• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mogelijkheden, of hopeloos...expertise nodig!...:)

dovdmeer

Detailing addict
16 mei 2008
689
65
50
Bergschenhoek
Het gaat dus om de Audi 80 van mijn vader. Gisteren hebben we deze onder handen genomen, maar hij heeft zooooveel krassen, en volgens mijn vader "gebroken verf" ?...Zijn hier mogelijkheden mee, of is dit gewoon jammer, en alleen de behelpen met spuiten...kijk en huiver:

xs4all.nl/~dovdmeer/pa/kofferdeksel.jpg


Uiteindelijk was mijn vader ook zéér tevreden met het resultaat...de kleine kleurverschillen zag hij niet meer, de vogelpoep vlekken zijn weg, rubber, bumper en strips zijn weer als nieuw, en van een afstandje ziet hji er wel erg goed uit, allen van dichtbij...zie foto boven...:(

Toch wat foto's van het resultaat:

xs4all.nl/~dovdmeer/pa/voorkant_klaar.jpg
xs4all.nl/~dovdmeer/pa/klaar.jpg
xs4all.nl/~dovdmeer/pa/klaar2.jpg
xs4all.nl/~dovdmeer/pa/klaar3.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Okee:

Excenter = No Go voor die krassen!

Die Audi 80 zal een single stage lak hebben denk ik?

Ik zou ervoor kiezen om overal waar dit soort krassen te zien zijn met wetsanden aan de slag te gaan. Daarna zal je met de rotary en een woolpad of een cuttingpad moeten polijsten. En vandaaruit weer afbouwen.

Verstandig is om even de lakdikte te meten (kan je bij mij doen hoor).

Iemand anders nog ideeen hierover?
 
Die ziet er flink gehavend uit. Ben benieuwd hoever je met een rotary zult komen. Anders wordt 't inderdaad wetsanden, vrees ik.

Gr. Rudi
 
Het is metallic lak zo te zien, dus blanke laklaag.
Afhankelijk van de dikte van de lak ik machinaal wetsanden (haal je minimaal lak mee weg en is mooi egaal) en polijsten een optie. Elke andere optie is denk ik véél werk.
 
Hij is niet overal zo, maar vooral de kofferdeksel, en de zijkanten. De Auto is ooit na schade op bepaalde delen overgespoten, dus veel delen zijn nog wel gewoon goed, maar oa de kofferdeksel...brrrrr.

Wat houd dat wetsanden in? Als ik het goed begreep zijn het echt krassen en "breuken" in de verf zelf...en er zit een soort blanke laklaag over. Ik begrijp niet zo heel veel van hoe de lakken zijn aangebracht

(even offtopic. @ Tim...Kunnen we een keertje met een andere auto (BMW 2002) langskomen voor wat advies? )