• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nanolex Glass premium sealant

SkyBuMp

Detailing guru
Tester of Bling
19 mei 2008
1.630
140
Afgelopen week heb ik de Nanolex Glass premium sealant kit ontvangen vanuit de Nanolex HQ uit Duitland. Na vele positieve reviews op DW gelezen te hebben besloten om dit glas kitje aan te schaffen. Net de naderende winter/regen periode leek het me een mooi product om uit te proberen!

De Nanolex kit bevat een cleaner en een sealant. Normaliter gebruik ik de producten van ProVision (glass scrub en de rain clear), die gebruik ik in deze review dus ook als referentie. Nanolex zou ruim 8 tot 12 maanden moeten blijven zitten op de voorruit en 36 maanden op de overige ruiten(zonder wisser).

De claims van Nanolex;
Nanolex Website zei:
Your advantages:
Drastically improved sight and safety under rainy weather conditions
Insect remains can be removed easily
Removing ice from the windshield becomes substantially easier
Less usage of your windshield wipers

Durability:
up to 12000 miles on the windshield
up to 36000 miles on the other car windows

Mijn ervaring:
Alvorens ik begon heb ik de auto gewassen en daarna de ruiten gekleid voor een optimale basis (hoeft niet volgens de handleiding). Vervolgens heb ik met de bijgeleverde doeken de glass cleaner aangebracht. Het goedje is redelijk vloeibaar mede daardoor ook economisch in gebruik. De cleaner "ingewerkt" totdat deze begon op te drogen, zodra de cleaner droog begon te worden heb ik met een schone doek het residu afgenomen. Werk je te lang door dan is het product echt een bitch om af te nemen.. dan wordt het oldschool boenen8-o

Vervolgens gestart met het aanbrengen van de sealant, dat ging ook perfect en wederom zeer economisch. Twee pufjes op je doek en met rond draaiende bewegingen inwerken. De sealant droog wel zeer snel en laat vervolgens een wazige film achter. Na de totale ruit behandeld te hebben moet je het glas even oppoetsen.. laat je de sealant te lang zitten.. dan kun je weer oldschool boenen. De sealaant moet 2 uur drogen en in deze periode NIET in aanraking komen met vocht.


Het eind resultaat was extreem heldere glazen en een strakke glans, zo clean heb ik de ruiten nog niet gekregen met de Glasscrub waar ik tot toe echt weg van was!
Die zelfde avond meteen even wat kilometers gemaakt naar mijn vriendin... ik was echt verbaasd.. het leek net alsof er geen ruit in de auto zat :).. De zelfde reactie kreeg ik van mijn vriendin.. die normaliter zoiets heeft van hmmz right 8d

Updates met beading pics volgen nog.. het heeft hier nog niet echt geregend! Ben zelf zeer benieuwd naar de duurzaamheid.. :)_[]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zal wel prijzig zijn...

toch lijkt het me wel EEEERRGGG interesant.

edit:
youtube filmpje!

en 1 tijdens het rijden!
 
HLE-99 zei:
Wat kost dat nou?

29,90€ + je shipping costs. Ik heb nu 1 voorruit gedaan, 1 achterruit en de twee voorportieren. Er is nog geen centimeter uit het flesje van de sealant.. ik was erg verbaasd omdat de C5 een behoorlijk grote voorruit heeft ;)

Als de duurzaamheid werkelijk 8 tot 12 maanden is.. dan kun je met zo'n kleine kit behoorlijk lang! Het effect tijdens het rijden zou bij 50KM al goed moeten werken.. er is nog een speciale "urban" sealant.. die werkt al vanaf 30KM. Bij vergelijkende producten waar ik ervaring mee heb moet ik toch zeker wel harder rijden voor het gewenste beading effect.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben heel benieuwd wat jouw real life ervaringen zullen zijn. Wat vindt je tot nu toe van de ProVision combi tov bijvoorbeeld RainX?
 
Gebruik sinds kort Aquapel. Dit bevalt zeer goed. Nog geen waas tegengekomen die Rainx heeft. Ga deze set zeker uitproberen en vergelijken. Filmpjes zien er veelbelovend uit. Hier een eigengemaakt filmpje van de Aquapel:
&feature=channel_page
 
Ik ben maar even in de regen naar buiten gelopen.. en heb van alle foto's de beste uitgekozen.. sorry voor de slechte foto :0

Beads waren erg mooi en tight.. echt verschil tussen de beads van Nanolex en ProVision kon ik niet zien ;).. Dus laten we kijken naar de werking van het product. Ik zal binnenkort met wat hulp een video maken tijdens het rijden :-b
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag de gelegenheid gehad om wat betere foto's te schieten met dank aan het weer :-". Tijdens het buitje stroomde het water mooi weg over de ruiten. Tot nog toe niets anders dan de overige rain repellent producten.

Volgende update wordt met in action filmpjes :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik gebruik meestal de nano bescherming van W5, bij de lidl. Kost 8 euro voor een klein flesje met een doekje. Blijft op voorruit ongeveer een half jaar zitten, op de zijruiten veel en veel langer. Effect is overigens precies hetzelfde als hierboven.
 
Sorry dat ik hier op reageer, maar ik heb dus ook de nanolex glax premium sealant op mijn auto (sinds 2 weken) en ben zeer tevreden over dit product.
Ik kan het nier ergens mee vergelijken want ik ken de andere spullen niet.
De regen vliegt echt van je ruit af, echt super.
Helaas wel een beetje last van een waas na het ruitenwissen maar deze trekt supersnel weg.
Ik vind het zeker een aanrader en die gasten van nanolex zijn zeer zeker klantvriendelijk.
 
Hey guys.. afgelopen tijd erg druk gehad om echt filmpjes te maken! Maar tot zover de stand van zaken ;)

Ik kan geen waas waarnemen tijdens het wissen, mijn wissers zijn net nieuw misschien dat het daar mee te maken heeft.

Water vliegt er ongeveer af bij 65KM en harder.. in de stad met 50KM dus minimaal effect. Het is uiteraard ook afhankelijk van de wind. Vuil hecht gewoon niet en bij 1x wissen heb je weer een kraakheldere ruit!

Afgelopen weekend is de wagen voor wintercheck geweest bij de dealer. De monteur heeft even de wissers getest, eerst glassex op de ruit en toen wisse wasse! Hij was zeer verbaasd hoe hard de glassex van de ruiten afvloog, nog voor hij kon wissen ;). Je zou denken.. SHIT nu is de sealent aangetast! Gelukkig zie ik nog steeds geen verschil qua beading op de plekken waar glassex in aanraking met de ruit gekomen is, ook de werking is gewoon het zelfde nog!

Beading en het effect is niet minder geworden in de afgelopen periode.. Sterk spul en inderdaad een aanrader jongens :)^. Dit is een blijvertje in mijn set detail spulletjes.
 
Thanks for the update ... De werking, zoals je die beschrijft is gelijk aan de Rain-X.
Rond de 50 kilometer per uur effect, iets sneller, meer effect. Ik zou graag willen weten of dit product werkelijk 1 jaar stand kan houden. Dan is het in elk geval een overtreffende trap, qua werkingsduur.
 
Klopt met Rain-x had ik alleen last van een smeer/waas bij het wissen die na ongeveer 3 seconden weer weg was. Toen ben ik overgestapt naar Pro Vision en nu dus Nanolex en bij deze producten heb ik dit niet gehad. De wissers zijn/worden bij elke wasbeurt schoon gemaakt dus die sluit ik uit.

Naar de duurzaamheid ben ik ook benieuwd, tot dus ver gaat het echt top.. zelfs na glassex gewoon geen verschil nog. :party:
 
SkyBuMp zei:
Naar de duurzaamheid ben ik ook benieuwd, tot dus ver gaat het echt top.. zelfs na glassex gewoon geen verschil nog. :party:

Op Detailing World is men een test aan het doen met de Nanolex en nog 1 productje, op de voorruit ......... Ken je het topic al ?