• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nachtje tussen polijst stappen

Giacomo

Detailing chief
18 aug 2016
66
75
Leeuwarden
Jaja daar is ie weer!

Is het mogelijk om tussen de polijst stappen door te kunnen stoppen? Ik moet de hele auto nog finishen en glazen en waxen dat ga ik niet redden. Is dit een probleem?
 
Persoonlijk geef ik de voorkeur om bij teveel werk voor een dag, me te beperken in de panelen. Dus een gedeelte van de auto alle stappen doen, en als je de volgende dag verder gaat, de delen die dan nog moeten, opnieuw afspoelen en aan de slag met de vervolgstappen.

Soms zit er vanwege weer of tijd wel eens een week tussen: dan is het opnieuw wassen, en de nog te behandelen delen kleien, polijsten enz.
Als ik begin met kleien van een paneel, dan doe ik in principe ook de vervolgstappen er achteraan.
 
  • Leuk
Reactions: Ozy en Emi
In principe werk ik ook zo. Maar ik moet zeggen dat dit ook extra tijd kost. Je wisselt vaker van pad, product en doeken en moet voor mijn idee vaker de pads/doeken wassen. Maar het lijkt wel de veiligste manier om te werken..
 
Ik heb gisteren de delen die ik gepolijst had met oranje met en scholl s3 allemaal kunnen finishen met zwart en finale. Moet nu alleen nog voorbumper, deuren passagier en de achterkant nog doen voordat ik overga op glazen en waxen.

En ik begin..... NU!