• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello residu

MindCtrller

Detailing trainee
8 sep 2008
28
47
Gister begonnen aan een Honda Prelude uit 2001. Eerst gewassen en gekleid en toen begonnen met polijsten. Nou was het residu van het polijstwerk heel moeilijk af te nemen. Moest echt flink wat spray&wipe gebruikten en goed boenen anders kreeg ik het er niet goed af. Wat doe ik fout? Heb gewoon 4 puntjes polijstmiddel op mijn kompressor pad van monello gedaan, toen verdeelt over het te polijsten vlak en toen op standje 5 2 passes gemaakt, 1 van links naar rechts en 1 van onder naar boven..
 
doorwerken tot de polish zo goed als doorzichtig is, dan is hij goed af te nemen,
had er in het begin ook problemen mee, maar monello moet je echt doorwerken tot hij helemaal afgebroken is (bij elke polish zo)
probeer met hetzelfde middel nog eens 2 passes te maken zonder middel bij te voegen, dan moet het een heel stuk makkelijker zijn
 
Tov. de Poorboys SSR'en bijv. is de Monello soms iets lastiger te verwerken en/of afnemen.
Dit KAN (hoeft niet) oa met de temperatuur van de lak of de luchtvochtigheid te maken hebben.

Heb je m buiten in de zon of op een erg warme lak gebruikt?

In ieder geval verstandig om naar de S&W te grijpen en niet te gaan boenen met een droge doek.

Werkwijze ziet er opzich niet verkeerd uit. Mocht je het probleem blijven houden zou ik gewoon eens gaan expirimenteren met iets langer of korter doorwerken.
Je kunt om te proberen ook eens een klein dotje Finale aan de Mezzo toevoegen (hoeft niet perse bij iedere applicatie, om de 2-3 keer is voor mij meestal prima), dat kan iets beter smeren.
 
De Spruzzo is ook zeker aan te raden. Hiermee verwijder je zeer gemakkelijk het residu.
Met name de Finale heeft hier nogal last van.
 
Heb hem binnen gewassen enzo, dus de lak was niet warm. Hmm miss moet ik hem dan idd langer doorwerken. En wat wil het zeggen als er allemaal van die korreltjes van je pad af komt? toen ik wat delen had gepolijst kwam er opeens van die kleine korreltjes van mijn pad af tijdens het polijsten. Heel de ruit enzo zat ervan onder.

Dan zal ik bij de volgende bestelling spruzzo maar eens aan mijn collectie toevoegen :)
 
waarschijnlijk is je pad verzadigd geweest met polijstmiddel, de polish die dan "over" is, gooit ie eruit/eraf.
KAN ook zijn dat t komt van te lang doorwerken, beetje moeilijk beoordelen zo uit tekst wat je bedoelt met "korreltjes" :cool:
 
Dan ga ik voor de verzadigde pad. Had al redelijk wat keren nieuw polijstmiddel erop gedaan voor andere delen van de auto. Dus zal hem voortaan tussendoor ook uitwassen met dreft en water en dan droog draaien op de dap. Moet toegeven dan de pad er aangekoekt uit zag van het polijstmiddel.
 
Dan kan het bijna niet missen dat je pad ff een opfrisser nodig had.

Volgekoekte pads komen de polijstwerking ook niet altijd ten goede.
 
misschien in plaats van dreft een paar spraytjes APC erop :cool:
Doet bij mij in elk geval wonderen! :ja