook de grootte van de druppels is vele malen groter. Wanneer ik water nevelde over de Collinite 845 bleef het bij kleine druppels omdat de druppels niet de mogelijkheid kregen om groot te worden, ze rolde daar voor al van de auto af.

-->

Beading%206%20weken%20%20%2002_zpszwekhedb.jpg




Greetz
 
Mijn ervaring met de gyeon tire is dat het effect na een weekje al heel wat minder is. Dus ik opteer een laagje of 2-3 ;)
 
de tuf cleaner is idd top!

de gyeon tire blijft bij mij ook maar 2-tal weken mooi zwart, echter blijft de beading wel veel langer. zal es proberen op de banden van de andere auto om te vergelijken.
 
Hmmm.. Da's niet lang. Teminste, ik had langer verwacht. Zolang blijft mijn goedkope Turtle gel ook zitten, zónder schoonmaken.

Naja, we zullen het gaan zien.
 
Ik zal proberen de standtijd in de gaten te houden en hier opdates te plaatsen.

Ik wilde eigenlijk de Tuf Shine Tire Apearance Kit. Hier zit die coating bij die maandenlang blijft zitten volgens een test hier op het forum. Helaas word deze misschien pas in December geleverd.

De beste 2de keus was dus de Gyeon Tire.
 
Ik heb ook de Gyeon Tire besteld, daarmee ben ik ook benieuwd wat dat doet. Wel vind ik dat de meeste "gewone" bandendressings met een week wel zijn vervlogen. Denk dat de Gyeon met zijn twee weken?, één en ander afhankelijk van de voorbereiding uiteraard zich prima stand kan houden.

Er zijn genoeg mensen die hun auto twee wekelijks wassen, als het dan herhaald dan verzadigd de band ook wel weer iets wat tenslotte beter is voor het product op de lange duur.


Het is nu vies benauwd buiten,... Dat niet warm genoeg? Of anders de auto bij de lokale spuiter elke keer in de droogoven zetten!