• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Misschien iets voor wetsanden??

fabia2.0

Detailing rookie
15 aug 2011
155
0
Hallo,

Als beginnend airbrusher(een andere hobby van mij) kwam ik op de site van een airbrushwinkel in Almere een paar dingen tegen die misschien wel te gebruiken zijn voor het wetsanden.

Als eerste kwam ik dit tegen:
Vulpen%25252520hervulbaar%25252520def.jpg


Dit is een hervulbare fineliner met een een punt van 0,1mm. tot 1,0mm.
Misschien is dit te gebruiken om krassen of steenslag plekjes op te vullen?


Verder hebben ze ook diverse schuurmiddelen voor het wetsanden, zoals:

-Schuurpapierset Super Fine

Uniek schuur/Polijst papier met een superfijne korrel. 15000 20000 30000 40000 60000 van ieder 1 vel. Voor het superfijn polijsten van b.v. lak oppervlakken, plexiglas, gewoon glas, sieraden etc. Ook uitstekend te gebruiken voor het polijsten van de processor van je computer. 10 x 10cm

-Schuurpapier A-4 formaat

Korrel 1500 tot 3000

-Slijpblokje korrel 1500 tot 3000
Slijpblokje%25252520korrel%252525203000.jpg


Te gebruiken om oneffenheden en zakkers uit de blanke lak te schuren waarna deze gepolijst kan worden.

-Schuurvijlen set 5 stuks
vijlenset.jpg


Korrel 1000-2000-4000-6000-12000 zowel droog als nat te gebruiken lengte 17cm. Perfect geschikt voor nailartt, modelbouw en specialpaintwerk.


Ik weet niet of iemand hier iets aan heeft, maar het leek mij wel interessant.


Groet

Fabia 2.0
 
Voor wat het 'normale' schuurpapier wel. De korrels zijn egaal qua hoogte om een zo mooi mogelijk resultaat te behalen.
Die pen en die blokken worden sowieso in de automotive industrie gebruikt.
De vijlen zeggen mij niet zoveel, dochter zit in de nailart en heeft genoeg ( dure ) vijlen in alles soorten/maten/smaakjes/droog/nat etc, kan wel eens in de wintertijd eens gluren of het was is indien interesse
 
Plaatje spreekt voor zich neem ik aan.

Het verschil tussen normaal en speciaal schuurpapier voor de automotive.

sandpaperdiagram.jpg


Was ik je weer voor Adrie w^^w
 
nicknameless zei:
Plaatje spreekt voor zich neem ik aan.

Het verschil tussen normaal en speciaal schuurpapier voor de automotive.

sandpaperdiagram.jpg


Was ik je weer voor Adrie w^^w
ik vind dat wel een leuk plaatje maar gaat dat verhaal ook op voor de fijnere schuurkorrels.
Dat dit plaatje het verschil tussen gamma huismerk en 3m laat zien kan ik mij goed voorstellen namelijk. Alleen gaan die goedkope merken niet zo fijn.
 
Als ik mij niet vergis is het schuurpapier verkrijgbaar in die shop in Almere van het merk Nikken..............en (alweer: als ik mij niet vergis) is het wetsandpapier van Meguiar's eigenlijk van het merk......Nikken.......:-"
 
Iemand ervaring met zo'n fineliner?
Mij doet het sterk denken aan de soort pennen die we vroeger op school gebruikten bij technisch tekenen.....maar deze waren uiteraard bestemd voor inkt, niet voor autolak....
Het zou handig kunnen zijn alleen kan ik me heel moeilijk inbeelden dat autolak door zo'n fijne opening zal vloeien...ik heb eerder het idee dat de boel meteen verstopt zal zitten.....:weetniet
 
Virus zei:
Iemand ervaring met zo'n fineliner?
Mij doet het sterk denken aan de soort pennen die we vroeger op school gebruikten bij technisch tekenen.....maar deze waren uiteraard bestemd voor inkt, niet voor autolak....
Het zou handig kunnen zijn alleen kan ik me heel moeilijk inbeelden dat autolak door zo'n fijne opening zal vloeien...ik heb eerder het idee dat de boel meteen verstopt zal zitten.....:weetniet
Ik heb deze vroeger ook gebruikt voor technisch tekenen, maar als de inkt er te lang inzat verstopte hij dus den duur dus denk dat de verf te dik is voor deze en om te krassen is hij niet stevig genoeg hij is me wel eens afgebroken :sob: , mischien door mijn beginnende onervarenheid maar toch.
Ik zou voor te krassen eerder een dikke naald gebruiken.
 
Virus zei:
Als ik mij niet vergis is het schuurpapier verkrijgbaar in die shop in Almere van het merk Nikken..............en (alweer: als ik mij niet vergis) is het wetsandpapier van Meguiar's eigenlijk van het merk......Nikken.......:-"

Dat is correct en tevens juist :ja
 
Dit staat er beschreven bij de fineliner:

Hervulbare fineliner, ideaal voor het gebruik van fijn gepigmenteerde airbrush verf als Hansa of Schmincke waarmee in de kleur van verf de kleinste detail aan zijn te brengen. Goed reinigen met airbrush cleaner of gebruik een P600 ultrasoonreiniger om uw kostbare fineliner schoon te maken.


Met een opening van 1mm. moet het volgens mij wel lukken met autolak.
Anders de lak iets verdunnen?:weetniet
Het leek mij wel handig om een kras mee op te vullen, omdat zo'n fineliner beter en met een vastere hand te hanteren is dan bijv. een naald.
Ander voordeel leek mij dat je continu toevoer hebt van lak.
Heb er verder ook geen ervaring mee.

Misschien is ander dit iets?
Ook te koop in Almere of op Ebay.
paasche.jpg

Dit is de Paasche Flow Pencil.
Word ook gebruikt om krassen en steenslag bij te werken.
Te gebruiken zonder compressor.
2043-flowpencil.jpg


Beschrijving:

Unieke Paasche Flow Pencil voor het trekken van lijnen langs een tekenlineaal, of uit de hand. Dit Flow Pencil is ook uitstekend te gebruiken voor het repareren van krassen en lakschade op uw auto of motor. Het penseel vullen met airbrushverf, de zwaartekracht doet de rest. De verfstroom is te controleren met de tricker en te fixeren met een traploos instelbare naaldstand begrenzer. Wordt geleverd met 4 verschillende nozzels. Onbekend maakt ongewild, maar een super stuk gereedschap voor wie de mogelijkheden ziet!

Verder is er ook nog een mini zandstraal pistool te koop.
Misschien handig als voorbehandeling bij evt. roest.
Hiervoor is wel een compressor nodig.

eraser.jpg

Beschrijving:
Professionele eraser zandstraalapparaat. Voor zeer precies straalwerk op alle soorten ondergronden. Ideaal voor modelbouw, glasgraveren of restauratie werkzaamheden aan uw motor of auto. Door bovenbeker constructie vraagt dit zandstraalapparaat weinig lucht.

Misschien heeft iemand hier iets aan!
Groet Ivo
 
Bedankt voor de tips en info fabia 2.0! :)^

Misschien ligt het aan mij maar ik blijf toch sceptisch tegenover zo'n fineliner. Het valt me op dat er steeds sprake is van airbrushverf, nu heb ik geen ervaring of verstand van airbrush maar ik heb zo het idee dat deze verf heel wat dunner is dan de autolak die je bv in een lakstiftje hebt? (overigens zou ik durven betwijfelen dat lak uit een lakstiftje zal vloeien uit een opening van 1 mm)

Deze zou je natuurlijk kunnen verdunnen maar het is mijn ervaring dat om een kras op te vullen je vaak een heleboel keren moet bijtippen omdat de verf na drogen behoorlijk "ineenkrimpt"....mijn inziens zal het verdunnen van de verf dan ook zorgen voor een vermenigvuldiging van het aantal keren dat je dient verf aan te brengen....

Zoals ik het zie:
Voordeel van de fineliner: je zou mogelijk beter een kras kunnen vullen zonder naast de kras te kliederen.
Nadeel van de fineliner: je moet de lak mogelijk sterk verdunnen waardoor je mogelijk meer opvulpogingen dient te doen.

Dit zijn natuurlijk enkel bedenkingen/vermoedens van mijn kant en deze zijn niet gebaseerd op feiten of tests. :no

Het is dus wachten tot iemand deze zaken eens uittest en er een review van maakt.......:-"