• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Moet je pads na elk gebruik volledig uitwassen?

man man,

ik heb maandag 4 pads gebruikt, laten weken in dreft, handwasmiddel,... knijpen, knijpen, nogmaals weken...
blijven vettig voelen... vooral de pads met de wax...

Ik krijg ze bijna niet proper...

Hoe doen jullie dit toch...?

Groeten,
Steven
 
Wax is inderdaad vaak moeilijk te verwijderen uit pads :(

Ps. Wat dat knijpen betreft: mogelijk is dit al vermeld maar machinepads nooit dubbelvouwen om uit te knijpen....daar worden ze ovaal van naar het schijnt.
 
Na gebruik vul ik een emmer warm water daarin een flinke scheut gele vloeibare driehoekzeep, paar uurtjes laten inweken uitspoelen en in de wasmachien, gaat helemaal toppie.. :cool:
 
Ik merkte laatst (beginner) dat na een eindje polijsten de structuur van de pad helemaal vol raakt met Polijstmiddel.
Gaat dit ten nadelen van de schurende werking van de pad of maakt dat niet uit? Ik deed steeds ongeveer 3 kleine drupjes op
de pad per onderdeel van de auto.
 
tamer zei:
Je kan beter je pads tussentijds even schoonmaken, zorgt voor een betere werking
Sorry dat ik dit topic even kick maar het is wat onnozel om er een nieuwe voor aan te maken ...
Ik ben nog maar pas begonnen met de DAP (lees het begin van mijn avonturen hier) misschien is dit dus wel een bijzonder idiote vraag. (in dat geval, vergeef mij! :-b )

Ik had al ergens gelezen dat je geen volledige auto kan doen met dezelfde pad. Stel dat je nog niet klaar bent maar je pad is verzadigd en je moet ze dus schoon maken. Pad onder de kraan of in een emmer met een druppeltje APC of dreft, net zoals je dat doet nadat je klaar bent met je pad. Je knijpt ze wat uit, laat ze even "droogzwieren" op de dap (stand 1) maar die pad is dan in feite toch nog steeds kletsnat. Ik had ook ergens gelezen dat je voor je aan het polijsten begint moet zorgen dat de lak goed droog is want dat 1 druppel water op de lak het resultaat serieus negatief kan beïnvloeden, ik kan me dan toch voorstellen dat een natte pad niet echt ideaal is.
Doen jullie dan toch gewoon verder met die natte (met water, niet detailerspray!) pad of stoppen jullie en gebruiken jullie die pad pas opnieuw als ze (min of meer) droog is, 1 of 2 dagen later?
Of hebben jullie de meest gebruikte pads gewoon dubbel of driedubbel?

Min of meer zelfde situatie : ik heb één zwarte pad die ik zou gebruiken om de glaze aan te brengen, stel dat ik die ook wil gebruiken om daarna de EXP aan te brengen dan moet ik ze toch eerst uitwassen.

Wat het drogen betreft, zou het helpen om met de haardroger de pad proberen droger te blazen of zou dat niets uithalen? Belangrijker, kan dat kwaad voor de pad? (ik veronderstel van niet)


Misschien allemaal wat rare en op het eerste zicht idiote vragen maar zoals gezegd : ik ben een absolute beginner en toch wat onzeker over bepaalde zaken.


Thx 4 your help!
 
Kan geen kwaad hoor om dat uit te wassen en daarna direct verder te gaan...

De pad zal niet 100% droog zijn maar dat geeft niet. Als er 1druppeltje water bij komt, zal dat geen negatief resultaat opleveren.

En ik droog de pad ook op de machine: stand 1, na enkele seconden verhoog ik dan opnieuw de snelheid wat, dan wordt hij nog droger!

Succes!

Olivier
 
Persoonlijk vindt ik een pad nadat deze gewassen is, het liefst in de padwasher, lekkerder werken.
Hij 'glijdt' als het ware over de lak.

Dat een pad vochtig (lees; niet kletsnat) is na het droogzwieren op de DAP, kan gerust ook op de hoogste stand, geeft geen problemen. Sterker nog, voordat men begint, doet men meestal een spraytje Spray & Wipe op de pad alvorens te beginnen.
 
Droog draaien op de hoogste stand wel beetje mee oppassen. Als de pas niet helemaal gecentreerd is kan het klittenband van de pad af scheuren. Dat is bij mij ook gebeurt. Was het klittenband voor 80% los van de pad gescheurd.
 
Ik zwier mijn pads uit op standje 5 (dap900) en dat gaat redelijk lijkt me , MAAR ik heb wel de indruk dat je dan de pad forceert ivm

de kracht die erop komt : het lijkt of de pad in het midden loskomt en dat je dan aan de buitenkant een grotere diameter hebt tijdens dat

droogdraaien.

Vooralsnog werken de pads prima , maar ik denk dat het toch niet zo goed is...

Ik volg dit wel ff op :ja
 
grandscenicman zei:
Ik zwier mijn pads uit op standje 5 (dap900) en dat gaat redelijk lijkt me , MAAR ik heb wel de indruk dat je dan de pad forceert ivm

de kracht die erop komt : het lijkt of de pad in het midden loskomt en dat je dan aan de buitenkant een grotere diameter hebt tijdens dat

droogdraaien.

Vooralsnog werken de pads prima , maar ik denk dat het toch niet zo goed is...

Ik volg dit wel ff op :ja
stand 5 op een 900? Wow, ik vond stand 1 al spannend! :D
 
Ik las hier een jaar terug dat je gewoon je pads in de wasmachine kan doen, maar eigenlijk kan dit dus niet? Ik doe ze altijd in de wasmachine en eigenlijk nooit geen problemen, maar wil natuurlijk de kat niet op het spek binden.

Dus pad uitspoelen, inlaten werken met zeep, uitspoelen en dan te drogen leggen is de juiste methode?
 
Gaan hier gewoon mee met de machine. Eerst met de hand het ergste en dan hoppa zwierezwaaien. Laat ze daarna wel op rekje drogen met velco omhoog